Przedszkole Publiczne "BAJKOWE WZGÓRZE" w Skrzyszowie
Drodzy Rodzice ! Przedszkolacy!
Kochane Dzieci, drodzy Rodzice w związku z sytuacją zagrożenia w naszym kraju będziemy dla Was prowadzić nauczanie zdalnie. Na naszej stronie internetowej znajdziecie dostępne materiały i zadania do wykonania w domu. Materiały są przygotowane zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Zachęcamy do odwiedzania naszej strony i szczerze namawiamy do czynnej pracy każdego dnia.
Działajcie, pracujcie, bawcie się dobrze i do szybkiego zobaczenia.
Pamiętajcie: Każdego dnia mamy dla Was nowe, fantastyczne pomysły.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt telefoniczny lub
Jeśli macie ochotę podzielić się z nami zdjęciem lub filmikiem jak pracujecie wyślijcie je proszę do Nas.
Pani Katechetka zaprasza chętne dzieci i ich rodziców do wspólnego spędzania czasu. Mocni w duchu
Pani z angielskiego zaprasza do zabawy wszystkie chętne dzieci i ich rodziców :
Żeby pobrać darmowe materiały do nauki trzeba się zarejestrować jako rodzic i następnie zalogować na stronie, tutaj link: English Play Box
Tematyka tego tygodnia to "Na wsi"- zakładka: poziom 3, lekcja 1 i 2
BLOK TEMATYCZNY: W KRAINIE MUZYKI...
Witajcie przedszkolaki!
W tym tygodniu przeniesiemy się do Krainy Muzyki. Życzę Wam dobrej zabawy i powodzenia!
Poniedziałek 27.04.2020r. Temat dnia: "Z wizytą w krainie dźwięków" |
1. Nowy tydzień zaczynamy od gimnastyki. Dziś poruszajmy się w do muzyki:
2. Słuchamy i układamy. Zapraszam wszystkie dzieci do posłuchania dźwięków granych z pomocą rodzica na przykład łyżeczką uderzaną o szklankę. Dźwięki te są długie i krótkie. Kochane dzieci, waszym zadaniem będzie ustalić, która figura geometryczna będzie odpowiadała dźwiękowi krótkiemu (np. trójkąt), a która długiemu (np. prostokąt). Zabawa polega na wysłuchaniu kolejno granych przez rodzica dźwięków i ułożeniu odpowiednich figur. W pierwszym wariancie rodzic gra pojedyncze dźwięki długie i krótkie. Aby uzyskać jeden krótki dźwięk, rodzic po uderzeniu w szklankę dotyka go ręką (zatrzymuje wybrzmiewanie dźwięku). W drugim wariancie rodzic gra kilka dźwięków. Po wysłuchaniu całej sekwencji tworzycie układ, rytm figur odpowiadający długości dźwięków.
3. Czy można zobaczyć dźwięk? Będziecie miały możliwość wcielić się w naukowca. Doświadczenie, które możecie wykonać z pomocą kogoś dorosłego, pozwoli wam sprawdzić czy można zobaczyć dźwięk. Na słoik nakładamy odcięty kawałek balonika, tak aby ciasno zakrywał wlot słoika (celem jest utworzenie membrany; można też gumką zamocować na słoiczku woreczek foliowy). Na powierzchni balonika układamy drobne elementy, np. ziarna pieprzu czy ryżu. Następnie wytwarzają dźwięk, uderzając w dno garnka trzymanego nad słoikiem. Fale dźwiękowe wprawią w ruch membranę z balonika, a sypkie przedmioty będą poruszały się i spadały. Postarajcie się teraz opowiedzieć o swoich obserwacjach, postarajcie się wnioskować na ich podstawie. Zapytajcie rodziców o takie ciekawostki, jak np. rozbijanie szkła śpiewem o określonej sile i wysokości.
4. Spotkanie z muzyką - „Poranek”. Zamknijmy teraz oczy i posłuchajmy utworu muzyki klasycznej. Powiedzcie teraz jakie są wasze wrażenia, odczucia i emocje doznane podczas słuchania? Jeśli chcecie, możecie spróbować narysować wasze emocje na kartce papieru. Wasze obrazy nie muszą przedstawiać nic konkretnego, mogą to być zwykłe fale, kreski, pętelki itd. Zachęcam wszystkie dzieci do twórczej interpretacji ruchowej wysłuchanego utworu Edvarda Griega „Poranek”.
