Biuletyn Informacji Publicznej

Przedszkole Publiczne "BAJKOWE WZGÓRZE" w Skrzyszowie

Podgląd wersji strony

Drodzy Rodzice, Kochane Przedszkolaki!

 

Dzień dobry 

Kochane Dzieci, drodzy Rodzice w związku z sytuacją zagrożenia epidemiologicznego w naszym kraju będziemy dla Was prowadzić nauczanie zdalnie. Na naszej stronie internetowej znajdziecie dostępne materiały i zadania do wykonania w domu. Materiały są przygotowane zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Zachęcamy do odwiedzania naszej strony. Działajcie, pracujcie, bawcie się dobrze i do szybkiego zobaczenia.

 

 

Blok tematyczny: Świat Bajek

 

Poniedziałek 12.04.2021

Temat dnia: "Bajkowy Świat"

 

 

Witam Was gorąco po weekendzie, mam nadzieję, że odpoczęliście i macie siłę i ochotę na nowe wyzwania! Zapraszam zatem do porannej gimnastyki.

 

Poranna gimnastyka

 

1. Dzisiaj dowiemy się, jak powstają książki, proszę, abyście obejrzeli krótki filmik

 

Film edukacyjny - link

2. "Kto tu nie pasuje?" wskaż błędną postać, która nie pasuje do danej bajki:

 

- Czerwony Kapturek, Pinokio, Dżepetto

 

- Smok, Śnieżka, Krasnoludki

 

 

Opis fot. Powyżej kilka ilustracji z postaciami z 2 bajek.

 

Jeśli wykazaliście się znajomością bajek należą się Wam brawa :)))

 

3. Wykonajcie zadanie w książkach na stronie 52 i 53

 

4.Mam nadzieję, że humory dopisują, więc pokażcie to w zabawie :))

 

 

 

4. Jeśli macie ochotę, wykonajcie zakładkę do książki. Pobawcie się w projektantów i stwórzcie własną zakładkę, wytnijcie duży prostokąt i ozdóbcie go wg własnego pomysłu.

 

To już wszystko na dzisiaj. Do zobaczenia jutro!!!

Wtorek 13.04.2021

Temat dnia: "C jak Cebula"

 

1. Dzień dobry, mam nadzieję, że jesteście dzisiaj w dobrym humorze. Jeśli nie, to postaram się Wam go poprawić :)))

A więc zaczynamy od porannej gimnastyki! 

Poranna gimnastyka - link

 

2. Zachęcam teraz do wysłuchania piosenki o literce "C"

Piosenka o literce C

 

3. Już wiecie, jaką literę dziesiaj poznamy. Otwórzcie książki na stronie 48 i spójrzcie na ilustrację, a następnie posłuchajcie opowiadania.

 

Teraz spójrzcie na umieszczoną poniżej literę, przyjrzyjcie się jej dokładnie i spróbujcie wodzić palcem po jej śladzie. Użyjcie swojej wyobraźni i ułóżcie z dostępnych przedmiotów, produktów kształt poznanej litery.

 

 

opis fot. Ilustracja przedstawia zapis litery C

 

4. Analiza i synteza słuchowa wyrazu "cebula"

 

- wypowiadanie sylab połączone z klaskaniem,

- wypowiadanie kolejnych głosek wyrazu cebula,

- liczenie głosek w wyrazie cebula

 

5. Zastanów się teraz, jakie znasz wyrazy rozpoczynające się literą "c" Jeśli już znalazłeś, to podziel ten wyraz na sylaby i powiedz ile ma sylab. Poniżej umieszczam obrazki, twoim zadaniem jest je nazwać i podzielić na sylaby. Spróbuj powiedzieć, jaką głoskę słyszysz na końcu każdego wyrazu.

dwa cukierki         ciastko

 

Opis fot. Ilustracje przedstawiają:po lewej dwa cukierki, obrazek po prawej stronie, ciastko

