Przedszkole Publiczne "BAJKOWE WZGÓRZE" w Skrzyszowie
Drodzy Rodzice ! Przedszkolacy!
Kochane Dzieci, drodzy Rodzice w związku z sytuacją zagrożenia w naszym kraju będziemy dla Was prowadzić nauczanie zdalnie. Na naszej stronie internetowej znajdziecie dostępne materiały i zadania do wykonania w domu. Materiały są przygotowane zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Zachęcamy do odwiedzania naszej strony i szczerze namawiamy do czynnej pracy każdego dnia.
Działajcie, pracujcie, bawcie się dobrze i do szybkiego zobaczenia.
Pamiętajcie: Każdego dnia mamy dla Was nowe, fantastyczne pomysły.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt telefoniczny lub
Jeśli macie ochotę podzielić się z nami zdjęciem lub filmikiem jak pracujecie wyślijcie je proszę do Nas.
Pani Katechetka zaprasza chętne dzieci i ich rodziców do wspólnego spędzania czasu. Mocni w duchu
Pani z angielskiego zaprasza do zabawy wszystkie chętne dzieci i ich rodziców :
Żeby pobrać darmowe materiały do nauki trzeba się zarejestrować jako rodzic i następnie zalogować na stronie, tutaj link: English Play Box
Tematyka tego tygodnia to "Na wsi"- zakładka: poziom 3, lekcja 1 i 2
BLOK TEMATYCZNY: "KUBUSIOWI PRZYJACIELE NATURY"
W tym tygodniu będziemy realizować program edukacyjny "Kubusiowi Przyjaciele Natury".
Zachęcam Was drogie dzieci do odwiedzenia stron: Przyjaciele Natury oraz Kubuś
- czeka tam na Was wiele ciekawych propozycji.
Poniedziałek 20.04.2020r. Temat dnia: "Segregować każdy może" |
1. Drogie dzieci, nie zapominamy o codziennej gimnastyce. Dziś zapraszam Was do ćwiczeń z Kubusiem.
2. "Skąd się biorą śmieci?" - pogadanka.
Moi drodzy, czy wiecie skąd się biorą śmieci? Kto wytwarza śmieci?
Tak, macie rację. Każdego dnia, wszyscy wyrzucamy niepotrzebne rzeczy. W ciągu całego roku, każdy z nas wytwarza ok. 300 kg śmieci - to tyle ile waży ok. 10 telewizorów! To ogromna góra śmieci! Śmieci zalegają w środowisku, zanieczyszczają morza i oceany, lasy, glebę, szkodzą roślinom, zwierzętom oraz zdrowiu każdego z nas! Każdy z nas może sprawić, żeby góra śmieci była mniejsza, żeby świat był czystszy! Z foliowych siatek, plastikowych butelek, szklanych słoików, puszek, kubków, kartek i gazet można zrobić coś nowego. To recykling! Żeby to było możliwe, śmieci muszą najpierw trafić do specjalnych koszy! Z uwagą obejrzyjcie bajkę edukacyjną "Czysto, ładnie i bez śmieci - rady Pana Śmietnika dla wszystkich dzieci".
3. Zabawa dydaktyczna "Segregacja śmieci" - powrzucaj określone śmieci do właściwych koszy.
4. "Eko - kwiatek" - praca plastyczno-techniczna.
Przygotujcie teraz rolkę po papierze toaletowym, papier kolorowy, nożyczki oraz klej do papieru. Zamieńcie papierowe rolki w kwiaty, które ozdobią Wasz pokój.
Propozycje:
Dla chętnych dzieci: gra "Eko Bohater" |
||
Wtorek 21.04.2020r. Temat : "Dbamy o rosliny i zwierzęta - nawet te najmniejsze" |
1. Drogie dzieci, nie zapominamy o codziennej gimnastyce. Zapraszam Was do ćwiczeń z Kubusiem.
2. List Kubusia do dzieci.
Cześć Dzieciaki! Pragnę, abyście zostali prawdziwymi przyjaciółmi Natury! Dbanie o naturę to bardzo ważna rzecz. Wiecie, że bez niej nie byłoby życia na Ziemi? Serio! Natura to wszystko, co nas otacza, a nie zostało stworzone przez człowieka. Lasy, łąki, rzeki, jeziora, powietrze, gleba, rośliny, zwierzęta oraz inne organizmy, w tym ludzie. Natura nas chroni, karmi i wspiera nasz prawidłowy rozwój. Dlatego tak ważne jest, abyście nauczyli się dbać o przyrodę. Przygotowałem dla Was kilka zadań do wykonania. Powodzenia! Trzymam za Was kciuki!
