Biuletyn Informacji Publicznej

Przedszkole Publiczne "BAJKOWE WZGÓRZE" w Skrzyszowie

Podgląd wersji strony

 

Drodzy Rodzice! Kochane Dzieci!

Ze względu na sytuację w kraju musimy wszyscy zostać w domach :( To ciężki czas dla wszystkich- dla Was i dla Nas. My bardzo za Wami tęsknimy i mamy nadzieję, że wkrótce się zobaczymy :) Od dziś specjalnie dla Was będziemy dodawać tutaj propozycje zadań i zabaw, które możecie wykonać w domku :) Nadal zachęcamy do czytania bajek i rozmawiania na temat ich treści :) Bawcie się tez w zabawy paluszkowe, lepcie z plasteliny i rysujcie:) pozdrawiamy Was gorąco!

Jeśli macie ochotę podzielić się z nami zdjęciem lub filmikiem jak pracujecie wyślijcie je proszę do Nas.

 

W razie pytań jestem do Państwa dyspozycji. Napiszcie do mnie lub zadzwońcie.

e-mail :

 

Pani z angielskiego zaprasza do zabawy wszystkie chętne dzieci i ich rodziców :

Żeby pobrać darmowe materiały do nauki trzeba się zarejestrować jako rodzic i następnie zalogować na stronie, tutaj link: English Play Box

 

Tematyka tego tygodnia to "Kształty" -zakładka: Lekcje cyfrowe, poziom 1, rozdział 7, lekcja 7 i 8

 

 

11.05.2020 - 15.05.2020

 

TEMATYKA TYGODNIA: 

Dzikie zwierzęta dobrze znamy,

bo często ZOO odwiedzamy! 

  

 

 

Poniedziałek - 11.05.2020

Temat dnia: "Kogo spotkać można w Zoo?"

 

Witajcie po weekendowej przerwie! W zeszłym tygodniu rozmawialiśmy o zwierzętach z gospodarstwa wiejskiego. Teraz chciałyśmy Was zaprosić do odwiedzenia zwierząt w... Afryce i w Zoo :) Byliście kiedyś w Zoo? Serdecznie zapraszamy do wspólnej zabawy!

 

         1. „Idziemy do Zoo” - zabawa ruchowa na „dzień 

            dobry” :)

 

Pamiętacie zabawę „Idziemy do Zoo” jeszcze z przedszkola? Zatańczcie ją teraz :)

Tutaj link: "Idziemy do ZOO"

 

        2.„Zdjęcia w Zoo” - wiersz Magdaleny Kiełbasa.

Posłuchajcie wiersza i odpowiedzcie na pytania.

 

        Zdjęcia w Zoo - wiersz

 

W Zoo jest dziś bardzo wesoło,
ludzie chodzą sobie wkoło,

różne zwierzęta oglądają

i zdjęcia im pstrykają:
żyrafie, która ma długą szyję,

wężowi, co się pięknie wije...
Bocianowi, który stoi na czerwonej nodze,

i parze pingwinów chlapiącej się w wodzie...

Lwicy, która powoli się skrada,

i kolorowej papudze, co gada i gada!

Małpkom na gałązkach się huśtającym,

i zebrom po trawie biegającym!


I słoniowi, który ma długą trąbę i duże uszy

i hipopotamowi, który się w słońcu suszy!

Tylko kameleona sfotografować się nie udało,

bo to zwierzątko gdzieś się schowało...

Ciekawe czemu, czy wiesz przedszkolaku mały

kameleonowi zdjęcia się nie udały?

Przykładowe pytania:

  • gdzie ludzie robili zdjęcia zwierzakom?

  • jakie zwierzęta sfotografowali?

  • czy pamiętasz co robiły pingwiny? / a małpki?/ zebry?

  • jakiemu zwierzakowi nie udało się zrobić zdjęcia? Jak myślisz dlaczego?

 

         3. „Zdjęcia w Zoo” - zabawa ruchowa do tekstu

 

Zapraszamy teraz do zabawy ruchowej do wiersza.

