Przedszkole Publiczne "BAJKOWE WZGÓRZE" w Skrzyszowie
Drodzy Rodzice ! Przedszkolacy!
Kochane Dzieci, drodzy Rodzice w związku z sytuacją zagrożenia w naszym kraju będziemy dla Was prowadzić nauczanie zdalnie. Na naszej stronie internetowej znajdziecie dostępne materiały i zadania do wykonania w domu. Materiały są przygotowane zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Zachęcamy do odwiedzania naszej strony i szczerze namawiamy do czynnej pracy każdego dnia.
Działajcie, pracujcie, bawcie się dobrze i do szybkiego zobaczenia.
Pamiętajcie: Każdego dnia mamy dla Was nowe, fantastyczne pomysły.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt telefoniczny lub
Jeśli macie ochotę podzielić się z nami zdjęciem lub filmikiem jak pracujecie wyślijcie je proszę do Nas.
Pani Katechetka zaprasza chętne dzieci i ich rodziców do wspólnego spędzania czasu. Mocni w duchu
Pani z angielskiego zaprasza do zabawy wszystkie chętne dzieci i ich rodziców :
Żeby pobrać darmowe materiały do nauki trzeba się zarejestrować jako rodzic i następnie zalogować na stronie, tutaj link: English Play Box
Tematyka tego tygodnia to "Jestem szczęśliwy"- zakładka: Lekcje cyfrowe, poziom 3, rozdział 5
Świąteczne zabawy :
Kochane dzieci ! Pani Logopeda/Pani z Logorytmiki - Magdalena Barańska z Naszego "Bajkowe Wzgórza" zaprasza Was do udziału w konkursie. Link i wszelkie informacje znajdują się tutaj: KONKURS WIELKANOCNY
Blok tematyczny:"Radosna Wielkanoc"
Poniedziałek 06.04.2020r. Temat dnia: "Wielkanoc tuż, tuż" |
Witajcie kochane przedszkolaki!
Jak Wam minął weekend? W tym tygodniu będziemy realizować blok tematyczny "Radosna Wielkanoc". Drogie dzieci, nie zapominamy o codziennej gimnastyce. Zapraszam Was do ćwiczeń ruchowych z Pipi Pończoszanką:
"Wielkanocne zwyczaje" - pogadanka
Z obchodami Świąt Wielkanocnych związanych jest wiele zwyczajów ludowych. Z uwagą obejrzyjcie materiał filmowy "Wielkanocne tradycje i zwyczaje ludowe".
Jakie tradycje wielkanocne, o których była mowa w filmiku, zapamiętaliście?
Zabawa dydaktyczna "Symbole Wielkanocne" - połącz obrazek z odpowiednim podpisem.
"Baranek wielkanocny" - praca plastyczno-techniczna.
Rolkę po papierze toaletowym malujemy na biało lub oklejamy białą bibułką. Z białego papieru wycinamy głowę baranka - kółko z narysowanym pyszczkiem, oczami, uszami i różkami. Po wyschnięciu rolki wycinamy 4 nogi. Na ich końcach zaznaczamy kopyta czarnym mazakiem. Do rolki przyklejamy głowę baranka. Baranek gotowy.
Inne propozycje: lub
Dla chętnych dzieci:
"Owies dla baranka" - wysiew owsa W doniczce, pudełku po jogurcie lub w słoiczku z ziemią wysiejcie nasiona owsa, odstawcie w nasłonecznionym miejscu i podlewajcie codziennie przez kolejne dni. |
Wtorek 07.04.2020r. Temat dnia:"Tajemnice jajka" |
Drodzy Rodzice, zanim zaczniemy nasze zdalne nauczanie, proszę o przygotowanie dwóch jajek (jedno surowe, a drugie gotowane). Jajka dokładnie myjemy.
1. Poranna gimnastyka z Pipi Pończoszanką.
2. "O czym będziemy rozmawiać?" - zagadki słowne.