5. Prosimy wyciągnijcie karty pracy i uzupełnijcie następujące strony:
Zachęcam wszystkie dzieci, aby odkrywały muzykę każdego dnia - indywidualnie słuchały wybranej przez siebie oraz rodzica muzyki na przykład przez słuchawki. Życzę udanego koncertu! |
Wtorek 28.04.2020r. Temat dnia: "Tworzymy muzykę" |
1. Witajcie! Dzień rozpoczynamy oczywiście od gimnastyki do muzyki!
2. Muzyczne obrazki. Dziś każdy z nas będzie mógł wcielić się w artystę. Będzie nam do tego potrzebna kartka z konturem ramki. Ramka może być zrobiona z różnego rodzaju papieru. Kontury mogą mieć różny rozmiar i kształt. Ozdabiamy naszą ramkę. Możemy ją pokolorować kredkami, mazakami, farbami, ponaklejać, ozdobić. Dla chętnych, ramka może zostać wykonana z różnych materiałów. Technika jest dowolna. Następnie poproście rodziców, aby włączyli Wam utwór muzyczny pt. „Obrazki z wystawy” M. Musorgski i każdy z Was spróbuje zobrazować usłyszaną melodię. W ten sposób powstanie Wasze dzieło, które umieścicie w stworzonej własnoręcznie ramce. Stworzone przez Was obrazy możecie powiesić w swoich pokojach i poczuć się jak w galerii sztuki.
„Obrazki z wystawy” to utwór stanowiący cykl 10 miniatur fortepianowych. Musorgski przyjaźnił się z malarzem Wiktorem Hartmannem i bardzo przeżył jego niespodziewaną śmierć. Dzieło „Obrazki z wystawy” było zainspirowane pośmiertną wystawą akwarel i rysunków Hartmanna. 10 obrazów zrobiło na Musorgskim szczególne wrażenie - każdemu z nich poświęcił jedną miniaturę, którą nazwał tytułem obrazu. Część łącząca miniatury - „Promenada” - ilustruje przechodzenie kompozytora od jednego obrazu do drugiego.
Po rozmieszczeniu obrazu w „galerii” spróbujcie podzielić słowo „rama” na sylaby, a następnie na głoski. Określcie proszę pierwszą głoskę.
3. Trąbka gra - tra, ta, ta! Kochane dzieci, posłuchajcie teraz odgłosu pewnego instrumentu. Spróbujcie odgadnąć nazwę instrumentu oraz scharakteryzować jego dźwięk. Zapraszam! Teraz zacznijcie kreślić powoli i płynnie po śladzie literę „r” naprzemiennie wielką i mała, zgodnie z tempem nadanym przez muzykę. W tym samym rytmie, płynnie, z towarzyszeniem muzyki kreślcie literę mazakiem na czystej kartce. Proszę o uzupełnienie kart pracy:
4. Zgadnij, o czym myślę. Spacerujemy teraz po najbliższej okolicy (ogródek, las, łąka itp.) Co jakiś czas zatrzymaj się i opowiedz w cechach wybranego obiektu znajdującego się w pobliżu. Pozostałe osoby spróbują odgadnąć, o który obiekt chodzi.
Miłego dnia! |
Środa 29.04.2020r. Temat dnia:"Tajemnice instrumentów muzycznych" |
1. Dzień dobry! Zapraszam Was do wspólnej gimnastyki.
2. W krainie instrumentów. Proszę, aby wszystkie dzieci usiadły wygodnie i zamknęły oczy. Teraz posłuchajmy brzmienia wybranych instrumentów muzycznych. Spróbujcie zgadnąć, jakie instrumenty słyszycie. Kiedy uda Wam się odpowiedzieć prawidłowo, rodzic pokaże Wam obrazek z załączonego linka: (gitara, harfa, kastaniety, marakasy, tamburyn, klarnet, janczary, kontrabas, saksofon, skrzypce, flet, bęben, gitara elektryczna, wiolonczela, puzon, mandolina, trąbka, keyboard) Brawo! Czy wiecie co to jest orkiestra, gdzie możemy ją spotkać, kto tworzy orkiestrę. Orkiestra to duży zespół instrumentalny, liczący zazwyczaj od kilkunastu do kilkudziesięciu, a nawet ponad stu instrumentalistów, czyli muzyków. Ludzie, którzy tworzą orkiestrę grają na różnych instrumentach. Aby wszystko pięknie współgrało potrzebny jest dyrygent. Orkiestrę możemy spotkać na przykład w filharmonii. Powiedzcie jakie znacie jeszcze inne instrumenty muzyczne? Możecie pokazać jak gra się na waszym ulubionym instrumencie?