 

 

Zdjęcia w Zoo - wiersz

 

W zoo jest dziś bardzo wesoło, (klaszczemy w dłonie)
ludzie chodzą sobie wkoło, (obrót wokół własnej osi)

różne zwierzęta oglądają (robimy „lornetki” z rąk, rozglądamy się)

i zdjęcia im pstrykają: (naśladujemy pstrykanie zdjęć)
żyrafie, która ma długą szyję, (wstajemy na palcach, jedna ręka wysoko do góry)

wężowi, co się pięknie wije... (kładziemy się na podłodze, czołgamy się)
Bocianowi, który stoi na czerwonej nodze, (stajemy na jednej nodze)

i parze pingwinów chlapiącej się w wodzie... (naśladujemy chód pingwinów: przechylamy się na boki)

Lwicy, która powoli się skrada, (naśladujemy skradanie się)

i kolorowej papudze, co gada i gada! (wyciągamy ręce przed siebie, uderzamy nimi o siebie)

Małpkom po gałązkach skaczącym, (skaczemy)

i zebrom po trawie biegającym! (biegniemy w miejscu)
I słoniowi, który ma długą trąbę i duże uszy (z ręki robimy trąbę)

i hipopotamowi, który się w słońcu suszy! (kładziemy się na dywanie, odpoczywamy)

Tylko kameleona sfotografować się nie udało, (rozkładamy ręce)

bo to zwierzątko gdzieś się schowało... (skulenie w przysiadzie)

Ciekawe czemu, czy wiesz przedszkolaku mały

kameleonowi zdjęcia się nie udały?

 

4.  Zwierzęta w Zoo - analiza i synteza sylabowa wyrazów

a) analiza sylabowa

 

Popatrz na ilustracje. Nazwij zwierzęta i podziel wyrazy na sylaby. Postaraj się policzyć sylaby.

 

 

b) synteza sylabowa

A teraz słuchaj uważnie mamusi lub tatusia i spróbuj powiedzieć, jakie zwierzę oni wymienili i wskaż je na obrazku. (rodzic sylabuje, a dziecko próbuje powiedzieć cały wyraz)

 

      • mał-pa

      • pa-pu-ga

      • lew

      • kan-gur

 

5. Zwierzaki w zoo - układanka

 

Jeśli masz możliwość - wydrukujcie wybrane zwierze z poprzedniego ćwiczenia (jeśli nie znajdź w gazecie). Potnij obrazek na 4 części, pomieszaj je i postaraj się ułożyć. A może masz jakieś puzzle z egzotycznymi zwierzętami w domu? Możesz je wykorzystać i ułożyć!

 

* Inne propozycje na dziś:

 

a) wybuduj z klocków własne zoo :) jeśli masz figurki zwierzątek - niech w nim zamieszkają :)

 

b) zobacz film: ZOO (do 7:38)

 

c) w wierszyku ludzie nie zdołali sfotografować kameleona, jeśli chcesz zrób własnego! I to w dodatku takiego, który będzie wysuwał swój język :) (Rodzicu! To dobre ćwiczenie logopedyczne:)) tutaj link do pracy: Kreatywny Kameleon

Wtorek 12.05.2020

Temat dnia : "Paski zebry"

 

Witajcie! Dziś porozmawiamy trochę o pewnym zwierzaku, który jest cały w paski... Serdecznie zapraszamy do wspólnej zabawy!

 

1. „Wszyscy są” - zabawa na powitanie.

 

"Wszyscy są - witam WAS"

 

2. „Zebra” - piosenka

Posłuchajcie uważnie piosenki i spróbujcie odpowiedzieć na pytania.

Tutaj link: "Zebra"

 

 

Zebra to jest niby koń :

Uszy, grzywa i ogon.

Skąd te paski wzięły się?

- Mama nie wie, kto to wie?

 

Ref. Zebra biega po sawannie,

Zebra leży na asfalcie.

Czarno-białe paski ma

To jej rozpoznawczy znak!

 

Może zebra to kuzynka,

Tylko czyją? Czy pingwinka?

A czy misia pandę zna?

Nie wie tata, nie wiem ja!

Ref.

 

Zebra dwa kolory ma:

Biało - czarnej farby ślad!

Czy to Ty malujesz tak?

Czy natura paski ma?

