Przedszkole Publiczne "BAJKOWE WZGÓRZE" w Skrzyszowie
Drodzy Rodzice ! Przedszkolacy!
Kochane Dzieci, drodzy Rodzice w związku z sytuacją zagrożenia w naszym kraju będziemy dla Was prowadzić nauczanie zdalnie. Na naszej stronie internetowej znajdziecie dostępne materiały i zadania do wykonania w domu. Materiały są przygotowane zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Zachęcamy do odwiedzania naszej strony i szczerze namawiamy do czynnej pracy każdego dnia.
Działajcie, pracujcie, bawcie się dobrze i do szybkiego zobaczenia.
Pamiętajcie: Każdego dnia mamy dla Was nowe, fantastyczne pomysły.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt telefoniczny lub
Jeśli macie ochotę podzielić się z nami zdjęciem lub filmikiem jak pracujecie wyślijcie je proszę do Nas.
RELIGIA
Pani Katechetka zaprasza chętne dzieci i ich rodziców do wspólnego spędzania czasu.
W związku z 100 rocznicą urodzin Jana Pawła II Pani Katechetka zaprasza chętne przedszkolaki do zrobienia w formacie A4 plakatu - temat - Wizerunek Jana Pawła II - technika dowolna. W kościele w Skrzyszowie w późniejszym czasie zostanie zorganizowana wystawa prac dzieci przedszkolnych i szkolnych.
Termin składania prac do 13 maja 2020r.
Miejsce złożenia pracy : proszę o kontakt sms pod numerem 531 000 599
Zapraszamy do udziału !
ANGIELSKI
Pani z angielskiego zaprasza do zabawy wszystkie chętne dzieci i ich rodziców :
Żeby pobrać darmowe materiały do nauki trzeba się zarejestrować jako rodzic i następnie zalogować na stronie, tutaj link: English Play Box
Tematyka tego tygodnia to "Na wsi"- zakładka: poziom 3, lekcja 5 i 6
BLOK TEMATYCZNY: "ZWIERZĘTA NA WSI I W DOMU"
Witajcie przedszkolaki!
Przed Wami kolejny tydzień kształcenia na odległość! Zapraszam Was na wieś....
Poniedziałek 04.05.2020r. Temat dnia:"Co słychać w gospodarstwie?" |
Witam Was drogie dzieci, w tym tygodniu będziemy rozmawiać o pracy rolnika oraz zwierzętach mieszkających na wsi i w domu. 1. Zapraszam do codziennej gimnastyki, zabawę znacie z zajęć w przedszkolu, na pewno sobie przypomnicie i zapraszam do gimnastyki: 2. Kochani pomyślcie na czym polega praca rolnika...? Najproście można by powiedzieć, że na pracy w polu oraz hodowli zwierząt, posłuchajcie krótkiego wiersza, słuchajcie uważnie żebyście mogli odpowiedzieć później na pytania.
3. „Dziadek fajną farmę miał” - ćwiczenia ortofoniczne. Posłuchajcie piosenki, a następnie spróbujcie zaśpiewać i dokładnie powtarzać wyrazy - odgłosy zwierząt.
4. Nie możemy spotkać się w naszym przedszkolu na „Bajkowym Wzgórzu” zapraszam więc do „Domowego przedszkola”. Obejrzyjcie film, postarajcie się zapamiętać jak najwięcej.
Bardzo proszę przygotować makietę wiejskiego podwórka, mogą Wam do tego posłużyć opakowania po artykułach spożywczych, które można okleić lub pomalować. Wskazówki były również w filmie który oglądaliście. Możecie zaprosić do zabawy rodziców, dziadków lub rodzeństwo. Wykorzystajcie również karty z wyprawki:
Czekamy na zdjęcia Waszych prac. Miłej zabawy! Dla chętnych dzieci:
|
Wtorek 05.05.2020r. Temat dnia:"Od zarenka do bochenka" |
Witam Was drogie dzieci, przypomnijcie sobie naszą wycieczkę do Centrum Edukacji Regionalnej w Żorach na warsztaty pt. „Od ziarenka do bochenka”. Poznaliśmy wtedy pracę rolnika przy siewie i zbiorze plonów oraz tradycje i zwyczaje dożynkowe. Dzisiaj przypomnimy sobie tą wycieczkę.
