Biuletyn Informacji Publicznej

Przedszkole Publiczne "BAJKOWE WZGÓRZE" w Skrzyszowie

Podgląd wersji strony

Witamy wszystkie KOTKI i ich Rodziców!

 

Doskonale zdajemy sobie sprawę, że przerwa w pracy przedszkola to dla Was ciężki czas.  Wiemy, że dla wielu z rodziców zorganizowanie opieki dla dzieci nie jest rzeczą prostą. Poniżej znajdziecie Państwo propozycje zajęć i zabaw dla waszych pociech na każdy dzień.

 

W związku z zaistniałą sytuacją w celu ułatwienia naszej komunikacji lub jakichkolwiek pytań przesyłamy Państwu nasze adresy mailowe:

1. monika2111@vp.pl

2.

Zawsze możecie też do nas napisać lub zadzwonić.

Jeśli macie ochotę podzielić się z nami zdjęciem lub filmikiem jak pracujecie wyślijcie je proszę do Nas. 

 

RELIGIA

Pani Katechetka zaprasza chętne dzieci i ich rodziców do wspólnego spędzania czasu.

Mocni w duchu

W związku z 100 rocznicą urodzin Jana Pawła II Pani Katechetka zaprasza chętne przedszkolaki do zrobienia w formacie A4 plakatu - temat - Wizerunek Jana Pawła II - technika dowolna. W kościele w Skrzyszowie w późniejszym czasie zostanie zorganizowana wystawa prac dzieci przedszkolnych i szkolnych.

Termin składania prac do 13 maja 2020r.

Miejsce złożenia pracy : proszę o kontakt sms pod numerem 531 000 599

Zapraszamy do udziału !

 

 

ANGIELSKI

Pani z angielskiego zaprasza do zabawy wszystkie chętne dzieci i ich rodziców :

Żeby pobrać darmowe materiały do nauki trzeba się zarejestrować jako rodzic i następnie zalogować na stronie, tutaj link: English Play Box

 

Tematyka tego tygodnia to "Lubię zwierzęta"- zakładka:  poziom 2, rozdział 5, lekcja 7 i 8

 Piosenka dla wszystkich

 

 



BLOK TEMATYCZNY: Mieszkańcy majowej łąki

 

Poniedziałek 11.04.2020r.

Temat dnia:"Kto mieszka na łące?"

 

1.Zabawa na powitanie. Drogie dzieci pewnie pamiętacie naszą zabawę z piosenką"Na zielonej łace?":

Na zielonej łące raz, dwa, trzy,

pasły się zające raz, dwa, trzy.

A to była pierwsza zwrotka,

teraz będzie druga (trzecia, czwarta itd. ...) zwrotka.



2. Dziś zapraszam Was do oglądania bajki edukacyjnej „Wędrówki Skrzata Borówki” - odc. 3 - „Łąka”:

 

"Wędrówki Skrzata Borówki"



3. Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

  • Gdzie wybrał się Skrzat Borówka?

  • Jakie rośliny rosną na łące?

  • Jak wygląda koniczynka?

  • Jakie owady mieszkają na łące?

  • Jakie zwierzęta prócz owadów mieszkają na łące?

     

4. Kto mieszka na łące? - zagadki słuchowe. Waszym zadaniem jest rozpoznawanie i nazywanie mieszkańców łąki.



Skaczą po łące, pływają w wodzie,
żyją z bocianem w ciągłej niezgodzie.
(żaba)

 


Czy znacie takiego konika,
który pięknie w trawie cyka?
(konik polny)

 


Krążę nad łąką, ile mam sił,
i zbieram z kwiatów złocisty pył.
(pszczoła)

 


Czerwone ma nogi
biało-czarne piórka, ,
do wody przed nim
żaby dają nurka.
(bocian)


 

 

5. Kolejnym zadaniem dla Was jest podzielić wszystkie owady na sylaby. Tutaj znajdziecie pomocne ilustracje: 

Ilustracje do pobrania na dole strony !

