Przedszkole Publiczne "BAJKOWE WZGÓRZE" w Skrzyszowie
Witamy wszystkie KOTKI i ich Rodziców!
Doskonale zdajemy sobie sprawę, że przerwa w pracy przedszkola to dla Was ciężki czas. Wiemy, że dla wielu z rodziców zorganizowanie opieki dla dzieci nie jest rzeczą prostą. Poniżej znajdziecie Państwo propozycje zajęć i zabaw dla waszych pociech na każdy dzień.
W związku z zaistniałą sytuacją w celu ułatwienia naszej komunikacji lub jakichkolwiek pytań przesyłamy Państwu nasze adresy mailowe:
1. monika2111@vp.pl
2.
Zawsze możecie też do nas napisać lub zadzwonić.
Jeśli macie ochotę podzielić się z nami zdjęciem lub filmikiem jak pracujecie wyślijcie je proszę do Nas.
Pani Katechetka zaprasza chętne dzieci i ich rodziców do wspólnego spędzania czasu. Mocni w duchu
Pani z angielskiego zaprasza do zabawy wszystkie chętne dzieci i ich rodziców :
Żeby pobrać darmowe materiały do nauki trzeba się zarejestrować jako rodzic i następnie zalogować na stronie, tutaj link: English Play Box
Tematyka tego tygodnia to "Liczymy", "Kształty"- zakładka: Lekcje cyfrowe, poziom 2, rozdział 5
Świąteczne zabawy :
Kochane dzieci ! Pani Logopeda/Pani z Logorytmiki - Magdalena Barańska z Naszego "Bajkowego Wzgórza" zaprasza Was do udziału w konkursie. Link i wszelkie informacje znajdują się tutaj: KONKURS WIELKANOCNY
Proponowana tematyka na ten tydzień: "Wiosenna pogoda"
Poniedziałek 06.04.2020r. Temat dnia: "Obserwujemy pogodę" |
Witajcie w nowym tygodniu! Pora na kolejną porcję ruchu po weekendowym odpoczynku :))
1. Zapraszam do wspólnej zabawy z gimnastyką smyka "Stajemy wszyscy w kole" Możecie zaprosić do zabawy rodzeństwo lub rodziców :)
2. Posłuchajcie wiersza M. Strzałkowskiej pt. "Ulewa"
Małgorzata Strzałkowska "Ulewa" Ptak się kuli pośród liści, mokną drzewa, mokną krzewy, a ja biegnę przez kałuże, a ja biegnę wśród ulewy… Drży na deszczu pączek róży, mokną grusze i jabłonie, a ja biegnę przez kałuże, krople deszczu łapię w dłonie… Kiście bzu zwiesiły głowy, mokra ziemia pachnie deszczem, a ja krzyczę prosto w chmury: Padaj, deszczu! Padaj jeszcze!
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- jaka pogoda została przedstawiona w wierszu? - co to jest ulewa? - jakie inne zjawiska pogodowe można zaobserwować wiosną?
3. Zabawa naśladowcza połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi "Dmucha wiatr." Proszę, abyście teraz spróbowali naśladować podmuch wiatru intensywnie "szumiąc" i "sycząc" (tak, jak bawiliśmy się w przedszkolu), a także przedstawcie ruchem burzę i ulewę.
4. Pora na zadanie w książce 5 latki (KP3 s.52) wykonajcie gwiazdę skojarzeń, dokonując klasyfikacji przedstawionych tam symboli pogodowych. Nazwijcie symbole, obrysujcie i starannie pokolorujcie obrazki.
4 latki (KP3 s. 38-39) odpowiedzcie na pytania z polecenia, następnie starannie pokolorujcie obrazki i połączcie z właściwym zdjęciem.
To już prawie wszystko na dzisiaj, prawie.... ponieważ chciałabym, abyście odszukali w swoich wyprawkach (teczkach) kartę nr 34 "Kalendarz pogody" (uwaga! mają to tylko 5 latki).
Waszym zadaniem będzie codzienna obserwacja pogody przez pięć dni! Zaznaczajcie na karcie jaka jest pogoda w danym dniu i jak należy się wtedy ubrać.
