Biuletyn Informacji Publicznej

Przedszkole Publiczne "BAJKOWE WZGÓRZE" w Skrzyszowie

Podgląd wersji strony

Drodzy Rodzice, Kochane Przedszkolaki!

 

Niestety ze względu na obecnie panujące obostrzenia będziemy od 29 marca do 9 kwietnia spotykać się tutaj... Każdego dnia będziemy dodawać w tym miejscu dla Was wiele ciekawych zadań, zabaw itp.

Zabawy i zadania są zgodne z podstawą programową.

Mamy nadzieję, że spotkamy się szybko w przedszkolu. Bawcie się dobrze! Czekamy na wasze zdjęcia !

 

Witajcie po świętach, mam nadzieję, że wypoczęliście i macie ochotę i w tym tygodniu się ze mną trochę pobawić. Zapraszam Was do zabawy!

Blok Tematyczny: "Wiosna zawitała w ogrodzie"

 

Poniedziałek 05.04.2021

Temat dnia:

 

Dzień wolny od zajęć dydaktyczno - wychowawczych

Wtorek 06.04.2021

Temat dnia: "Praca ogrodnika"

 

Dzień Dobry Kochani! Zapraszam do zabawy!

1. Witam Was - zabawa na powitanie.

Zaśpiewajcie piosenkę na powitanie.

Link tutaj: Piosenka na powitanie :-)

 

2. „Bączki” - zabawa ruchowa ze śpiewem.

Przypomnijcie sobie nasza zabawę „Bączki”, zaśpiewajcie i zatańczcie ją.

Link tutaj: Zabawa ruchowa :-)

 

3. „Pan ogrodnik”- piosenka.

Posłuchajcie uważnie piosenki , a następnie odpowiedzcie na pytania.



„Pan ogrodnik”

Przyleciała biedroneczka do naszego ogródeczka.
Siadła na gałązce i tak obserwuje,
Jak ciężko pan ogrodnik od rana pracuje.

ref. I łopatą kopie, kopie, kopie
I grabiami grabi, grabi, grabi,
i nasionka sieje, sieje, sieje,
i grządki podlewa, i podlewa,
i słucha, jak mu ptaszek swą piosenkę śpiewa.

Wkoło kwitną już rabatki
pszczoły zapylają kwiatki.
Nagle pan ogrodnik biedronkę zobaczył,
pomachał do niej ręką i wrócił do pracy.

ref. I łopatą kopie, kopie, kopie…

Pytania:

- gdzie przyleciała biedroneczka?

- kogo obserwowała biedroneczka?

- co robił pan ogrodnik?

 

4. „Narzędzia ogrodnicze” - zapoznanie z podstawowymi narzędziami wykorzystywanymi do pracy w ogrodzie.

Pan ogrodnik w swojej pracy wykorzystuje różne narzędzia. Jak myślisz co potrzebne jest mu do kopania/ grabienia/ podlewania?

Popatrz na ilustracje na stronie: ILUSTRACJE i spróbuj nazwać te przedmioty. Podziel wyrazy na sylaby.

5. „Pan ogrodnik” - zabawa z piosenką.

Odtwórz piosenkę parę razy i spróbuj ją zaśpiewać. Zilustruj słowa ruchem. Możesz skorzystać z podpowiedzi:

 

„Pan ogrodnik”

Przyleciała biedroneczka do naszego ogródeczka. (machamy rękami-skrzydełkami)
Siadła na gałązce i tak obserwuje,
(przykucamy)
Jak ciężko pan ogrodnik od rana pracuje. (robimy lornetki z rąk, rozglądamy się)

ref. I łopatą kopie, kopie, kopie (naśladujemy kopanie)
I grabiami grabi, grabi, grabi,
(naśladujemy grabienie)
i nasionka sieje, sieje, sieje,
(naśladujemy sianie)
i grządki podlewa, i podlewa,
(naśladujemy podlewanie)
i słucha, jak mu ptaszek swą piosenkę śpiewa.
(rękę przykładamy do ucha, nasłuchujemy)

Wkoło kwitną już rabatki (zakreślamy raz jedną, raz drugą ręką koło)
pszczoły zapylają kwiatki.
(machamy skrzydełkami i obrót wokół własnej osi)
Nagle pan ogrodnik biedronkę zobaczył,
pomachał do niej ręką i wrócił do pracy.
(machamy)

 

6. „Narzędzia pana ogrodnika” - zadanie w karcie pracy.

 

Na dodatkowej karcie pracy jest pan ogrodnik. Obok niego znajdują się różne narzędzia. Pokoloruj te, które będą potrzebne mu do pracy w ogrodzie. Powodzenia!

 

Jeśli masz ochotę podczas pobytu na podwórku poproś rodzica o to, by pokazał ci narzędzia do pracy w ogródku. Nazwij te narzędzia. Jeśli rodzic pozwoli, pomóż mu w pracach w ogrodzie. Pamiętaj o bezpieczeństwie!

 

Do jutra!

Środa 07.04.2021

Temat Dnia:

"Od cebulki do kwiatka"

 

 

1. Witam Was - zabawa na powitanie.

Zaśpiewajcie piosenkę na powitanie.

Link tutaj: Piosenka na powitanie

 

2. „Wiosna, wiosna idzie przez świat” - zabawa ruchowa z piosenką.