Co to takiego, odgadnij mój kotku, są z wierzchu białe, a żółte w środku. Gdy je gotować, dziwy się dzieją, bo zamiast mięknąć, one twardnieją? (jajka)
Ma skorupkę tak jak orzech, ale bardzo, bardzo cienką, na śniadanie zjeść je możesz, raz na twardo, raz na miękko. (jajko)
3. Materiał filmowy "Bajka o jajkach".
Odpowiedzcie na pytania: - Z czego składa się jajko? - Jakie potrawy przygotowujemy z jajek? - Skąd się biorą jajka? - Czy wszystkie jajka są takie same? Czym się różnią? - Czyje jajko jest największe, a czyje najmniejsze?
4. "Jajko pełne tajemnic" - zabawy badawcze.
a) "Surowe czy gotowane?" - rodzic pokazuje dziecku dwa jajka (jedno surowe, a drugie gotowane), a dziecko stara się odgadnąć: które z nich jest surowe, a które gotowane - bez ich rozbijania. Następnie rodzic wprawia w ruch obrotowy oba jajka, dziecko obserwuje ich ruch i określa, które z nich kręci się szybciej. Wspólnie rozbijają jajko i sprawdzają czy dziecko miało rację (jajko gotowane wprawione w ruch porusza się szybciej).
b) "Czy jajko oddycha?" - rodzic zanurza surowe jajko (bo tylko takie zostało) w szklance z wodą, po ok. 30 min dziecko obserwuje tworzące się na powierzchni skorupki bąbelki powietrza.
c) "Znikająca skorupka" - umieszczamy surowe jajko (jajko z drugiego doświadczenia) w szklanym naczyniu z octem. Niemal od razu obserwujemy tworzące się na powierzchni jajka pęcherzyki powietrza - węglan wapnia, budujący skorupkę rozpuszcza się pod wpływem octu, trwa to ok. 10 godzin. Po tym czasie pozostaje tylko delikatna błona, znajdująca się pod skorupką. Płuczemy jajko pod kranem i obserwujemy - oglądamy pod światłem, dotykamy.
Uwaga: jajko wyciągnięte z octu nie nadaje się do spożycia!
5. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem gazet.
Zachęć do ćwiczeń rodzeństwo lub rodziców!
W wolnym czasie (dotyczy 6-latków): Proszę, wyciągnijcie z Waszych wyprawek (teczka) następujące karty: karta nr 45 "Kartoniki z literami" 1, 2, 3 i 4; powycinajcie litery (do litery "j"), posegregujcie i powkładajcie do koszulki z okienkami (do jednego okienka małe i duże litery, np. "a, A"). |
Środa 08.04.2020r. Temat dnia: "Wielkanocne malowanie" |
1. Zapraszam Was do porannej gimnastyki z Pipi Pończoszanką.
2. Posłuchajcie wiersza Magdaleny Kiełbasy pt. "Wielkanocne malowanie".
"Wielkanocne malowanie"
W sobotę wielkanocną taki zwyczaj mamy, że jajka do koszyczka pięknie ozdabiamy. Jola i Jurek też ten zwyczaj znają, dlatego do stołu szybciutko siadają... Mama Jadwiga już im jajka ugotowała, a na stole pędzle i farby przygotowała. Dzieci wzięły pędzle, chwilę pomyślały i do malowania jajek zaraz się zabrały. Pierwsze jajko Joli jest jasnofioletowe, drugie czerwone, a trzecie różowe. Jurek jajka również prześlicznie ozdabia, na jednym kropki, na innym kreski stawia. Kiedy dzieci skończyły głośno zawołały i swoje pisanki mamie pokazały. Mama popatrzyła i im podziękowała, bo koszyk pełen pisaneczek miała! Pisanki te miały przeróżne kolory, na każdej też były całkiem inne wzory! I tak nim minęła chwila zniknęły jajka, bo z każdego z nich powstała pisanka!
Proszę, odpowiedzcie na pytania: - Kto występuje w wierszu? - Co dzieci malowały do wielkanocnego koszyczka?
Z pewnością już domyślacie się, że dzisiaj poznajemy literę "j, J".
Podzielcie słowa: jajko, jajka, Jola, Jurek, Jadwiga na sylaby i głoski.
- Czy znacie inne słowa rozpoczynające się głoską "j"? - Czy znacie słowa, w których głoska "j" występuje w środku? - Jakie słowa kończą się na głoskę "j"?