 

6. Z pewnością poszło Wam wspaniale, wstańcie więc od biurka i przypomnijcie sobie naszą zabawę "Aruba hej".

7. Przygotujcie teraz książeczki i wykonajcie następujące zadania wg poleceń ze stron 48 i 49

8. Proponuję, abyście z wydzieranki (może być z gazety) odtworzyli kształt litery "C" i nakleili na czystą kartkę.

 

To wszystko na dziś, do zobaczenia jutro :))

 

Środa 14.04.2021

Temat Dnia:

"Ulubieni bohaterowie"

 

1. Dzień dobry kochane dzieci, pora przystąpić do działania! Zapraszam zatem do porannej gimnastyki.

 

Poranna gimnastyka :-)

 

2. "Bajkowa zgadywanka" Posłuchajcie teraz wiersza Doroty Gellner, dopowiadajcie rymy, które są rozwiązaniami zagadek o bajkowych postaciach.

 

 

"Bajkowa zgadywanka"

 

Jeździ kareta po świecie

A kto jest w tej karecie?

 

Przy oknie, z prawej strony

Kapturek. Jaki?..............

 

Dalej na stercie poduszek

malutki Tomcio..............

 

Spoza wielkiego kosza

śmieją się Jaś i .............

 

Uwaga! Oj, uwaga!

To przecież Baba............

 

Koło lalki i misia

stoi Sierotka..................

 

Pomiędzy walizkami

Dziewczynka z ..............

 

Ciekawe, czy już wiecie,

kto ukrył się w karecie?

 

3. Otwórzcie teraz książki i wykonajcie zadanie ze strony 54

4. Pora trochę pośpiewać, ruchy znacie doskonale, więc zapraszam na "Morze Bałtyckie"

 

5. Obejrzyjcie teraz bajkę "Złotowłosa i trzy misie"

 

Bajka dla Was Kochane Dzieci - Złotowłosa ....

 

6. Wyjmijcie z wyprawki historyjkę obrazkową "Złotowłosa i trzy niedźwiadki" wytnijcie obrazki, ułóżcie we właściwej kolejności i przyklejcie na kartkę. Następnie opowiedzcie domownikom treść bajki.

 

7. Lubisz grę w memory, to znajdź parę razem z Noddym

 

Szukamy pary z Noddym

 

Dziękuję za wykonanie zadań i do zobaczenia jutro!!

Czwartek 15.04.2021

Temat Dnia: "Krolewna Śnieżka"

 

1. Kochane przedszkolaki wyruszymy dziś z Królewną Śnieżką do domku siedmiu krasnoludków. Zanim jednak udamy się w podróż zapraszam Was do porannej gimnastyki z Pipi Pończoszanką

link - poranna gimnastyka

 

2. „Z jakiej jestem bajki?” - zabawa dydaktyczna

„Dzień dobry dzieci. Jestem królewną, lecz nie mieszkam w pałacu. Moje imię podobne jest do śniegowego płatka, kto je odgadnie - ten dobry koleżka, a nazywam się Królewna … .” (Śnieżka).

3. „My jesteśmy krasnoludki” - zabawa ruchowa. Zaśpiewajcie teraz piosenkę, którą już dobrze znacie. Śpiewajcie i pokazujcie odpowiednie gesty.

Zabawa ruchowa "My jesteśmy Krasnoludki"

My jesteśmy krasnoludki, (pokazujemy na siebie)
Hopsa sa, hopsa sa,
(podskakujemy)
Pod grzybkami nasze budki,
(robimy daszek z rąk nad głową)
Hopsa sa, hopsa sa,
(podskakujemy)
Jemy mrówki, żabie łapki,
(udajemy, że jemy, zbliżając dłonie do buzi)
Oj tak tak, oj tak tak,
(przytakujemy głową i palcem wskazującym)
A na głowach krasne czapki,
(robimy czapki z rąk)
To nasz, to nasz znak.
(wskazujemy na siebie)

Gdy ktoś zbłądzi, to trąbimy,
Trutu tu, trutu tu,
(naśladujemy rękoma trąbkę)
Gdy ktoś senny, to uśpimy,
(kładziemy złożone dłonie pod głową)
Lulu lulu lu,
(robimy z rąk kołyskę)
Gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka,
Ajajaj, ajajaj,
(machamy przecząco palcem wskazującym)
To zapłacze niezabudka,
(pokazujemy dłońmi łzy na policzkach)
Uuuuu.