 

6. Znajdź pary - zabawa dydaktyczna:

Zabawa dydaktyczna - pary

 

7. „Wiosenna łąka” - zapraszam do wykonania dowolnego rysunku. Czekam na zdjęcia!

 

Inne propozycje na dziś:

a) W tym tygodniu zachęcam do stopniowego uzupełniania zadań ze stron:

5 latki - KP4 s. 20, 21, 22, 23, 24, 25

4 latki - KP4 s. 14, 15, 16, 17,18, 19


Do jutra !



Wtorek 12.05.2020r.

Temat dnia:"Kolorowe motyle"

 

1. Jeśli macie ochotę zapraszam Was do tańca z motylkiem. Możecie wykonać go sami w dowolny sposób lub wykorzystać pasek bibuły bądź chustkę. Piosenka "Motylek".

2. „Motyl - wprowadzenie do tematu zajęć za pomocą zagadki.

Lata nad łąką piękny jak kwiat,
swoim kolorem zachwyca,
i zapomina w mig cały świat,
że wcześniej była to gąsienica.



3. „Bajeczka o motylku”- czyli jak z gąsienicy powstał piękny motyl na podstawie wiersza Magdaleny Tokarczyk i Olgi Adamowicz.

Podejdźcie dzieci do mnie na chwileczkę,
opowiem wam zaraz krótką bajeczkę.
O motylku kolorowym zaraz się dowiecie,
co się zastanawiał skąd się wziął na świecie?
A teraz słuchaj uważnie drogi kolego,
Bo wszystko zaczęło się dnia pewnego,
Gdy motyla mama jajeczka na listkach składała
I nikomu się zbliżyć do nich nie pozwalała.
Z tych małych jajeczek gąsienice się powykluwały,
I listki dookoła ciągle obgryzały,
Bo głodomory z nich były niebywałe
i zawsze brzuszki lubiły mieć napęczniałe.
Gdy urosły już odrobinę, to postanowiły odpocząć chwilę.
Znalazły pod gałązką zakątek mały,
gdzie dookoła kokonem się poowijały.
I tak w tym kokonie przez tygodni kilka,
siedziała sobie poczwarka motylka.
Aż w końcu kokon popękał wszędzie,
I zaraz z niego motylek będzie.
Wyszedł powoli, nóżki rozprostował,
Zaczął nagle latać, w powietrzu „szybował”
A potem kolorowe skrzydełka wystawił do słonka
Motylków zaraz będzie cała pełna łąka.
Czy teraz już kochane dzieci wiecie,
Skąd motylki borą się na tym świecie?



4. Zapraszam Was do oglądania: „Cud narodzin... motyla”

Film Edukacyjny

5. Od gąsienicy do motyla - praca z historyjką obrazkową .
Spróbujcie opowiedzieć przebieg historyjki obrazkowej przedstawiającej etapy rozwoju motyla.

 

a). Uporządkuj etapy rozwoju motyla - zabawa dydaktyczna

Gra dydaktyczna

 

b). Zapraszam Was do wspólnego rysowania „Motylek - rysowane wierszyki”: Motylek



Inne propozycje na dziś:

a) Łąka i jej mieszkańcy - puzzle obrazkowe do pobrania. 

b) W tym tygodniu stopniowo uzupełniajcie materiał:

5 latki - KP4 s. 20, 21, 22, 23, 24, 25

4 latki - KP4 s. 14, 15, 16, 17,18, 19



Środa 13.05.2020r.

Temat dnia: "Skąd bierze się miód?"

 

1. Czym będziemy się dziś zajmować? Posłuchajcie a zgadniecie :) Zagadka słuchowa

2. Dziś dowiemy się skąd się bierze miód. Na początku zapraszam do zabawy "Pszczółka"

3. „Pracowite pszczółki” - wierszyk autorstwa Olgi Adamowicz.