Spójrzcie jak wygląda wielka i mała, pisana i drukowana litera "J, j".
W poprawnym pisaniu litery "j, J" pomoże Wam filmik
Spróbujcie ułożyć literę "j, J" z różnych przedmiotów (guziki, klocki, makaron, itp.).
Na kartce z bloku napiszcie niebieską kredką (spółgłoska) literę "j, J". Zdecydujcie się, które litery napisaliście najładniej i nad każdą z nich narysujcie jajko.
3. Praca w kartach zadaniowych:
6 - latki: Dzieciaki w akcji cz. 3, str. 60 - 61; 5 - latki: Dzieciaki w akcji cz. 3, str. 64.
|
Czwartek 09.04.2020r. Temat dnia: "Pisanki - jajka kolorowe" |
1. Zapraszam Was do porannej gimnastyki z Pipi Pończoszanką. 2. Rozwiążcie zagadki.
Ukrywa w Wielkanoc słodkości różne, więc każde dziecko na niego czeka. Zobaczyć go jednak - wysiłki to próżne, bo on susami - kic! Kic! Ucieka.
Leży w koszyczku pięknie wystrojone, malowane, pisane, drapane lub kraszone.
Potulne zwierzątko z masła ulepione, małą chorągiewką wdzięcznie ozdobione.
Mały, żółty ptaszek z jajka się wykluwa, zamiast piór ma puszek, więc jeszcze nie fruwa.
Jeden taki dzień w całym roku mamy, że gdy nas obleją, to się nie gniewamy.
Wyrośnięta pani, lukrem jest polana. Na świątecznym stole pyszni się od rana.
Wiklinowy koszyk pięknie ozdobiony, święconymi produktami po brzegi wypełniony.
3. Posłuchajcie piosenki "Pisanki", zachęcam do śpiewania.
"Pisanki" (sł. K. Różecka, muz. F. Leszczyńska)
Pisanki, pisanki, jajka malowane, nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek! Pisanki, pisanki, jajka kolorowe, na nich malowane bajki pisankowe.
Na jednej kogucik, a na drugiej słońce, śmieją się na trzeciej laleczki tańczące. Na czwartej kwiatuszki, a na piątej gwiazdki. Na każdej pisance piękne opowiastki.
Proszę, odpowiedzcie na pytania: - Co to jest pisanka? - Z jakimi świętami jest związana? - Czy podobają się Wam pisanki z piosenki? Jak wyglądają? - Jak możemy ozdobić pisanki?
4. Zabawa matematyczna "Wielkanocna pisanka". Obliczcie działania i pokolorujcie pisankę wg wybranego przez siebie kodu (karta pracy dołączona do pakietu).
Dzieci 6-letnie mogą wykonać z wyprawki "Wielkanocną kurę - koszyk" - karta nr 38 oraz "Wielkanocnego kurczaczka" - karta nr 39.
Dla chętnych dzieci: "Gra wielkanocna" GRA "Odsłoń mnie" GRA 1 |
Piątek 10.04.2020r. Temat dnia: "Wiosenne święta" |
1. Zapraszam Was do porannej gimnastyki z Pipi Pończoszanką.
2. Czy pamiętacie wczorajszą piosenkę o pisankach? Jeśli tak, to teraz wspólnie ją zaśpiewajmy.
3. Rozwiążcie krzyżówkę.
Świetnie sobie poradziliście! Gratuluję!
4. Zabawa "Prawda czy fałsz?". Przeczytajcie zdania lub poproście kogoś dorosłego i odpowiedzcie, czy dane zdanie jest prawdziwe, czy fałszywe.
Jajko to symbol Wielkanocy. Pisanki to kolorowe jajka. Na Wielkanoc jemy ryby. Kura znosi jajka.
5. Narysujcie na kartce papieru kilka symboli związanych ze Świętami Wielkanocnymi.
Dla chętnych dzieci: Quiz Wielkanocny Quiz Wielkanocny
Na koniec pragnę złożyć Wam życzenia...
Zdrowych, pogodnych Świąt Wielkanocnych, |
Miłej zabawy!
Poniżej znajdziecie zajęcia z poprzednich tygodni.