Przedszkole Publiczne "BAJKOWE WZGÓRZE" w Skrzyszowie
Drodzy Rodzice, Kochane Przedszkolaki!
Witajcie kochani!
Jak po weekendzie? Wypoczęci i gotowi do zajęć?
Myślę, że tak! No to zaczynamy...
W tym tygodniu będziemy rozmawiać o DOMU. Zapraszam do aktywności.
Blok tematyczny: "Mój dom".
Poniedziałek 12.04.2021 Temat dnia: "Dom, w którym mieszkam" |
Witajcie kochani! 1. Na początek zapraszam Was do nowej zabawy muzyczno-ruchowej pt. "Budujemy dom".
2. Rozwiążcie zagadkę:
Ma ściany, podłogi, okna i drzwi, a w nim mieszkasz ty. /dom/
Każdy z nas mieszka w domu. Każdy z nich jest inny. A jaki jest Twój dom? Spróbuj o nim opowiedzieć.
3. Teraz posłuchajcie wiersza "Mój dom" Doroty Kossakowskiej.
Każdy człowiek ma swój dom. Może być mały lub duży. Takie miejsce, do którego, chętnie wracamy z podróży. W moim domu jest wesoło, wszyscy sobie pomagamy. Gdy jest problem to idziemy, do taty, babci lub mamy. I jak być dobrym człowiekiem każdego dnia się uczymy. A gdy będziemy dorośli, wiele dobrego zrobimy. Ja kocham mój dom rodzinny i kocham ojczyznę moją. W Polsce chcę mieszkać, pracować i oddać jej przyszłość swoją.
Proszę, odpowiedzcie na kilka pytań: - Czy każdy z nas ma swój dom? - Czy wszystkie domy są takie same? - Jak jest w naszym domu i czego się tam uczymy? - Co zrobimy jak będziemy dorośli? - Gdzie chcemy mieszkać i pracować? - Czy Polska jest naszym domem?
4. Jesteście ciekawi jak powstaje dom? Jeśli tak, to zapraszam do obejrzenia krótkiego filmiku.
5. Spróbujcie zaprojektować swój wymarzony dom, zbudujcie go z dostępnych materiałów np. klocków lub patyczków. Nazwijcie poszczególne pomieszczenia i jego elementy: okna, dach, drzwi, podłoga, ściany, komin. Podzielcie nazwy poszczególnych elementów na sylaby.
6. "Co to za dźwięk?" - posłuchajcie i powiedzcie skąd pochodzi dźwięk.
7. Teraz zapraszam Was na krótką gimnastykę. Przebierzcie się w wygodny strój i zdejmijcie obuwie.
8. Praca w kartach zadaniowych: - 6-latki: "Trefliki w przedszkolu" cz. 4, str. 61, 67; - 5-latki: "Trefliki w przedszkolu" cz. 4, str. 61, 67.
KONIECZNIE ZAPAMIĘTAJCIE SWÓJ ADRES ZAMIESZKANIA!
Miłego dnia:) |
Wtorek 13.04.2021 Temat dnia: "Mamy różne domy" |
1. Witajcie! Na dzień dobry zapraszam Was do zabawy muzyczno-ruchowej. 2. Posłuchajcie opowiadania pt. "Dziwny dom", a następnie spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania.
Wracamy ze spaceru. Moja mama i ja. Idziemy sobie, idziemy, rozmawiamy sobie, rozmawiamy i wolnym krokiem zbliżamy się do naszej ulicy. A tam... ...Nie ma naszego domu! Zniknął! Na jego miejscu stoi stara, dziwna drewniana chatka. - Mamo, co się stało z naszym... - przerywam i spoglądam na mamę. - Mamo, czy ty to widzisz? - Co mam widzieć, kochanie? Dlaczego masz taką zdziwioną minę? - mama uważnie mi się przygląda. - Czy coś się stało? - Mamo, nasz dom... Jest zupełnie inny... Ktoś go zamienił... - Nie zauważyłam - mówi mama i wkłada do zamka ogromny, metalowy klucz. Gdy go przekręca, żeby otworzyć drzwi, słychać trzaski i chrzęszczenia. Ostrożnie popycham drewniane, ciemne drzwi zrobione z desek i boję się wejść do środka. Nad moją głową wisi wielka pajęczyna, a na niej siedzi ogromny czarny pająk i właśnie zjada resztę swojego śniadania. - Mamo, co to jest? - pytam i chwytam mamę za rękę. Dlaczego mama wcale się nie dziwi? Co to wszystko znaczy? Chyba ktoś zaczarował moją mamę i nasz dom... Ale to nowe mieszkanie wcale mi się nie podoba... Mama odsuwa nogą wielki kamień, leżący tuż przy drzwiach i wchodzi do środka. Bardzo się boję i chce mi się płakać. To nie jest nasz śliczny domek... Ja chcę do siebie do pokoju! Wchodzę za mamą do środka i przyglądam się ciemnym ścianom. Widać na nich pajęczyny i ślady kurzu, a na haku przy suficie wisi gniazdo os, z którego co chwilę wylatują bzyczące owady. Mama podśpiewuje pod nosem dziwną piosenkę, a ja podchodzę do drewnianego stołu z grubym blatem. Widać na nim