4 latki, wy również możecie założyć tygodniowy kalendarz pogody. Przygotujcie pięć kartek np z bloku i codziennie narysujcie pogodę zaobserwowaną za oknem. Powodzenia!!! |
Wtorek 07.04.2020r. Temat dnia: "Jaka może być pogoda?" |
1. Dzień dobry kochani. Mam nadzieję, że wszyscy zjedli już pyszne śniadanko i są gotowi do dzisiejszych zajęć. A więc zaczynamy! Na rozgrzewkę proponuję zabawę na dobry humor :)
2. Bardzo proszę, abyście obejrzeli krótką prezentację, o zjawiskach atmosferycznych, jakie występują w pogodzie. Spróbujcie je nazwać samodzielnie. A następnie wykonajcie zadanie w książce: Prezentacja do pobrania na końcu strony :-)
5 latki - KP 3, s.53 "Co nie pasuje?" przyjrzyjcie się obrazkom, opowiedzcie mamie co widzicie i nazwijcie przedstawione pory roku. Podczas opisu niech dzieci używają określeń dotyczących orientacji w przestrzeni: nad, na górze, pod, na dole, między, z boku. Wskażcie niepasujące, żartobliwe elementy na obrazkach i je zaznaczcie.
4 latki - KP 3, s.41 dopasuj kostki domina naklejając właściwe symbole pogody. 3. Posłuchajcie piosenki pt "Pogoda" może wpadnie Wam w ucho i nauczycie się słów? Zachęcam do nauki
Na niebie wysoko świeci wielkie słońce, wiszą białe chmurki na błękitnej łące.
I taka jest pogoda, pogoda, pogoda i taka jej uroda, uroda, uroda codziennie nam się zmienia - codziennie zmienia się, a my nie narzekamy, lubimy każdy dzień.
Czasem z ciemnej chmury pada z góry deszcz, czasem płatki śniegu kiedy zimno jest.
I taka jest pogoda.................
4. Na koniec nie zapomnijcie o uzupełnieniu kalendarza pogody. Jaką dzisiaj narysujecie lub zaznaczycie??
Do zobaczenia jutro!!!
|
Środa 08.04.2020r. Temat dnia: "Ciekawe zjawiska pogodowe" |
1. Witajcie! Znacie przysłowie "Kwiecień - plecień, bo przeplata, trochę zimy, trochę lata." No właśnie, dzisiaj za oknem piękne słońce, ale pamiętajcie, że pogoda lubi płatać figle! A czym nas może zaskoczyć dzisiaj się dowiecie.
Na początek zapraszam do porannej porcji ruchu z gimnastyką smyka "Idę sobie"
2. Proszę, abyście obejrzeli krótki filmik pt "Burza"
Następnie przyjrzyjcie się ilustracjom i odsłuchajcie odgłosy grzmotu, burzy i padającego deszczu. Te zjawiska są częścią przyrody i często zdarzają się właśnie wiosną. Ważne: Nigdy nie chowaj się pod drzewem w czasie burzy!
3. A teraz poproś o pomoc kogoś dorosłego i wykonajcie eksperyment "minitornado" w szklance wody. Do wysokiej szklanki wlej wodę gazowaną, następnie energicznie mieszając wsypuj trochę soli. Powstaną pęcherzyki, które uformują tornado. Spróbuj opowiedzieć, co zaobserwowałeś.
4. Pora na zadanie w naszych książkach:
5 latki - KP3 s. 56, tęcza i tornado - ćw. Grafomotoryczne. Rysuj po śladzie trąbę powietrzną i pokoloruj tęczę.
4 latki - KP3 s.43 ubierz dzieci do pogody, jaka jest widoczna obok postaci. Obrysuj i pokoloruj chmurki.
5. Przypominam o uzupełnieniu kalendarza pogody :) |
Czwartek 09.04.2020r. Temat dnia: "J jak jajko" |
1. Witam Was gorąco i zapraszam do wspólnej zabawy. Jak codziennie rano rozśpiewamy nasze buzie i rozruszamy całe ciało w rytm zabawy "Jadę, jadę..." Ciekawa jestem, czy pamiętacie jakie czynności wykonywaliśmy do słów tej zabawy ??