3. Muzykanci konszabelanci. Teraz się troszeczkę rozruszamy i pośpiewamy! Zaśpiewaj i poruszaj się z nami 4. „Chiquitita” - kolory muzyki. Kolory muzyki - zapraszamy do zabawy Spróbujcie tanecznie zaimprowizować usłyszaną piosenkę. Tańczyć można też kolorami, dlatego może uda wam się zilustrować „Chiquitatę” na płaszczyźnie, ruchami rozmachowymi oraz barwami. Będą Wam potrzebne farby płynne lub rozrobione do luźnej konsystencji farby plakatowe i kartki z bloku rysunkowego. Powodzenia!
Żegnam Was dziś optymistycznym utworem i życzę radosnego dnia! Na pożegnanie :-) Do jutra ! |
Czwartek 30.04.2020r. Temat dnia:"Z wizytą w filharmonii" |
1. Witam wszystkich w ten ostatni kwietniowy dzień gimnastyką!
2. Bilety na koncert. W dniu dzisiejszym proponuję, aby każdy z Was ubrał się odświętnie, elegancko. Wybierzemy się dzisiaj do filharmonii! Aby jednak móc się tam udać, konieczne jest zakupienie biletu.
Oto bilet do filharmonii. Możemy tam znaleźć wiele szczegółów, między innymi rząd oraz miejsce, gdzie będziemy siedzieć. Uwaga! Teraz waszym zadaniem będzie przygotować odpowiednią sumę do zakupu biletów. Posłuchajcie: Bilety w rzędach najbliżej sceny kosztują 7 zł. Bilety dalej od sceny kosztują 5 zł. Bilety na balkonie kosztują 3 zł. (Każdorazowo po wybraniu monet dzieci kolejno określają słownie, np.: Bilet kosztuje 3 złote. Płacę monetą 2-złotową i 1-złotową.) Dzieci 6 letnie mogą skorzysta z wyprawki - karta nr 41.
3. Spotkanie z muzyką - koncert. Dziś urządzimy sobie salę koncertową w największym pokoju w domu. W centralnym miejscu powinien znaleźć się telewizor, laptop, rzutnik lub inne podobne urządzenie. W odpowiedniej odległości ustawiamy krzesła. W naszej filharmonii jest miejsce dla 10 słuchaczy. Możecie zaprosić na koncert pozostałych domowników. Miejsca powinny być ponumerowane. Jeśli macie możliwość możecie oznaczyć również rząd, ponieważ układ miejsc jest dowolny. Następnie przygotowujemy bilety, na których zaznaczamy miejsce oraz rząd i przeliczamy. Mieszamy bilety tak, by każdy ze słuchaczy mógł wylosować swój bilet. Kolejnym zadaniem będzie policzyć ile sprzedaliście biletów i ile brakuje Wam do zapełnienia wszystkich miejsc. Gdy wszyscy są gotowi, siedzą na swoich miejscach i czują atmosferę wielkiego wydarzenia, zapraszamy do wysłuchania lub obejrzenia koncertu. (Propozycje muzyczne, które znakomicie nadają się do odbioru przez dzieci to np.: André Rieu „Strauss Party” lub „Grande Valse Viennoise”. Jeśli skorzystacie z proponowanych koncertów, warto dodać, że publiczność na tych koncertach zachowuje się niestandardowo i omówić z dziećmi różnice pomiędzy jej zachowaniem a tradycyjnym zachowaniem się publiczności na koncertach.)
4. Koncertowe wspomnienia. Koncert muzyczny dobiegł końca. Chciałabym wiedzieć jakie są wasze wrażenia? Powiedzcie o swoich doświadczeniach. Czy byliście na prawdziwym koncercie lub innym spektaklu muzycznym? Czy podoba Wam się taka forma spędzania czasu? Przypomnijcie, ile było miejsc na Waszej sali koncertowej? (Miejsc było 10). Teraz przypomnijcie sobie proszę pisownię cyfry 10. Uzupełnijcie proszę karty pracy. 6 - latki: KP cz. 3 s.16 i 17 5 - latki: KP cz. 3 s. 24 i 25
5. Podwórkowa orkiestra. Tworzymy dźwięki. Zabawa polega na wytwarzaniu dźwięków przy wykorzystaniu własnych możliwości ruchowych i możliwości obiektów z otoczenia, np. szuranie, tupanie, wywoływanie echa, uderzanie kamykiem o płytę chodnikową lub kamykiem o kamyk. Zabawa może mieć najpierw charakter swobodnych poszukiwań, potem można ułożyć wymyślone przez dzieci dźwięki w sekwencję rytmiczną lub układ rytmiczny.
Udanej zabawy i miłego weekendu!
|
Piątek 01.05.2020r. Temat dnia : |
Święto 1 Maja - Dzień wolny od zajęć dydaktyczno - wychowawczych
|
Miłej zabawy!
Poniżej znajdziecie zajęcia z poprzednich tygodni.