Przypomnijcie sobie naszą piosenkę o wiośnie, której uczyliśmy się w przedszkolu. Zaśpiewajcie ja pięknie i zatańczcie do niej.

 

3. „Bajka o żółtym tulipanie”- oglądanie animacji.

Pamiętacie jak nazywały się pierwsze wiosenne kwiaty?

Wymieńcie ich nazwy. Podzielcie wyrazy na sylaby (prze-bi-śnie-gi, kro-ku-sy, żon-ki-le, sa-san-ki, tu-li-pa-ny).

Teraz zapraszamy Was do obejrzenia bajki o pewnym tulipanie. Oglądajcie uważnie, a potem odpowiedzcie na pytania:

- jacy goście odwiedzili tulipanka?

- jakiego koloru był tulipan?

- co zawołały dzieci, kiedy zobaczyły tulipanka?

Zapamiętaj!

Żeby rośliny rosły potrzebują wody, światła (np. słońce), podłoża (np. ziemia) i powietrza.

Tutaj link do bajki: Bajka Edukacyjna

 

4. „Od cebulki do kwiatka”- układanie historyjki obrazkowej.

W dodatkowych kartach pracy odnajdziecie obrazki przedstawiające wzrost tulipana.

Wytnijcie ostrożnie ilustracje. Spróbujcie ułożyć je w odpowiedniej kolejności. Kiedy Wam się to uda, opowiedzcie tą historię komuś z rodziny.

 

5. „Taniec kwiatów” - zabawa ruchowa z wykorzystaniem paska bibuły/ chustki.

 

Zapraszamy do zabawy ruchowej. Przygotujcie kawałek pasek bibuły albo chustkę. Będziecie kwiatami. Kiedy rodzic będzie klaskał w dłonie -„kwiaty rosną” (dziecko prostuje się i wznosi na palcach, ręce z bibuła wyciąga przed siebie i obraca w koło). Gdy rodzic przestanie klaskać - „kwiaty więdną” (dziecko przykuca na dywanie).

Bardzo serdecznie zapraszamy Was do wyjścia na podwórko. Rozglądnijcie się dookoła - może uda Wam się wypatrzeć wiosenne kwiaty! Powodzenia!

Czwartek 08.04.2021

Temat Dnia:

 "Mali ogrodnicy"

 

 

1. Witam Was - zabawa na powitanie.

Zaśpiewajcie piosenkę na powitanie.

Link tutaj: Piosenka na powitanie

 

2. „Pan ogrodnik” - zabawa ruchowa z piosenką.

Przypomnijcie sobie naszą piosenkę o panu ogrodniku. Zaśpiewajcie ja pięknie i zatańczcie do niej.

Tutaj link:

 

3. „Praca w ogrodzie”- zabawa ruchowo-naśladowcza.

 

Posłuchajcie opowiadania i zilustrujcie go ruchem:

Dzieci poszły na wycieczkę do ogrodu (maszerujemy po pokoju). Wzięły z sobą ciężkie skrzynki z narzędziami (udajemy podnoszenie ciężkich skrzyń). Najpierw wyjęły szpadle i skopały ziemię (naśladujemy kopanie łopatą), następnie zagrabiły grządki (naśladujemy grabienie), łopatą rozrzuciły nawóz (naśladujemy rzucanie). Na przygotowanej ziemi posiały nasionka (przykucamy, naśladujemy sianie). Nosiły wodę w konewce i podlewały grządki (naśladujemy podlewanie).

 

4. „Sadzimy w ogródku”- zabawa matematyczna.

Zamieńcie się Teraz w ogrodnika. Wyobraźcie sobie, że będziecie sadzić cebulki tulipanów. Wasze cebulki to klocki. Zapewne macie je w domu. Wyciągnijcie z pudełka kolorowe klocki, a następnie posegregujcie je zgodnie z kolorem. Następnie rodzic powie wam ile i jakiego koloru „cebulek tulipana” zasadzicie. Wasze zadanie polegać będzie na tym, by wyciągnąć i ułożyć odpowiednią ilość klocków. (Np. 5 czerwonych, 3 żółte, 4 pomarańczowe itd.). Liczcie głośno za każdym razem. Powodzenia.

 

5. „Tańcz i stop” - zabawa taneczna kształtująca szybką reakcję na pauzę w muzyce.

Zapraszamy teraz do zabawy ruchowej. Wykonujecie zadania zgodnie z tekstem piosenki:

Zabawa ruchowa - link

 

Bardzo serdecznie zachecamy Was do założenia swojego ogródka, np. zasadzenia cebulki do doniczki w kuchni albo założenia hodowli fasoli (Zakładamy ogródek - film pomocniczy).

 

Jeśli macie ochotę, wykonanie zadanie w kartach pracy Trefliki 2 na stronie 21. Narysujcie strzałki zgodnie z tym, jak rośnie kwiatek. Powodzenia!

Do jutra!

Piątek 09.04.2021

Temat Dnia:

 

 

 

Język Angielski

 

Kochane dzieci zapraszam  Was na stronę Play Box

Poziom 1, rozdział 6 - Zwierzęta , lekcja 3 i 4

 

Słuchajcie również piosenek :

Piosenka 3

 

Zamknij
Drukuj