tłuste plamy i mnóstwo okruchów. Brudne talerze leżą jeden na drugim, a na nich siedzą wielkie, grube muchy i zlizują resztki jedzenia. Fuj! Nagle czuję, że coś dotknęło mojej nogi. Odskakuję od stołu i zaglądam pod stół. - Mamo, tu jest koza! - mówię z trudem, bo łzy cisną mi się do oczu. - Tak, kochanie. Przecież zawsze tu mieszka. A gdzie niby miałaby być? - śmieje się mama, mieszając w ogromnym osmolonym kotle jakąś paskudnie cuchnącą potrawę. - Mamo, co dzisiaj będzie na obiad? - pytam, próbując przejść pomiędzy pustymi butelkami i starymi gazetami, leżącymi na podłodze. - To co zwykle! - odpowiada uśmiechnięta mama, wkłada do kociołka brudną rękę i wyjmuje z niego garść czegoś, co wygląda jak jedzenie znalezione na śmietniku. - Mamo! Mamo! Ja się boję! Dookoła robi się zupełnie ciemno. Widzę sufit i okno. Spoglądam w bok i po chwili dostrzegam jakąś dziwną sylwetkę, podchodzącą do mnie w blasku księżyca. - Mamo! Mamo! - wołam coraz głośniej. - Jestem tu! Nie bój się! - mama próbuje do mnie dojść, ale najpierw musi utorować sobie drogę przez zagraconą podłogę. Przyglądam się temu, co przesuwa na bok... Klocki... Puzzle... Tenisówki... Kurtka... Hulajnoga... Zaraz! To przecież moje normalne rzeczy! Już nie jestem w tym starym, brudnym, drewnianym domu! - Mamo! Śniło mi się, że mieszkamy w okropnej chatce! Tam było pełno śmieci! I pająków! I rzeczy na podłodze! - To był tylko zły sen... Nic się nie martw... A na wszelki wypadek jutro posprzątaj swój pokój. Żebym mogła do ciebie dojść, gdy znowu przyśni ci się coś złego... Mama uśmiecha się do mnie, przytula mnie mocno, przykrywa miękką, pachnącą kołderką i daje mi cudownego mamowego buziaka w czółko.
- Co zauważył chłopiec wracając z mamą ze spaceru? - Jaki dom śnił się chłopcu? - Co mama robiła w kuchni? - Co wisiało na haku przy suficie? - Jakie zwierzę mieszkało razem z chłopcem i mamą w drewnianym domu? - Co czuł chłopiec widząc to wszystko? - Kto mieszka w twoim domu? - Dlaczego dom jest ważnym miejscem? - Co trzeba robić, żeby czuć się w domu dobrze? - Czy wszystkie domy są takie same?
3. Spójrzcie na przykłady różnych domów. Poproście rodziców, aby przeczytali Wam ich nazwy, a wy podzielcie je na sylaby. 4. Otwórzcie teraz karty pracy na str. 60, - 6-latki: otoczcie pętlą zdjęcie domu, który jest podobny do tego, w którym mieszkacie. Następnie z pomocą rodzica lub samodzielnie przeczytajcie zdania w ramkach i odszukajcie domy, do których one pasują. W pustych polach narysujcie odpowiednie figury geometryczne. - 5-latki: otoczcie pętlą zdjęcie domu, który jest podobny do tego, w którym mieszkacie. Posłuchajcie zdań czytanych przez rodzica i odszukajcie domy, do których one pasują. W pustych polach narysujcie odpowiednie figury geometryczne.
Brawo! Świetnie sobie poradziliście!
5. Czas na zabawę ruchową "Szybko - wolno". Podczas zabawy zwróćcie uwagę na zmianę tempa. Gdy muzyka będzie szybka tańczcie po pokoju w jej rytmie, gdy zmieni się na wolniejszą "schowajcie się w domku" (usiądźcie po turecku i zróbcie nad głową daszek z Waszych rąk).
6. Na koniec wykonajcie pracę plastyczną przedstawiającą Wasz wymarzony dom. Użyjcie dowolnej techniki, z wykorzystaniem poznanych figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt). Poniżej filmik z propozycją wykonania zadania.
Miłej zabawy! Czekam na zdjęcia Waszych prac :) |
Środa 14.04.2021 Temat dnia: |
|
Czwartek 15.04.2021 Temat Dnia: |
|
Piątek 16.04.2021 Temat Dnia: |
Religia
Kochane Przedszkolaki bardzo proszę żebyście w tym tygodniu zrobili kilka stron w Waszych książkach.
5 - latki stronę 41 i 42 i 43
6 - latki stronę 41 i 42 i 43
Kochane dzieci wykonajcie polecenia z paska pod obrazkiem.
Pozdrawiam Was serdecznie życząc Zdrowia i Błogosławieństwa Bożego
Katechetka Małgorzata
Język Angielski
Kochane dzieci zapraszam Was na stronę Play Box
Poziom 3, rozdział 6 - Na wsi , lekcja 5 i 6
Słuchajcie również piosenek :