2. Zachęcam teraz do obejrzenia bajki o literce "j" następnie spójrzcie na umieszczoną poniżej literę, przyjrzyjcie się jej dokładnie i spróbujcie wodzić palcem po jej śladzie. Ułóżcie z dostępnych w kuchni produktów (fasola, groch, makaron....) dużą i małą literę "j", "J"
3. Zastanów się teraz, jakie znasz wyrazy rozpoczynające się literą "j" Jeśli już znalazłeś, to podziel ten wyraz na sylaby i powiedz ile ma sylab. Poniżej umieszczam kilka obrazków, twoim zadaniem jest je nazwać i podzielić na sylaby.
4. Mam nadzieję, że świetnie Wam poszło. Otwórzcie teraz książki: 5 latki - KP3 s.64 obrysujcie jaskółkę i jabłko i pokolorujcie, a w ramce narysujcie dowolny obrazek na literę "j"
4,5 latki - przygotujcie wydzierankę z gazety lub kolorowej kartki i naklejcie na kartkę tworząc kształt wielkiej i małej litery "j", "J"
5. Wstańcie teraz od biurka i poruszajcie się troszeczkę. Zachęcam do powtórzenia piosenki "Pogoda", a także do udziału w zabawie "Rozruszajmy ręce..."
Dla chętnych dzieci:
6. Jeśli macie jeszcze ochotę, to zachęcam do zrobienia kolorowej pisanki:) 4 latki w swoich wyprawkach mają szablon pisanki, który mogą dowolnie ozdobić. 5 latki sami rysują duże jajo i ozdabiają. Bądź też zróbcie pisankę z prawdziwego jajka. Udanej zabawy!!! |
Piątek 10.04.2020r. Temat dnia: "Pogoda może Nas zaskakiwać" |
1. Dzień dobry, witam wszystkich i zachęcam do aktywnego udziału w naszych zabawach, a więc zaczynamy:) Wykonajcie czynności o jakich mowa w zabawie "Klaskać, tupać, skakać"
2. Uzupełnijcie ostatni dzień w stworzonym przez Was kalendarzu pogody.
3. Teraz posłuchajcie piosenki pt "Prawa, lewa" spróbujcie pokazywać zgodnie ze słowami, która ręka jest lewa, a która prawa. https://www.youtube.com/watch?v=mO03jLcA2XM
Zróbcie kilka podskoków, a następnie przyłóżcie rękę w miejscu, gdzie bije serce - tak właśnie i zapamiętaj, że to lewa strona twojego ciała!
4. Przygotowani na deszcz - ćwiczenie orientacji w przestrzeni i spostrzegawczości. Stańcie na środku pokoju, unieście lewą rękę (rodzice kontrolują poprawność rąk) i wymieniajcie wszystko, co ona wskazuje, czyli przedmioty znajdujące się po lewej stronie od Was. Podobnie postępujcie z prawą ręką. Jeśli dzieci mylą ręce, można zaznaczyć prawą rękę (kropka markerem, gumka itp). Zróbcie też kilka kroków w lewo (za lewą ręką) i w prawo. 5. Po takim zadaniu łatwiej będzie Wam wykonać polecenia z książki: 5 latki - KP3, s. 54-55 - wyszukajcie i pokolorujcie na niebiesko parasolki, których rączki są skierowane w lewo, a na czerwono - te skierowane w prawo (czapeczki i zadanie ze str 54 wg polecenia)
4 latki - przygotujcie kartkę, podzielcie ją na pół. Na lewej stronie mama odrysuje Wam lewą rękę, na prawej prawą rękę. Pokolorujcie lewą rękę na żółto, a prawą na zielono. Nad lewą ręką narysujcie słońce, a nad prawą chmurki.
"Widzimy się" we wtorek, a póki co:
Na nadchodzące Święta Wielkanocne wiele ciepła, spokoju i wiosennego optymizmu, a przede wszystkim zdrowia dla Was kochane dzieci i dla Waszych rodzin. Ściskamy Was - p. Kasia i p. Monika
|
Miłej zabawy!
Poniżej znajdziecie zajęcia z poprzednich tygodni.