Przedszkole Publiczne "BAJKOWE WZGÓRZE" w Skrzyszowie
Drodzy Rodzice, Kochane Przedszkolaki!
Dzień dobry
Kochane Dzieci, drodzy Rodzice w związku z sytuacją zagrożenia epidemiologicznego w naszym kraju będziemy dla Was prowadzić nauczanie zdalnie. Na naszej stronie internetowej znajdziecie dostępne materiały i zadania do wykonania w domu. Materiały są przygotowane zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Zachęcamy do odwiedzania naszej strony. Działajcie, pracujcie, bawcie się dobrze i do szybkiego zobaczenia.
Blok tematyczny: Świat Bajek
Poniedziałek 12.04.2021 Temat dnia: "Bajkowy Świat"
|
Witam Was gorąco po weekendzie, mam nadzieję, że odpoczęliście i macie siłę i ochotę na nowe wyzwania! Zapraszam zatem do porannej gimnastyki.
1. Dzisiaj dowiemy się, jak powstają książki, proszę, abyście obejrzeli krótki filmik
2. "Kto tu nie pasuje?" wskaż błędną postać, która nie pasuje do danej bajki:
- Czerwony Kapturek, Pinokio, Dżepetto - Smok, Śnieżka, Krasnoludki
Opis fot. Powyżej kilka ilustracji z postaciami z 2 bajek.
Jeśli wykazaliście się znajomością bajek należą się Wam brawa :)))
3. Wykonajcie zadanie w książkach na stronie 52 i 53
4.Mam nadzieję, że humory dopisują, więc pokażcie to w zabawie :))
4. Jeśli macie ochotę, wykonajcie zakładkę do książki. Pobawcie się w projektantów i stwórzcie własną zakładkę, wytnijcie duży prostokąt i ozdóbcie go wg własnego pomysłu.
To już wszystko na dzisiaj. Do zobaczenia jutro!!! |
Wtorek 13.04.2021 Temat dnia: "C jak Cebula" |
1. Dzień dobry, mam nadzieję, że jesteście dzisiaj w dobrym humorze. Jeśli nie, to postaram się Wam go poprawić :))) A więc zaczynamy od porannej gimnastyki!
2. Zachęcam teraz do wysłuchania piosenki o literce "C"
3. Już wiecie, jaką literę dziesiaj poznamy. Otwórzcie książki na stronie 48 i spójrzcie na ilustrację, a następnie posłuchajcie opowiadania.
Teraz spójrzcie na umieszczoną poniżej literę, przyjrzyjcie się jej dokładnie i spróbujcie wodzić palcem po jej śladzie. Użyjcie swojej wyobraźni i ułóżcie z dostępnych przedmiotów, produktów kształt poznanej litery.
opis fot. Ilustracja przedstawia zapis litery C
4. Analiza i synteza słuchowa wyrazu "cebula"
- wypowiadanie sylab połączone z klaskaniem, - wypowiadanie kolejnych głosek wyrazu cebula, - liczenie głosek w wyrazie cebula
5. Zastanów się teraz, jakie znasz wyrazy rozpoczynające się literą "c" Jeśli już znalazłeś, to podziel ten wyraz na sylaby i powiedz ile ma sylab. Poniżej umieszczam obrazki, twoim zadaniem jest je nazwać i podzielić na sylaby. Spróbuj powiedzieć, jaką głoskę słyszysz na końcu każdego wyrazu.
Opis fot. Ilustracje przedstawiają:po lewej dwa cukierki, obrazek po prawej stronie, ciastko
6. Z pewnością poszło Wam wspaniale, wstańcie więc od biurka i przypomnijcie sobie naszą zabawę "Aruba hej".
7. Przygotujcie teraz książeczki i wykonajcie następujące zadania wg poleceń ze stron 48 i 49 8. Proponuję, abyście z wydzieranki (może być z gazety) odtworzyli kształt litery "C" i nakleili na czystą kartkę.
To wszystko na dziś, do zobaczenia jutro :))
|
Środa 14.04.2021 Temat Dnia: "Ulubieni bohaterowie" |
1. Dzień dobry kochane dzieci, pora przystąpić do działania! Zapraszam zatem do porannej gimnastyki.
2. "Bajkowa zgadywanka" Posłuchajcie teraz wiersza Doroty Gellner, dopowiadajcie rymy, które są rozwiązaniami zagadek o bajkowych postaciach.
"Bajkowa zgadywanka"
Jeździ kareta po świecie A kto jest w tej karecie?
Przy oknie, z prawej strony Kapturek. Jaki?..............
Dalej na stercie poduszek malutki Tomcio..............
Spoza wielkiego kosza śmieją się Jaś i .............
Uwaga! Oj, uwaga! To przecież Baba............
Koło lalki i misia stoi Sierotka..................
Pomiędzy walizkami Dziewczynka z ..............
Ciekawe, czy już wiecie, kto ukrył się w karecie?
3. Otwórzcie teraz książki i wykonajcie zadanie ze strony 54 4. Pora trochę pośpiewać, ruchy znacie doskonale, więc zapraszam na "Morze Bałtyckie"
5. Obejrzyjcie teraz bajkę "Złotowłosa i trzy misie"
Bajka dla Was Kochane Dzieci - Złotowłosa ....