Pszczoła to jest owad mały, ale za to doskonały.
Ona w ulu dom swój ma i pracuje tam co dnia.
Zapyla kwiaty, ciężko pracuje, ludzi miodkiem obdarowuje.
W lesie, w powietrzu czy też na łące,
możemy spotkać pszczółek tysiące.
Ciągle latają, nektar zbierają i wiele siły do pracy mają.
Z zebranym nektarem, z zachwytu wielkiego,
wracają pszczółki do domu swojego.
Każda to pszczółka jest pracowita, żadna nie próżnuje,
produkuje dla nas miodek i ciężko pracuje.
A my miodek ten lubimy, szybko go zjadamy,
przez co zdrowsi się czujemy i dobre humory mamy.



4. Porozmawiajcie na temat wiersza:

  • Jaki jest miód?

  • Do czego używamy miodu?

  • Kto produkuje miód?

  • Z czego pszczoły robią miód?

  • Gdzie mieszkają pszczoły?

     

5. Skąd bierze się miód?- zapraszam do oglądania bajki o pszczołach „Tajemnicza Kuchnia”: Bajka o pszczołach

6. „Z kamerą wśród pszczół” - chętnych zapraszam do oglądania:

Film 1

Film 2

Film 3



7. „Pszczółka” - zabawa z piosenką. Jeśli macie ochotę zapraszam Was do zapoznania się z nową piosenką o pszczółce. Chętnie posłucham jak śpiewacie. 

Słychać w ulu gwar wesoły  bz bz bz

wylatują z ula pszczoły bz bz bz.

Skrzydełkami pocierają bz bz bz

na swych głowach czułki mają bz bz bz.

 

Frunie pszczoła frunie pszczoła raz dwa trzy

pachną kwiaty dookoła raz dwa trzy.

Pszczoła chętnie na nie siada raz dwa trzy

to wspaniała jest zabawa raz dwa trzy.

 

Wietrzyk powiał dziś nad łąką szu szu szu

zatańczyło z  pszczołą słonko szu szu szu.

Zbiera pszczoła pyłek z kwiatów szu szu szu

 będzie miód dla przedszkolaków szu szu szu.

 

8.Zadanie dla 4/5 latków. Rysowanie po śladzie, kolorowanie. Plik do pobrania na dole strony.

9.Zachęcam Was do wykonania własnej pszczółki. Możecie wykonać ją w dowolny sposób np. wykorzystując rolki po papierze i kolorowy papier. Życzę owocnej pracy! Czekam na Wasze pomysły.





Inne propozycje na dziś:

a) Dla chętnych dzieci - kolorowanie wg kodu. Plik do pobrania na dole strony.

b) W tym tygodniu stopniowo uzupełniajcie materiał o zawodach:

5 latki - KP4 s. 20, 21, 22, 23, 24, 25

4 latki - KP4 s. 14, 15, 16, 17,18, 19

Czwartek 14.05.2020r.

Temat dnia:"Kto jeszcze mieszka na łące?"

 

1.Zabawa na powitanie. Drogie dzieci dziś przypomnimy sobie zabawę z pokazywaniem "Uparty mały pająk":

Zabawa edukacyjna - Uparty mały pająk

 

2. Na łące mieszkają także inne owady: pająki, muchy, dżdżownice, ślimaki, koniki polne. Zapraszam Was do oglądania bajki edukacyjnej „Mieszkańcy łąki - film o robakach”:

Film o robakach

3. Teraz skoro wiesz już kto mieszka na łące spróbuj ułożyć kilka zagadek o tych owadach i zadaj je swoim bliskim. Jestem bardzo ciekawa czy uda im się je odgadnąć.

 

4. „Przestaw sylaby” - zabawa słowna. Spróbujcie się zabawić z rodzicami lub starszym rodzeństwem. Zabawa polega na wypowiadaniu słowa sylabami przestawiając ich kolejność. Waszym zadaniem jest odgadnąć, jak należy prawidłowo wypowiedzieć słowo. Np. ka - łą (łąka), ba - ża (żaba), mar - ko (komar), sa - o (osa), ła - pszczo (pszczoła), cian - bo (bocian).

