Strona główna/Dla Rodziców/ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

Dzień dobry,

Przesyłam Państwu kolejne ćwiczenia do utrwalania prawidłowej realizacji ćwiczonych przez Państwa dzieci głosek.

 

1. GŁOSKI SYCZĄCE (S, Z, C, DZ)

Proszę pamiętać o prawidłowym ułożeniu narządów artykulacyjnych. Język musi być za zębami.

W ćwiczeniu z walizkami zachęcamy dziecko do mówienia pełnymi zdaniami tzn. np. „Parasol w pasy będzie w walizce Soni”. Natomiast powtarząjąc wyrazy z zagadek tworzymy z nimi zdania lub powtarzamy trzykrotnie, by utrwalić prawidłową wymowę.

2. GŁOSKI SZUMIĄCE (SZ, Ż/RZ, CZ, DŻ)

Język znajduje się za górnymi zębami, zęby są przybliżone, buzia do przodu.

 

W ćwiczeniu „ZOO” segregujemy wycięte obrazki opowiadając całymi zdaniami, w ten sposób szybciej automatyzujemy prawidłową wymowę. Zachęcam do utworzenia z dzieckiem jego własnej bajki, możemy w tym celu wykorzystać wyrazy z trudnymi głoskami, które zostały już podane w ćwiczeniu. Prosimy dziecko o zilustrowanie bajki i samodzielne opowiadanie.

Powtarzamy wyrazy z opowiadania „Po deszczu”. Zachęcamy do kolorowania, zapamiętywania opowiadania, a później samodzielnego opowiadania. Zwracamy uwagę na prawidłową realizację głosek szeregu szumiącego.

 

3. Różnicowanie szeregów.

Wykonujemy ćwiczenia z kończeniem zdań, utrwalamy prawidłową realizację szeregów. Czytamy dziecku opowiadanie o Kaszubskim Skansenie, a później zadajemy pytania do opowiadania. Prosimy, by dziecko próbowało swoimi słowami opowiedzieć, co zapamiętało. Wycinamy obrazki tworząc z nich rozsypankę, a następnie wspólnie z dzieckiem, opowiadając układamy historyjkę. Kolorujemy.

 

4.Głoska R

Poniżej kolejne zagadki, wykreślanki, wyrażenia i zdania do utrwalania prawidłowej realizacji głoski [r] w sąsiedztwie spółgłoski. W razie problemów z wibracją zapraszam do kontaktu telefonicznego, podpowiem co możemy zrobić.

 

 

Zachęcam również do wykorzystania zabawy z krzesełkami Mistacos. Możemy je wykorzystać na wiele różnych sposobów. Do różnicowania szeregów syczącego i szumiącego, do rozbudowywania słownika czynnego, do utrwalania liczebników, przyimków, do nauki tworzenia zdań. Z młodszymi dziećmi, które dopiero rozwijają mowę możemy bawić się w tworzenie zdań z wyrażeniami dźwiękonaśladowczymi np. sadzając krówkę na krzesełku mówimy: „Krowa siedzi” lub „Muuu siedzi” lub „Krowa siedzi i robi muuu”

 

Zabawa z najmłodszymi :-)

 

 

W razie pytań proszę o kontakt telefoniczny 721042943 lub mailowy .

 

Pozdrawiam,

Magda Barańska

 

 

do góry