1. Na początek zapraszam do codziennej gimnastyki, zabawę znacie z zajęć w przedszkolu, na pewno sobie przypomnicie i zapraszam do gimnastyki:
2. Kochani każdy z nas lubi świeży pachnący chlebek czy bułki ale czy wiecie jak wygląda praca zanim trafi do sklepu? Zapraszam do zobaczenia krótkich filmów:
- „Od ziarenka do bochenka” - dawniej
- „Od ziarenka do bochenka” - dziś
3. Powtórzcie wczorajsze ćwiczenia ortofoniczne: „Dziadek fajną farmę miał” - ćwiczenia ortofoniczne.
4. Proszę przygotujcie karty pracy i uzupełnijcie: -sześciolatki Karty Pracy cz. 4, str. 66, 68, 69 - pięciolatki Karty Pracy cz. 4, str. 51, 52
Bardzo proszę przygotować na kolejne zajęcia wycięte kartoniki z wyprawki sześciolatka, karta nr 46. Chętne pięciolatki mogą takie kartoniki wykonać samodzielnie lub wydrukować, karta poniżej lub do pobrania na dole strony.
|
Środa 06.05.2020r. Temat dnia:"Przeliczamy zwierzęta w gospodarstwie wiejskim" |
1. Na początek zapraszam do poranne rozgrzewki:
2. Moi drodzy myślę, że macie przygotowane na dzisiejsze zajęcia wycięte kartoniki z wyprawki sześciolatka (karta nr 46) lub wydrukowane i pocięte z karty, króra była zamieszczona na stronie przy wczorajszych zajęciach. Jeżeli nie, musicie to koniecznie zrobić. Możecie też przygotować je samodzielnie: potnijcie na kawałki białą kartkę i napiszcie lub poproście o napisanie na niej cyfr i znaków matematycznych. Jeżeli jesteście gotowi, rozłóżcie kartoniki z cyframi od 0 do 10 i znakami matematycznymi +, -, =, obok siebie tak aby były widoczne. Wszystko gotowe? To zaczynamy! Włączcie pierwsze nagranie i posłuchajcie:
Ile marchewek Zosia zaniosła królikom?
3+5=8
3. Powtórzcie znazne już ćwiczenia ortofoniczne, spróbujcie zaśpiewać piosenkę: „Dziadek fajną farmę miał” - ćwiczenia ortofoniczne.
4. A teraz zapraszam do ćwiczeń gimnastycznych, ze względu na deszczową pogodę zrobimy je w domu.
Życzę miłego dnia, do jutra!
Dla chętnych dzieci:
|
Czwartek 07.05.2020r. Temat dnia: "Poznajmey literę Ł, ł" |
Witam Was drogie dzieci, dzisiaj poznamy literę „ł”.
1. Jak codziennie na początek zapraszam do poranne gimnastyki przy muzyce.
Nagranie:
Opowiadanie: Małgorzata Strękowska-Zaremba „Ławka”.