 

Ref.

 

Pytania do tekstu piosenki:

- o jakim zwierzaku jest piosenka?

- do jakiego zwierzęcia wiejskiego podobna jest zebra?

- jak wygląda zebra? Jakie ma kolory pasów?

- gdzie znaleźć można zebrę?

- co oznacza zebra na asfalcie?

 

PAMIĘTAJ! ZEBRA NA ULICY, CZYLI PASY TO, MIEJSCE GDZIE BEZPIECZNIE MOŻNA PRZEJŚĆ NA DRUGĄ STRONĘ! WAŻNE JEST JEDNAK ŻEBY PRAWIDŁOWO SIĘ ROZEJRZEĆ CZY Z ŻADNEJ STRONY NIE NADJEŻDŻA SAMOCHÓD LUB INNY POJAZD. ZAWSZE NAJPIERW POPATRZ W LEWO POTEM W PRAWO I ZNÓW W LEWO. KIEDY NIC NIE JEDZIE PRZECHODZIMY PRZEZ ULICĘ. JEŚLI JAKIŚ POJAZD NADJEŻDŻA I NIE ZATRZYMUJE SIĘ POCZEKAJ AŻ PRZEJEDZIE I ZNOW ROZEJRZYJ SIĘ W LEWO, W PRAWO I ZNÓW LEWO.

 

Spróbuj nauczyć się refrenu piosenki: Zebra biega po sawannie..

 

3. Zebra - zabawa ruchowa z piosenką

 

Tańcz dowolnie do piosenki, a kiedy będzie refren zaśpiewaj go razem z DJ Mikiem.

 

4. Paski zebry - zabawa dydaktyczna, układanie sekwencji 2-elementowej

 

Pamiętasz jak wygląda zebra? Ma czarno-białe pasy. Przygotuj teraz dwie kartki z bloku: białą i czarną (jeśli nie masz czarnej możesz pokolorować lub pomalować biała kartkę na czarno). Potnij teraz kartki na paski - Uwaga! Pamiętaj o bezpiecznym posługiwaniu się nożyczkami! Teraz układaj paski na zmianę, tak jak na ciele zebry: czarny-biały-czarny-biały-czarny...

 

5. Na sawannie, na asfalcie - zabawa ruchowa, doskonalenie szybkiej reakcji na sygnał słowny

 

Zamień się teraz w zebrę. Tańcz do poznanej piosenki. Kiedy przestanie grać muzyka (pauza) mamusia lub tatuś powie hasło: zebra na sawannie lub zebra na asfalcie. Słuchaj uważnie, co powiedzą: kiedy usłyszysz zebra na sawannie-biegaj ostrożnie po pokoju, a kiedy usłyszysz zebra na asfalcie—połóż się na podłodze.

 

6. Paskowana zebra - praca plastyczna z wykorzystaniem czarnych i białych pasków.

 

Do naszej pracy wykorzystamy paski z ćwiczenia 3. Jeśli masz możliwość wydrukuj sylwetę zebry (bez nóg), jeśli nie - poproś rodzica o odrysowanie z komputera. Naklejaj następnie pasy na ciało zebry - pamiętaj o tym by były na zmianę: czarny, biały, czarny...

Następnie weź 2 klamerki (spinacze do bielizny) i zrób z nich nogi zebry. Gotowe!

* Inne propozycje na dzis:

 

1. Ułóż na podłodze czarno-białe pasy (przejście dla pieszych) i wraz z rodzicem poćwicz prawidłowe przechodzenie (zarówno w sytuacji, gdy nie zbliża się żaden pojazd oraz gdy nadjeżdża)

2. Czy wiesz, że istnieje ciasto zebra? Może razem z mamusia je upieczecie w wolnej chwili? Tutaj link: Ciasto ZEBRA - smacznego

 

Do jutra!

Środa 13.05.2020

Temat dnia :

 

Czwartek 14.05.2020

Temat dnia :

 
 

Piątek 15.05.2020

Temat dnia :

 

 

Miłej zabawy!

W tym miejscu znajdziecie zajęcia z poprzednich tygodni.

 

 

 

 

 

Zamknij
Drukuj