6. Wyjmijcie z wyprawki historyjkę obrazkową "Złotowłosa i trzy niedźwiadki" wytnijcie obrazki, ułóżcie we właściwej kolejności i przyklejcie na kartkę. Następnie opowiedzcie domownikom treść bajki.
7. Lubisz grę w memory, to znajdź parę razem z Noddym
Dziękuję za wykonanie zadań i do zobaczenia jutro!! |
Czwartek 15.04.2021 Temat Dnia: "Krolewna Śnieżka" |
1. Kochane przedszkolaki wyruszymy dziś z Królewną Śnieżką do domku siedmiu krasnoludków. Zanim jednak udamy się w podróż zapraszam Was do porannej gimnastyki z Pipi Pończoszanką
2. „Z jakiej jestem bajki?” - zabawa dydaktyczna „Dzień dobry dzieci. Jestem królewną, lecz nie mieszkam w pałacu. Moje imię podobne jest do śniegowego płatka, kto je odgadnie - ten dobry koleżka, a nazywam się Królewna … .” (Śnieżka). 3. „My jesteśmy krasnoludki” - zabawa ruchowa. Zaśpiewajcie teraz piosenkę, którą już dobrze znacie. Śpiewajcie i pokazujcie odpowiednie gesty. Zabawa ruchowa "My jesteśmy Krasnoludki" My jesteśmy krasnoludki, (pokazujemy na siebie)
4. „Królewna Śnieżka wśród krasnali” - wysłuchajcie wiersza.
Królewna Śnieżka wśród krasnali Przepiękna królewna Śnieżka,
Odpowiedzcie na pytania. · Gdzie mieszka Królewna Śnieżka? · Co robi Królewna Śnieżka? · Co dała królewnie zła macocha? · Dlaczego krasnale były smutne? · Kto jechał drogą? Jak myślicie czy Książę uratuje Śnieżkę? · Czy wiecie jak kończy się ta bajka?
5. „Kolorowe krasnoludki” - praca plastyczna Do wykonania pracy potrzebna będzie rolka po papierze toaletowym, kolorowy papier, klej i nożyczki, mazaki lub kredki. Miłej pracy.
1. Rolkę z papieru toaletowego smarujemy klejem. 2. Obklejamy rolkę papierem kolorowym. 3. Prostokąt z kolorowego papieru zwijamy tak, by powstał „rożek”, następnie sklejamy. 4. Przyklejamy czapkę do rolki. 5. Z białego papieru wycinamy brodę. 6. Naklejamy brodę na rolkę. 7. Dorysowujemy oczy, usta i nos.
Do zobaczenia jutro! |
Piątek 16.04.2021 Temat dnia: "Rycerze i księżniczki" |
1. "Witam wszystkich” wstańcie i zaśpiewajmy razem Pora rozruszać nasze ciało zapraszam do zabawy ruchowej z Pipi Zabawa ruchowa z Pipi - zapraszamy!
2. „Rycerz i księżniczka” - posłuchajcie wiersza W bajkach wszystko jest możliwe i beztrosko płynie czas. Rozmowa na podstawie wiersza. 3.„Łamańce językowe” - powtarzanie łamańców językowych. Poćwiczymy wypowiadanie łamańców językowych. Posłuchajcie ja powoli wypowiem łamańce językowe, a Wy spróbujcie je powtarzać:
4.Przypomnijcie sobie jeszcze raz filmik „Jak powstaje książka?” -
Narysujcie obrazek do Waszej ulubionej bajki.
Pamiętajcie dzieci, że każda książka jest niezwykle cenna, nad wydrukowaniem każdego egzemplarza pracuje wiele osób. Warto więc uważać na książki, żeby przetrwały one jak najdłużej i żeby mogły być pamiątką dla następnych pokoleń. Zaginanie kartek, robienie notatek długopisem czy brudzenie ich jedzeniem niszczy pracę tak wielu ludzi.
5. „Cisza na sali” - zabawa ruchowo-wyciszająca Zabawa wyciszająca - kliknij i odpocznij
Spacerujcie po pokoju w rytmie utworu klasycznego „Jezioro łabędzie” P. Czajkowskiego. Gdy muzyka ucichnie (rodzice zatrzymują muzykę) zamieńcie się w posągi, gdy muzyka ponownie zacznie grać zacznijcie znowu zacznijcie spacerować. Zabawę powtarzamy 3-4 razy.
6. Ćwiczenia w liczeniu. Teraz Wasze palce zamienią się w rycerzy i trochę policzymy.
5+2=?
10-4=? 7. Zadanie do z książki str. 50, 51, 55.
To już wszystko na dzisiaj. Do widzenia. Do zobaczenia w przedszkolu. |
Religia
Kochane Przedszkolaki bardzo proszę żebyście w tym tygodniu zrobili kilka stron w Waszych książkach.
5 - latki stronę 88 i 89 - lekcja
Drogie dzieci wykonajcie polecenia pod obrazkiem.
Pozdrawiam Was serdecznie życząc Zdrowia i Błogosławieństwa Bożego
Katechetka Małgorzata
Język Angielski
Kochane dzieci zapraszam Was na stronę Play Box
Poziom 2, rozdział 6 - Lubię Zwierzęta , lekcja 5 i 6
Słuchajcie również piosenek :