Biuletyn Informacji Publicznej

Przedszkole Publiczne "BAJKOWE WZGÓRZE" w Skrzyszowie

Podgląd wersji strony

Karta Sprawności

Witam wszystkie Smerfy i ich Rodziców!

 

Doskonale zdaję sobie sprawę, że przerwa w pracy przedszkola to dla Was ciężki czas.  Wiem, że dla wielu z rodziców zorganizowanie opieki dla dzieci nie jest rzeczą prostą. Poniżej znajdziecie Państwo propozycje zajęć i zabaw dla waszych pociech na każdy dzień.

 

W związku z zaistniałą sytuacją w celu ułatwienia naszej komunikacji lub jakichkolwiek pytań przesyłam Państwu swój adres e-mail:

1.klaudia_szramek@vp.pl

Zawsze możecie też do mnie napisać lub zadzwonić.

 

Jeśli macie ochotę podzielić się z nami zdjęciem lub filmikiem jak pracujecie wyślijcie je proszę do Nas.

 

RELIGIA

Pani Katechetka zaprasza chętne dzieci i ich rodziców do wspólnego spędzania czasu.

Mocni w duchu

W związku z 100 rocznicą urodzin Jana Pawła II Pani Katechetka zaprasza chętne przedszkolaki do zrobienia w formacie A4 plakatu - temat - Wizerunek Jana Pawła II - technika dowolna. W kościele w Skrzyszowie w późniejszym czasie zostanie zorganizowana wystawa prac dzieci przedszkolnych i szkolnych.

Termin składania prac do 13 maja 2020r.

Miejsce złożenia pracy : proszę o kontakt sms pod numerem 531 000 599

Zapraszamy do udziału !

 

 

ANGIELSKI

Pani z angielskiego zaprasza do zabawy wszystkie chętne dzieci i ich rodziców :

Żeby pobrać darmowe materiały do nauki trzeba się zarejestrować jako rodzic i następnie zalogować na stronie, tutaj link: English Play Box

Tematyka tego tygodnia to "Lubię zwierzęta"- zakładka:  poziom 2, rozdział 5, lekcja 5 i 6

 Piosenka dla wszystkich

 

BLOK TEMATYCZNY: "W krainie książek"

 

Poniedziałek 04.04.2020r.

Temat dnia:"W krainie książek"

Witam Was gorąco po długim weekendzie, mam nadzieję, że odpoczęliście i macie siłę i ochotę na nowe wyzwania! Zapraszam zatem do porannej gimnastyki.

Gimnastyka w poniedziałek

 

1. Dzisiaj dowiemy się, jak powstają książki, proszę, abyście obejrzeli krótki filmik

 

Jak powstają książki?

 

2. "Kto tu nie pasuje?" wskaż błędną postać, która nie pasuje do danej bajki:

 

- Czerwony Kapturek, Pinokio, Dżepetto

 

- smok, Śnieżka, krasnoludki

 

 

- babcia, wilk, rybak

 

 

- Kopciuszek, macocha, Szewczyk Dratewka

 

 

Jeśli wykazaliście się znajomością bajek należą Wam się brawa :)))

 

3. Wykonajcie zadanie w książkach

 

5 latki - KP4 s. 16 - wklejcie brakujące części we właściwe miejsca zakładek.

 

4 latki - KP4 s. 10-11 - dopasujcie właściwą książkę do śladu na półce, narysujcie drogę między półkami od dziecka do jego ulubionej książki.

 

4. Wykonajcie zakładkę do książki. Pobawcie się w projektantów i stwórzcie własną zakładkę, wytnijcie duży prostokąt i ozdóbcie go wg własnego pomysłu.

To już wszystko na dzisiaj. Do zobaczenia jutro!!!

 

Wtorek 05.05.2020r.

Temat dnia: "Ulubieni bohaterowie"

 

1. Dzień dobry kochane dzieci, pora przystąpić do działania! Zapraszam zatem do porannej gimnastyki.

Poranna gimnastyka

 

2. "Bajkowa zgadywanka" Posłuchajcie teraz wiersza Doroty Gellner, dopowiadajcie rymy, które są rozwiązaniami zagadek o bajkowych postaciach.

 

 

"Bajkowa zgadywanka"

 

Jeździ kareta po świecie

A kto jest w tej karecie?

 

Przy oknie, z prawej strony

Kapturek. Jaki?..............

 

Dalej na stercie poduszek

malutki Tomcio..............

 

Spoza wielkiego kosza

śmieją się Jaś i .............

 

Uwaga! Oj, uwaga!

To przecież Baba............

 

Koło lalki i misia

stoi Sierotka..................

 

Pomiędzy walizkami

Dziewczynka z ..............

 

Ciekawe, czy już wiecie,

kto ukrył się w karecie?