 

5. „Bal na łące” - zabawa dydaktyczna. Po wysłuchaniu piosenki spróbujcie wymienić wszystkie owady, które zostały wymienione w piosence:

Bal na łące - zabawa dydaktyczna

 

6. Zapraszam Was do wykonania swojego mieszkańca łąki z papierowych pasków. Chętnie zobaczę zdjęcie Twojej pracy. Pamiętajcie o bezpiecznym posługiwaniu się nożyczkami! Przygotuj:

  • kolorowe kartki,

  • klej

  • nożyczki

  • gotowe oczka lub mazak

  • zapał do pracy :-)

tutaj znajdziecie kilka wskazówek do ich wykonania: Wskazówki - praca plastyczna .

Zachęcam Was także do realizowania własnych pomysłów.

 

Inne propozycje na dziś:

a) Dla chętnych dzieci zadania do wykonania „Mieszkańcy łąki”. Załącznik do pobrania na dole strony.

b) W tym tygodniu stopniowo uzupełniajcie materiał:

5 latki - KP4 s. 20, 21, 22, 23, 24, 25

4 latki - KP4 s. 14, 15, 16, 17,18, 19

c) Mrówka i konik polny - bajka na dobranoc:

Bajeczka na dobranoc

Piątek 15.05.2020r.

Temat dnia: "Kropeczki biedronki" - "Wiosenna gimnastyka"

 

1. Witam Was przedszkolaki, zapraszam do zabawy "Stonoga"

2. Kropeczki biedronki- gra edukacyjna. Utrwalenie poznanych cyfr.

Gra Edukacyjna

 

3. Zapraszam do oglądania „Charlie i cyferki - cyfra 9”:

CYFERKA 9

 

4. Rozmowa na temat wiersza:

  • Ile kostek domino brakowało w budowli domina?

  • Jak nazywała się kraina do której wyruszył Charlie?

  • Gdzie Charlie znalazł brakujące klocki domina?

  • Na jaki pomysł wpadł Charlie gdy znalazł cegły zamiast klocków?

  • Jaka cyfra powstała z klocków domina?

     

5. Dziś poznajemy cyfrę "9"

6.Teraz spróbujcie kreślić cyfrę 9 w powietrzu, na dywanie, możecie ułożyć cyfrę 9 na podłodze np. z klocków, patyczków lub innych dostępnych w domu materiałów. Tutaj znajdziecie kilka wskazówek:

Cyferka 9

 

6. Wiosenne liczenie - gra edukacyjna:

Wiosenne liczenie

 

7. Zadanie dla 4/5 latków.

Policz kropki wszystkim biedroneczkom następnie połącz linią liść z jego właścicielem. Załącznik do pobrania na dole strony.

 

8. Pisanie po śladzie cyfry "9"- dla chętnych 5 latków:

Załącznik do pobrania na dole strony.

 

9. Gimnastyka dla przedszkolaka:

  • Krocz jak bocian, wysoko podnosząc kolana,

  • biegaj machając rękami jak jaskółka skrzydłami,

  • zrób 10 małych skoków jak żabka,

  • choć na palcach jak padający deszczyk,

  • zrób 10 dużych skoków jak zajączek,

  • zrób 10 pajacyków wesołych jak słonko,

  • zerwij na niby 10 tulipanów,

  • pełzaj jak gąsieniczka wśród trawy,

  • czołgaj się jak ślimak po podłodze,

  • chodż na rękach i nogach jak pająk.





Inne propozycje na dziś:

a) Kolorowanie wg kodu: Załącznik do pobrania na dole strony.

b) Rysowanie po śladzie: Załącznik do pobrania na dole strony.

Miłej zabawy!

 

Poniżej znajdziecie zajęcia z poprzednich tygodni.

 

 

Zamknij
Drukuj