Przedszkole Publiczne "BAJKOWE WZGÓRZE" w Skrzyszowie
Drodzy Rodzice, Kochane Przedszkolaki!
Dzień dobry! Doskonale zdaję sobie sprawę, że przerwa w pracy przedszkola to dla Was ciężki czas. Wiem, że dla wielu z rodziców zorganizowanie opieki dla dzieci nie jest rzeczą prostą. Mam jednak nadzieję, że będziemy mile wspominać okres trybu zdalnego i za niedługo spotkamy się w przedszkolu.
Dzień dobry! Witam wszystkie Smerfy. Mam nadzieję, że jesteście wypoczęci i gotowi, aby rozpocząć nowy tydzień. W tym tygodniu wybierzemy się na wiejskie podwórko.
Blok tematyczny: "Zwierzęta na wsi"
Poniedziałek 12.04.2021 Temat dnia: "Na wsi"
|
2. A teraz posłuchajcie wiersza a potem postarajcie się odpowiedzieć na pytania. “Na wsi” Po podwórku chodzą kurki, Bardzo ostre ich pazurki, Każda w ziemi czegoś szuka, Znaleźć ziarnko, to jest sztuka! Dalej w głębi jest sadzawka, Wokół niej zielona trawka, Pędzą po niej oszalałe, Hałaśliwe gąski białe. A w zagrodzie małe świnki, Wesolutkie mają minki, Wciąż biegają, pochrumkują, Widać dobrze się tu czują. Środkiem dumnie sunie krowa, Na pastwisko iść gotowa, Bo na wieczór każdy czeka, Żeby dała dużo mleka. Jeszcze w stajni stoją konie, Gospodarze dbają o nie, Karmią, czyszczą i siodłają, Leśne ścieżki objeżdżają. Ale, najważniejszym w tym rejonie, Nie są krowy ani konie, Tylko wierny piesek Burek, władca wiejskich podwórek! 3. A teraz odpowiedzcie na poniższe pytania: - Kto chodzi po podwórku? - Czego szukają kurki? - Kto pędzi po zielonej trawce? - Jakie zwierzęta są w zagrodzie? - Co robią, jak się czują? - Jakie zwierzę chce iść na pastwisko? - Jakie zwierzę daje mleko? - O kogo dbają gospodarze w stajni? - Jak gospodarze dbają o konie? - Kim jest Burek? 4. Na pewno jesteście ciekawi jak to wygląda na wiejskiej farmie. Zapraszam Was do zobaczenia filmiku. 5. Teraz zamienimy się w konie i koniki. Na hasło: „duże konie”, będziecie cwałować po okręgu (cwał boczny). Na hasło: „małe koniki”, zatrzymujecie się i kląskacie językami. Zabawę można powtórzyć kilka razy. 6. Na pewno każdy z Was zna memory. Teraz będziecie mieli okazję w nie zagrać. Powodzenia! 7. Otwórzcie proszę Wasze karty pracy na stronie 41. Podzielcie nazwy zwierząt na sylaby i powiedz po co ludzie je hodują. Połączcie w pary takie same zwierzęta. Czy wszystkie mają swoje pary? Kogo brakuje na górnej ilustracji? Do jutra! |
||||||||||||
Wtorek 13.04.2021 Temat Dnia: "Produkty od zwierząt" |
2. Zapraszam Was teraz do zobaczenia krótkiego filmiku. Z którego dowiecie się między innymi co nam dają zwierzęta hodowlane na wsi. Słuchajcie uważnie! Miłego oglądania i powodzenia ;) Film Edukacyjny - kliknij i zobacz 3. Uwaga, przenosimy się na wiejskie podwórko. Mam nadzieję, że macie wokół siebie dużo miejsca, ponieważ zamieniamy się w psa, kota, kaczkę, kurę i królika. Rodzicu, proszę, abyś podał nazwę zwierzęcia występującego na wsi, dziecko naśladuje chód i zachowanie się podanego zwierzęcia. Miłej zabawy! - pies- dzieci przemieszczają się na czworakach udając pieski, - kot - dzieci przemieszczają się na czworakach udając koty, co jakiś czas nauczyciel mówi:” koci grzbiet” wówczas dzieci uwypuklają plecy ku górze, „końskie siodło” uwypuklają brzuch ku podłodze. - kaczka - dzieci chodzą na lekko ugiętych nogach stopy stawiają do środka, ręce naśladują ruchy skrzydeł, - kura - dzieci chodzą po sali i co jakiś czas zatrzymują się i naśladują kurę grzebiącą w ziemi raz jedną nogą raz drugą, - królik - dzieci w przysiadzie podpartym skaczą naśladując skoki królicze. 4. Na pewno słyszeliście już takie słowo jak NABIAŁ. A co to właściwie jest? Nabiał to wszystkie produkty spożywcze, które pochodzą z mleka zwierząt i oczywiście samo mleko również. Zobaczcie najlepiej krótki film na temat produktów mlecznych. Produkty mleczne - film edukacyjny 5. Otwórzcie proszę Wasze karty pracy na stronie 42. Pokolorujcie krowę zgodnie z podanymi kolorami. Nazwijcie produkty spożywcze i otoczcie pętlą te, które mamy dzięki hodowli krów. Powodzenia i miłego dnia!