 

3. Otwórzcie teraz książki:

 

5 latki - KP s. 14-15 - Znajdź miejsce dla bohaterów bajek, określ z jakich bajek są przedstawione na ilustracji postacie. Przyklej bajkowe postacie we właściwych miejscach.

 

Następnie wykonaj jeszcze jedno ćwiczenie ze str, 17 - pokoloruj książki wg określonego porządku, następnie narysuj w powstałej ramce ilustrację do swojej ulubionej książki.

 

4 latki - W wyprawce, karta nr 14 zawiera historyjkę obrazkową "Czerwony Kapturek" wytnijcie obrazki, ułóżcie we właściwej kolejności i przyklejcie na kartkę. Następnie opowiedzcie domownikom treść bajki.

 

4. Lubisz grę w memory, to znajdź parę razem z Noddym

 

Znajdź parę !

 

Dziękuję za wykonanie zadań i do zobaczenia jutro!!

Środa 06.05.2020r.

Temat dnia: "F jak fajntazja"

 

 

1. Dzień dobry, mam nadzieję, że jesteście dzisiaj w dobrym humorze. Jeśli nie, to postaram się Wam go poprawić :)))

A więc zaczynamy od porannej gimnastyki!

Gimnastyka

 

2. Zachęcam teraz do obejrzenia bajki o literce "F"

Bajka o Literce F

 

Następnie spójrzcie na umieszczoną poniżej literę, przyjrzyjcie się jej dokładnie i spróbujcie wodzić palcem po jej śladzie. Użyjcie swojej FANTAZJI i ułóżcie z dostępnych przedmiotów, produktów kształt poznanej litery.

 

3. Zastanów się teraz, jakie znasz wyrazy rozpoczynające się literą "f" Jeśli już znalazłeś, to podziel ten wyraz na sylaby i powiedz ile ma sylab. Poniżej umieszczam kilka obrazków, twoim zadaniem jest je nazwać i podzielić na sylaby. Spróbuj powiedzieć, jaką głoskę słyszysz na końcu każdego wyrazu.

 

 

4. Z pewnością poszło Wam wspaniale, wstańcie więc od biurka i przypomnijcie sobie naszą zabawę w magiczną liczbę siedem.

 

5. Przygotujcie teraz książeczki i wykonajcie następujące zadania:

 

4 latki KP 4 s. 13 - "Jaka to książka" spójrzcie na okładkę ksiażki przedstawionej w karcie pracy. Wymyślcie, o czym może opowiadać książka, nadajcie jej tytuł i dokończcie rysować projekt okładki.

 

5 latki KP3 s 63 - wykonajcie zadanie zgodnie z poleceniem, ładnie pokolorujcie fokę i narysujcie dowolny obrazek na literę f

 

Dla chętnych

 

  • 5 latki w swoich wyprawkach mają historyjkę obrazkową pt "Kopciuszek" Wytnijcie ją, ułóżcie we właściwej kolejności, a następnie naklejcie na kartkę i opowiedzcie. Powodzenia

 

  • Zachęcam również do stworzenia własnych książeczek, pobawcie się w ilustratorów, narysujcie kilka obrazków do swojej ulubionej bajki, a następnie z pomocą rodziców zepnijcie zszywaczem pojedyńcze kartki. Nie zapomnijcie o okładce i tytule waszej książki.

 

  • 5 latki zerknijcie jeszcze raz do wyprawki, znajdziecie tam wszystkie literki, z których również możecie zrobić książeczkę. Pokolorujcie umieszczone tam obrazki, a także narysujcie własny na daną literę! To zadanie możecie wykonywać stopniowo w wolnej chwili :)))

 

Udanej zabawy i do zobaczenia jutro!!!

Czwartek 07.05.2020r.

Temat dnia:"Z wizytą w bibliotece"

 

Witajcie przedszkolaki! Przed nami kolejny piękny dzień, który rozpoczynamy gimnastyką:

Gimnastyka w czwartek

 

1. Dzisiaj poznamy pewne tajemnicze miejsce, gdzie można przeżyć niesamowite przygody, dowiedzieć się czegoś nowego, przenieść się w zupełnie inny świat - świat książek i naszej wyobraźni. Biblioteka, to właśnie takie miejsce, gdzie możemy znaleźć mnóstwo książek. Każda z nich opowiada inną historię, przygodę, opowiada o losach różnych bohaterów.

 

Na pewno każdy z Was ma w domu książki. Książki różnią się od siebie nie tylko treścią, czyli tym o czym opowiadają. Różnią też okładką, grubością i wielkością. Czy w dzisiejszych czasach książki są tylko z papieru? Ależ oczywiście, że nie. Możemy spotkać również książki materiałowe, z plastiku, audiobooki oraz e-booki.