Wasz Kubuś
3. Kubusiowe zadania do wykonania
a) rozwiążcie zagadki
Malutka, są ich tysiące, mieszkają w wielkim kopcu w lesie lub na łące. (MRÓWKA)
Pod ziemią korytarze ryje, czy wiecie kto się tam kryje? (KRET)
Stuka w drzewa stuku - puku. Czy już wiesz kto to maluchu? (DZIĘCIOŁ)
Jest długa, cienka, różowa - pod ziemią się chowa. (DŻDŻOWNICA)
Ma rudą kitkę, po drzewach hasa. Można ją spotkać w parkach i lasach. (WIEWIÓRKA)
Każdego ranka radośnie ćwierkają, nie złapiesz ich bo uciekają. (PTASZKI)
Wieczorem pięknie gra i dwie skoczne nóżki ma. (KONIK POLNY)
Ciężko na co dzień pracują i z nektaru miód produkują. (PSZCZOŁY)
Czerwona z kropkami lata nad łąkami. (BIEDRONKA)
Czy wiecie, że zwierzęta pełnią bardzo ważną rolę i są niezwykle pożyteczne. Stanowią pokarm dla innych zwierząt, pomagają w zapylaniu i rozsiewaniu roślin a także rozkładają martwą materię. Nawet najmniejsze zwierzaki należy szanować, nie można ich brać do rąk, ani męczyć.
b) posłuchajcie krótkich historii i określcie postępowanie dzieci (dobre, złe zachowanie)
Ania z Kasią wybrały się na wycieczkę do lasu. Zobaczyły na drodze leżącego, małego zajączka. Zabrały go do domu. Cieszyły się, że mają teraz swoje własne zwierzątko.
Dzieci z przedszkola poszły na wycieczkę do lasu. Szły cicho przez las, żeby nie płoszyć zwierząt.
Tomek z Jackiem poszli do lasu. Przy drodze rosły zawilce - kwiaty chronione. Zrobili bukiet dla mamy. Wiedzieli, że ich mama bardzo lubi kwiaty.
Kasia poszła do parku. Po drodze zjadła batonik, nie było w pobliżu kosza, więc papierek włożyła do kieszeni.
c) zaprojektujcie plakat "Dbam o rośliny i zwierzęta" - narysujcie drzewa, krzewy, zwierzęta i co tylko przyjdzie Wam do głowy. Koniecznie też narysujcie siebie, bo bez natury my ludzie nie moglibyśmy żyć.
Wraz z Kubusiem życzę miłej pracy!
Dla chętnych dzieci:
gra "Super koder"
"Zwierzęta i ich mieszkania" |
||
Środa 22.04.2020r. Temat: "Dzień Ziemi" |
1. Drogie dzieci, zapraszam Was do porannej gimnastyki z Kubusiem.
2. List Ziemi do dzieci.
Witajcie! To ja Ziemia, Wasz dom. Dzisiaj jest mój dzień! Bardzo się z tego cieszę! Piszę do Was, bo chciałam się z Wami zaprzyjaźnić. Mam już wielu przyjaciół, ale bardzo chciałabym mieć jeszcze więcej. Pragnę mieć takich przyjaciół, którzy będą o mnie dbali, a ja wtedy się za to odwdzięczę pięknymi łąkami pełnymi kwiatów, czystym powietrzem, wspaniałymi lasami, czystymi rzekami... Mam też wielu wrogów, którzy zaśmiecają i wycinają lasy. Lasy to moje zielone płuca, a rośliny produkują tlen potrzebny wszystkim do życia. Wydzielane przez różne fabryki dymy powodują kwaśne deszcze, które niszczą rośliny i lasy. Ludzie zanieczyszczają też wodę w rzekach i jeziorach. Dlatego proszę moich przyjaciół o pomoc w walce z moimi bezmyślnymi wrogami!
WASZA PLANETA ZIEMIA
3. Z uwagą obejrzyjcie prezentację "Dzień Ziemi".
- Co trzeba robić, aby stać się przyjacielem Ziemi?