Kotek Atlas wybrał się na długi spacer. Poszedł nad leśne jezioro. Tam, na zielonej fali, kołysał się biały łabędź. -„Temu to dopiero dobrze -pomyślał kotek. -Fale wożą go na swoim grzbiecie, a on nawet dziobem nie kiwnie”. -Przepraszam cię, piękne stworzenie. Powiedz mi, jak się nazywasz -poprosił grzecznie kotek. Łabędź uniósł białą szyję. -Zmykaj stąd, łobuziaku! -syknął i odpłynął od brzegu. Atlas był oburzony. -Wcale nie jesteś ładny! -zawołał. -Jesteś brzydki i niegrzeczny! A twoja pierwsza literka musi być najbrzydsza pod słońcem! -To łabędź, ...będź!, ...będź! -odezwał się znajomy głos echa. -To Ł... Ł... Ł! -Ł? Nie znam takiej litery! -zawołał kotek.-Ale nic mi po niej -dodał.-Musi być głupia i niegrzeczna jak ten cały łabędź -rozżalił się. -Nie przesadzaj, lepiej popatrz na swoje łapki -odparło echo. -Dlaczego na łapki?Atlas przestraszył się, że znowu zapomniał je umyć. -Łapki, ...apki, ...apki! -powtórzyło echo.-Czy są głupie albo niegrzeczne? -Ach! -kotek nagle zrozumiał.-Łapki są na Ł! To musi być wspaniała literka. Łabędź nie jest miły, ale łapki -chodzą, biegają, skaczą i robią tyle pożytecznych rzeczy. Są pracowite i zręczne. A to dopiero odkrycie! Dziękuję ci, echo! -Nie ma za co... co! Co! Uradowany Atlas pobiegł do domu. Zmęczony, usiadł na ławce przy ogrodzeniu. -Poznałem dzisiaj dziwną literkę -rozmyślał głośno. -Jest miła i niemiła jednocześnie. Szkoda,że tylko dwie rzeczy zaczynają się na Ł. -Co ty powiesz? -zatrzeszczała ławka. -A ja to co? -Przepraszam -miauknął kotek. -Zapomniałem, że ty też jesteś na Ł. Znasz jeszcze inne wyrazy zaczynające się na tę literkę? -Oczywiście! -zatrzeszczała ławka i zaczęła tłumaczyć: -Gdyby nie Ł, siedziałbyś na -awce, biegał po -ące, pływał -ódką, jadł -akocie albo popłakiwał kocimi -zami... -Ojejej! Jak dużo wyrazów! -Atlas złapał się za łepek. -Bardzo dużo jak na ostatnią literkę alfabetu -dodał kotek. -Ostatnią? W żadnym wypadku! -stwierdziła ławka. -To w takim razie jaka litera jest ostatnia? -Dowiesz się we właściwym czasie. A teraz powtórz: A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, Ł - skrzypnęła wesoło ławka. -A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, Ł -powtórzył zmęczony kotek i ziewnął przeciągle. -To łatwe -dodał.- Tak, ale to jeszcze nie wszystko -odparła ławka. -Tyle literek nie wystarczy, aby budować z nich długie wyrazy i całe zdania. Czeka cię jeszcze wiele pracy, kotku.
Jakie nazwy na literę ł poznał Atlas? Czy spodobała się mu ta literka? Czy to była ostatnia literka alfabetu?
Drogie dzieci, a jakie wyrazy na literkę „ł” Wy znacie, a może znacie takie w których „ł” jest w środku lub na końcu?
Zapoznajcie się z pisownią małej litery „ł” i dużej litery „Ł”. Jest ona bardzo podobna do l, L które poznaliśmy w przedszkolu. Spróbujcie teraz na kartce napisać samodzielnie małe i duże „ł, Ł”.
Dzisiaj na pewno już z powodzeniem zaśpiewacie całą piosenkę, spróbujcie, zachęcam serdecznie: „Dziadek fajną farmę miał”
Proszę przygotujcie karty pracy i uzupełnijcie: -sześciolatki Karty Pracy cz. 3 str. 44,45 oraz 87 - pięciolatki Karty Pracy cz. 3, str. 62 oraz 22 i 23
Dla chętnych dzieci: |
Piątek 08.05.2020r. Temat dnia :"Co nam dają zwierzęta?" |
Witam Was drogie dzieci, dzisiaj dowiecie się co nam daje hodowla zwierząt.
1. Jak codziennie na początek zapraszam do porannej gimnastyki przy muzyce.
2. Zobaczcie film pt. „Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi” - film edukacyjny dla dzieci”, a następnie odpowiedźcie na pytania:
https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U
- Które z tych zwierząt są potrzebne nam czyli ludziom? - Co nam dają krowy? - Co jest produkowane z mleka? - Jak nazywa się mięso krowy? - Czego dostarczają nam kaczki i gęsi? - Jak nazywa się mięso świni? - Jak nazywamy małe owce? - Czego dostarczają nam kozy, a czego owce? - Co to jest pasieka? - Co robią pszczoły oprócz produkcji miodu?
Myślę, że obrazek wyszedł piękny! Gratulacje. Czekamy na zdjęcia prac. |
Miłej zabawy!
Poniżej znajdziecie zajęcia z poprzednich tygodni.