 

 

 

Książkę papierową, materiałową oraz plastikową na pewno świetnie znacie. A czy wiecie czym jest audiobook? Audiobook to inaczej książka mówiona. Jest to nagranie dźwiękowe zawierające odczytany przez kogoś tekst książki. To tak jakby nam ktoś czytał książkę, tylko słuchamy jej przez słuchawki podłączane na przykład do smartfona. E - book to natomiast książka elektroniczna. Zapisuje się ją na przykład na tablecie, laptopie i czyta.

 

W bibliotece książki nie są poukładane na półkach przypadkowo. Każda książka ma swoje miejsce. Książki są ułożone alfabetycznie - litera na półce odpowiada pierwszej literze nazwiska autora lub tytułu oraz tematycznie.

 

2. Chciałabym, żebyśmy teraz wspólnie posłuchali piosenki.

Piosenka :-)

Zachęcam Was do interpretacji ruchowej, czyli tańca do naszej nowopoznanej piosenki. Poszukajcie w domu instrumentów. Jeśli ich nie macie, po prostu klaszczcie w dłonie w rytm muzyki, kiedy usłyszycie w tekście „la la la”. Udanej zabawy!

 

3. Proszę teraz, aby wszystkie dzieci zajęły wygodne miejsce przy biurku. Otwórzcie swoje karty pracy:

4 - latki -KP 4 s. 12 uzupełnijcie zadanie 1

5 - latki - KP 4 s. 19 uzupełnijcie zadanie 1 i 2.

 

4. Na koniec zabawa w „Odgadywanie tytułów bajek”. Poproście rodziców, aby przedstawiali wam za pomocą gestów i ruchów postać z jakiejś bajki. Można zrobić dwie drużyny. Wy również możecie pokazywać. To świetna zabawa dla całej rodziny. Przykładowe tytuły: Kubuś Puchatek, Król lew, Śpiąca królewna, 101 dalmatyńczyków.

 

Miłego dnia!

Piątek 08.05.2020r.

Temat dnia: "Czytanie do wspaniała zabawa"

Dzień dobry! Przed nami ostatni dzień przed weekendem. Dzień rozpoczynamy od gimnastyki do muzyki.

Ruch to zdrowie

 

1. „Mapa myśli”.

Poproście rodziców, aby pomogli Wam w tym zadaniu. Potrzebna Wam będzie większa kartka oraz długopis lub flamaster. Chciałabym, żebyście się podzielili swoją wiedzą na temat książek. Spróbujcie odpowiedzieć na pytania: Co to jest książka? Z czego jest zbudowana? Jakie mogą być książki? O czym mogą być? Postarajcie się i Wy również zadać pytanie, na które chcielibyście poznać odpowiedź. Waszym zadaniem będzie stworzyć mapę myśli za pomocą prostych słów i symboli.

 

2. „Ulubione”

Zastanówcie się proszę, jaka jest Wasza ulubiona książka. Opowiedzcie o niej. Dlaczego tak bardzo ją lubicie? Sięgnijcie po nią na półkę. Może ktoś Wam ją dziś poczyta? Czytanie rozwija wyobraźnię. Jest ona bogatsza. Mówimy wtedy, że ktoś ma bogatą wyobraźnie i potrafi wymyślać różne ciekawe rzeczy czy historie. Dzięki czytaniu łatwiej jest nam się wypowiadać i mamy nie tylko bogatą wyobraźnie, ale i słownictwo.

 

3. „Ilustracja”

Stwórzcie ilustrację do swojej ulubionej książki z wykorzystaniem dowolnej techniki, np. farb, pasteli, kredek, mazaków, wyklejanek. Swoją pracę możecie powiesić w swoim pokoju. Powodzenia!

 

4. „Do czego nie są książki?”

Skoro wiecie do czego służą książki, to teraz wskażcie to, czego nie należy robić z książkami. Podajcie swoje pomysły i podzielcie się nimi z rodzicami.

 

5. „Skarga książki”

A teraz zapraszam wszystkie dzieci do wysłuchania wiersza pt. „Skarga książki”.

 

6. „Policz i skocz”

Zabawa, która polega na skakaniu w miejscu tyle razy ile usłyszycie klaśniecie. Poproście rodziców, żeby zaklaskali kilka razy. Po ciuchu policzcie klaśnięcia i podskoczcie w miejscu tyle samo razy.

 

7. „Lubimy bajki”

Na koniec mam dla Was piosenkę, którą na pewno tak samo polubicie, jak książki. Szybko wpada w ucho, więc z pewnością szybko się jej nauczycie. Miłego słuchania i do poniedziałku!

Piosenka na piątek

Miłej zabawy!

 

Poniżej znajdziecie zajęcia z poprzednich tygodni.

 

 

Zamknij
Drukuj