4. Eko-zadania do wykonania!
5. Posłuchajcie piosenki "Ekologa znak", zachęcam do śpiewania.
"Ekologa znak"
Niech zieleni się przyroda, bo w przyrodzie tlen i woda. Chcę by wszystko kwitło, żyło, by powietrze czyste było.
Ref.: Auto - nie, rower - tak, ekologa to jest znak. Auto - nie, rower - tak, ekologa to jest znak. x2
Nie chcę spalin, nie chcę dymu i w powietrzu nie chcę pyłu. Nie chcę chemii w mym ogrodzie, ja z przyrodą chcę żyć w zgodzie.
Ref.: Auto - nie, rower - tak, ekologa to jest znak. Auto - nie, rower - tak, ekologa to jest znak. x2
Auto - nie, rower - tak. Auto - nie, rower - tak. Auto - nie, rower - tak. Auto - nie, rower - tak. Auto - nie, rower - tak.
6. Praca w kartach zadaniowych:
6 - latki: Dzieciaki w akcji cz. 3, str. 58, 59; 5 - latki: Dzieciaki w akcji cz. 3, str. 45.
Pamiętajcie! Kochajcie, dbajcie i szanujcie mnie... przez cały rok! |
||
Czwartek 23.04.2020r. Temat dnia : "Eko-zakupy Zenka" |
1. Witajcie! Zapraszam Was do ćwiczeń z Kubusiem.
2. Posłuchajcie wiersza Magdaleny Kiełbasy pt. "Eko-zakupy Zenka".
"Eko-zakupy Zenka"
Choć Zenek jest jeszcze młody, bo ma tylko 10 lat, wie już doskonale jak o Ziemię trzeba dbać! Nie rzuca na trawę śmieci, nie marnuje wody, wierzcie mi z tego Zenka jest prawdziwy przyjaciel przyrody! Mama jego - Zyta - tłumaczy mu od małego: o czystość trzeba dbać! - mój drogi kolego! I gdy go do sklepu zabiera pojemniki mu pokazuje i tylko towary ze specjalnymi znakami kupuje! Zawsze na zakupy tę samą siatkę zabierają i kupują produkty, które się do recyklingu nadają. Dokładnie czytają metki: skład, ekoznaki, pochodzenie, to wszystko ma dla nich bardzo ważne znaczenie! I wy drogie dzieci, jak Zenek dbajcie o świat, a będzie on piękny i czysty przez wiele, wiele lat!
Odpowiedzcie na pytania (pamiętajcie, żeby starać się odpowiadać całym zdaniem): - Kto występuje w wierszu? - Gdzie mama zabiera Zenka? - Jakie towary kupują?
3. Zenek z mamą wybierają tylko towary z ekoetykietami, takimi jak te:
Poproście rodzica o 3 dowolne produkty i wspólnie poszukajcie na nich ekoetykiet.
4. Z pewnością już domyślacie się, że dzisiaj poznajemy literę "z, Z".
Podzielcie słowa: znak, znaki, zakupy, Zenek, Zyta na sylaby i głoski.
- Czy znacie inne słowa rozpoczynające się głoską "z"? - Czy znacie słowa, w których głoska "z" występuje w środku? - Jakie słowa kończą się na głoskę "z"?
5. Spójrzcie jak wygląda mała i wielka, drukowana i pisana litera "z, Z".
- Do czego jest podobna? - Co Wam przypomina?
6. Ułóżcie (6-latki) z liter alfabetu ruchomego (powycinane litery z wyprawki) następujące wyrazy: zamek, zebra, wazon, koza, lizak, Zenek.
Świetnie Wam poszło! 7. W poprawnym pisaniu litery "z, Z" pomoże Wam filmik Poprawnie piszemy literkę Z, z
Na kartce z bloku napiszcie niebieską kredką lub mazakiem (spółgłoska) kilka liter "z, Z".
8. Praca w kartach zadaniowych:
6 - latki: Dzieciaki w akcji cz. 3, str. 28 - 29; 5 - latki: Dzieciaki w akcji cz. 3, str. 60.
Owocnej pracy!
Dla chętnych dzieci: karta pracy dla 5-latka (załącznik 1) karta pracy dla 6-latka (załącznik 2) |
||
Piątek 24.04.2020r.
|
Miłej zabawy!
Poniżej znajdziecie zajęcia z poprzednich tygodni.