 

4. „Królewna Śnieżka wśród krasnali” - wysłuchajcie wiersza.

 

Królewna Śnieżka wśród krasnali

Przepiękna królewna Śnieżka,
Gdzieś z krasnoludkami mieszka.
Sprząta co dnia i gotuje,
I wesoło podśpiewuje.

Hej, krasnale, hej, krasnale,
Z Wami żyć tu jest wspaniale.
Jest wesoło i przyjemnie,
Smutno było tu beze mnie.

Przyszła kiedyś zła macocha,
Która nikogo nie kocha.
Jabłko zatrute jej dała,
Śnieżka je posmakowała.

Śnieżko, Śnieżko, co zrobiłaś,
Wielki smutek zostawiłaś.
Wszyscy bardzo Cię kochali,
Życie za Ciebie by dali.

Drogą młody Książe jechał,
Wesół był i się uśmiechał.
Lecz gdy królewnę zobaczył,
Chęć do życia zaraz stracił.

Książe ratuj miłość swoją,
Śnieżka żoną będzie Twoją.
W szczęściu długo żyć będziecie,
Bez macochy na tym świecie.

 

Odpowiedzcie na pytania.

· Gdzie mieszka Królewna Śnieżka?

· Co robi Królewna Śnieżka?

· Co dała królewnie zła macocha?

· Dlaczego krasnale były smutne?

· Kto jechał drogą?

Jak myślicie czy Książę uratuje Śnieżkę?

· Czy wiecie jak kończy się ta bajka?

 

5. „Kolorowe krasnoludki” - praca plastyczna

Link - praca plastyczna

Do wykonania pracy potrzebna będzie rolka po papierze toaletowym, kolorowy papier, klej i nożyczki, mazaki lub kredki. Miłej pracy.



 

1. Rolkę z papieru toaletowego smarujemy klejem.

2. Obklejamy rolkę papierem kolorowym.

3. Prostokąt z kolorowego papieru zwijamy tak, by powstał „rożek”, następnie sklejamy.

4. Przyklejamy czapkę do rolki.

5. Z białego papieru wycinamy brodę.

6. Naklejamy brodę na rolkę.

7. Dorysowujemy oczy, usta i nos.

 

Do zobaczenia jutro!

Piątek 16.04.2021

Temat dnia: "Rycerze i księżniczki"

 

1. "Witam wszystkich” wstańcie i zaśpiewajmy razem

Kliknij i śpiewaj z nami !

Pora rozruszać nasze ciało zapraszam do zabawy ruchowej z Pipi

Zabawa ruchowa z Pipi - zapraszamy!

 

2. „Rycerz i księżniczka” - posłuchajcie wiersza


W bajkach wszystko jest możliwe i beztrosko płynie czas.
Jest księżniczka i jest rycerz i zaczarowany las.
W lesie krasnal oraz wróżka, która różne czary zna.
I dla wszystkich dobrych ludzi coś miłego zawsze ma.
Dla księżniczki wyczaruje, suknię i buciki złote,
bo słyszała, że księżniczka tańczyć wielką ma ochotę.
Konia oraz nową zbroję dziś dostanie rycerz młody,
bo z samego rana jutro, młody rycerz ma zawody.
A wieczorem, gdzieś na zamku, gdy zawody się odbędą,
młody rycerz i księżniczka, aż do rana tańczyć będą.