|
||||||||||||
Środa 14.04.2021 Temat dnia: "Zwierzęta i ich dzieci" |
1. Dzień dobry! Dziś mamy trzeci dzień tygodnia, czyli środę. Żeby dodać sobie energii zaczynamy od gimnastyki. 2. Kotek lubi mleko. A wy lubicie? Spróbujcie zamienić się w kotka! Chciałabym, żeby każdy z Was teraz stanął przed lustrem. Zróbcie miny: smutnego kotka, głodnego, wystraszonego, zmęczonego, wesołego. Zachęcam Was teraz do gimnastyki języka: Głodny kotek szuka mleka - poruszanie językiem w górę, w dół oraz w prawo, w lewo. Spragniony kotek pije mleko - szybkie dotykanie językiem, na przemian, dolnej i górnej wargi. Najedzony kotek oblizuje się - wolne oblizywanie warg. 3. Wiecie jaka jest ulubiona zabawka kotka? Wełna. Jeśli macie w domu kawałek wełny rozwińcie ją imitując poplątaną włóczkę. Waszym zadaniem będzie przejść po niej w ten sposób, aby starać się nie iść obok sznurka. Powodzenia! 4. Posłuchajcie teraz wiersza pod tytułem "Na wiejskim podwórku. Słuchajcie uważnie, ponieważ później czeka Was zadanie do rozwiązania :) "Na wiejskim podwórku" Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki: Krowa - łaciate cielątko, Koza - rogate koźlątko, Owca - kudłate jagniątko, Świnka - różowe prosiątko, Kurka - pierzaste kurczątko, Gąska - puchate gąsiątko, Kaczka - płetwiaste kaczątko, Każda prowadzi swoje dzieciątko! A teraz zapraszam Was tutaj - Zabawa edukacyjna :-) 5. Wysłuchajcie piosenki i spróbujcie się jej nauczyć :) Zachęcam Was do tańca. 6. Otwórzcie swoje karty pracy na stronie 43. Nazwijcie zwierzęta i pomóżcie dzieciom znaleźć ich rodziców. Powiedzcie jak nazywają się dzieci owcy, świni, konia i krowy. Następnie pokolorujcie rysunek zgodnie z podanymi kolorami. Powiedzcie co otrzymaliście. |
||||||||||||
Czwartek 15.04.2021 Temat Dnia: "Ptaki w gospodarstwie" |
1. Dzień dobry! Dziś czwarty dzień tygodnia. Czy wiecie jak on się nazywa? Tak! To czwartek. Więc nie może być inaczej i dzisiejszy dzień zaczniemy od gimnastyki w rytm muzyki! Poranna gimnastyka dla Smerfika 2. Chciałabym, abyście przyjrzeli się załączonym ilustracjom i nazwali zwierzęta oraz spróbowali naśladować ich głosy. KURA kliknij i zobacz! KACZKA kliknij i zobacz! Czy wiecie, że kurę, gęś i kaczkę łączy jedno słowo? To drób. Drób to udomowione ptaki. Są hodowane między innymi dla mięsa, jaj i piór. 3. Na pewno każdy z was lubi jajecznicę, naleśniki, ciasta. Nie byłoby tego jednak bez jajek. Jajek natomiast nie byłoby bez kury. Zapraszam Was do zobaczenia ciekawego filmiku na temat właśnie tych ptaków. 4. Widzicie przed sobą obrazki. Obrazki wybiera rodzic, np. zagroda. Waszym zadaniem jest wskazać inny obrazek, którego nazwa rymuje się, czyli powinniście wskazać wyraz woda. Wszystkie rymujące się obrazki układamy parami i na zakończenie zabawy wymawiamy rymujące się nazwy.
5. Otwórzcie proszę teraz Wasze karty pracy na stronie 44. Policzcie kaczki, połączcie w pary takie same i pokolorujcie. Miłego dnia! |
||||||||||||
Piątek 16.04.2021 Temat dnia: |
Religia
Kochane Przedszkolaki bardzo proszę żebyście w tym tygodniu zrobili kilka stron w Waszych książkach.
5 - latki stronę 88 i 89
Drogie Dzieci wykonajcie polecenia pod obrazkiem.
Pozdrawiam Was serdecznie życząc Zdrowia i Błogosławieństwa Bożego
Katechetka Małgorzata
Język Angielski
Kochane dzieci zapraszam Was na stronę Play Box
Poziom 2, rozdział 6 - Lubię Zwierzęta , lekcja 5 i 6
Słuchajcie również piosenek :