Rozmowa na podstawie wiersza.
- Jakie osoby występują w wierszu?
- Kto zna czary?
- Co wróżka wyczaruje dla księżniczki?
- Co dostanie rycerz?
- Z kim księżniczka będzie tańczyć do rana?

3.„Łamańce językowe” - powtarzanie łamańców językowych.

Poćwiczymy wypowiadanie łamańców językowych. Posłuchajcie ja powoli wypowiem łamańce językowe, a Wy spróbujcie je powtarzać:

  • Żółta żaba szybko skacze, bo jak skakać ma inaczej?

  • Zagadki Agatki to gradki dla tatki.

  • Żółta żaba żarła żur.

  • Pchła pchłę pchła do wody.

  • Król królowi tarantulę włożył czule pod koszulę!

  • Jeż Jerzy śpi pod liśćmi jak należy.

  • Jerzy nie wierzy, że na wieży jest sto jeży.

  • Stół z powyłamywanymi nogami.

  • Wróbelek Walerek miał mały werbelek.

 

4.Przypomnijcie sobie jeszcze raz filmik „Jak powstaje książka?” -

Film Edukacyjny - książka 


Porozmawiajcie wspólnie z rodzicami i ustalcie z czego składa się książka dla dzieci (w książkach dla dzieci jest tekst do czytania i ilustracje wiążące się z treścią książki).

Narysujcie obrazek do Waszej ulubionej bajki.

 

Pamiętajcie dzieci, że każda książka jest niezwykle cenna, nad wydrukowaniem każdego egzemplarza pracuje wiele osób. Warto więc uważać na książki, żeby przetrwały one jak najdłużej i żeby mogły być pamiątką dla następnych pokoleń. Zaginanie kartek, robienie notatek długopisem czy brudzenie ich jedzeniem niszczy pracę tak wielu ludzi.

 

5. „Cisza na sali” - zabawa ruchowo-wyciszająca

Zabawa wyciszająca - kliknij i odpocznij

 

Spacerujcie po pokoju w rytmie utworu klasycznego „Jezioro łabędzie” P. Czajkowskiego. Gdy muzyka ucichnie (rodzice zatrzymują muzykę) zamieńcie się w posągi, gdy muzyka ponownie zacznie grać zacznijcie znowu zacznijcie spacerować. Zabawę powtarzamy 3-4 razy.

 

6. Ćwiczenia w liczeniu.
Policzcie teraz swoje palce. Dotykajcie każdym palcem do policzka i próbujcie je nazwać : mały, serdeczny, środkowy, wskazujący, kciuk.

Teraz Wasze palce zamienią się w rycerzy i trochę policzymy.

 

  • 5 rycerzy wybrało się na wyprawę do lasu, po drodze dołączyło do nich 2 rycerzy. Ilu rycerzy było razem?

 

5+2=?

 

  • 10 rycerzy wracało z turnieju. 4 zatrzymało się na odpoczynek, a pozostali pojechali dalej. Ilu rycerzy pojechało dalej?



10-4=?



7. Zadanie do z książki str. 50, 51, 55.

 

To już wszystko na dzisiaj. Do widzenia.

Do zobaczenia w przedszkolu.

 

 

Religia

 

Kochane Przedszkolaki bardzo proszę żebyście w tym tygodniu zrobili kilka stron w Waszych książkach.

 

5 - latki stronę 88 i 89 - lekcja 

Drogie dzieci wykonajcie polecenia pod obrazkiem.

 

Pozdrawiam Was serdecznie życząc Zdrowia i Błogosławieństwa Bożego

Katechetka Małgorzata

 

 

Język Angielski

 

Kochane dzieci zapraszam  Was na stronę Play Box

Poziom 2, rozdział 6 - Lubię Zwierzęta , lekcja 5 i 6

 

Słuchajcie również piosenek :

Piosenka 3

 

 

Zamknij
Drukuj