Przedszkole Publiczne "BAJKOWE WZGÓRZE" w Skrzyszowie
Drodzy Rodzice ! Przedszkolacy!
Kochane Dzieci, drodzy Rodzice w związku z sytuacją zagrożenia w naszym kraju będziemy dla Was prowadzić nauczanie zdalnie. Na naszej stronie internetowej znajdziecie dostępne materiały i zadania do wykonania w domu. Materiały są przygotowane zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Zachęcamy do odwiedzania naszej strony i szczerze namawiamy do czynnej pracy każdego dnia.
Działajcie, pracujcie, bawcie się dobrze i do szybkiego zobaczenia.
Pamiętajcie: Każdego dnia mamy dla Was nowe, fantastyczne pomysły.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt telefoniczny lub
Jeśli macie ochotę podzielić się z nami zdjęciem lub filmikiem jak pracujecie wyślijcie je proszę do Nas.
RELIGIA
Pani Katechetka zaprasza chętne dzieci i ich rodziców do wspólnego spędzania czasu.
W związku z 100 rocznicą urodzin Jana Pawła II Pani Katechetka zaprasza chętne przedszkolaki do zrobienia w formacie A4 plakatu - temat - Wizerunek Jana Pawła II - technika dowolna. W kościele w Skrzyszowie w późniejszym czasie zostanie zorganizowana wystawa prac dzieci przedszkolnych i szkolnych.
Termin składania prac do 13 maja 2020r.
Miejsce złożenia pracy : proszę o kontakt sms pod numerem 531 000 599
Zapraszamy do udziału !
ANGIELSKI
Pani z angielskiego zaprasza do zabawy wszystkie chętne dzieci i ich rodziców :
Żeby pobrać darmowe materiały do nauki trzeba się zarejestrować jako rodzic i następnie zalogować na stronie, tutaj link: English Play Box
Tematyka tego tygodnia to "Na wsi"- zakładka: poziom 3, lekcja 7 i 8
Witajcie dzieciaki!
Zaczynamy nowy tydzień, a z nim nowe zabawy i zajęcia.
W tym tygodniu będziemy rozmawiać o łące. Łąka jest bardzo interesującym środowiskiem przyrodniczym. Jest gęsto pokryta zielonymi roślinami; jej mieszkańcami są liczne zwierzęta, głównie owady oraz pająki. Na łące rosną również kwiaty - koniczyna, stokrotki, maki, jaskry, dzwonki i wiele, wiele innych. Poznacie różne owady, zwierzęta, kwiaty i ptaki, które można spotkać podczas spaceru na łąkę.
Blok tematyczny: "Łąka pełna życia".
Poniedziałek 11.05.2020r. Temat dnia:"Na majowej łące" |
1. Na początek zapraszam Was do porannej gimnastyki, oczywiście przy muzyce.
2. Słyszycie? Co to takiego?
Tak, takie dźwięki można usłyszeć na wiosennej łące.
3. Obejrzyjcie film edukacyjny pt. "Mieszkańcy łąki", zapoznajcie się z wyglądem i nazwami zwierząt oraz owadów, które ją zamieszkują. Zapamiętajcie jak najwięcej szczegółów.
4. Podzielcie na sylaby nazwy mieszkańców łąki: motyl, pszczoła, osa, komar, żaba, biedronka, bocian, ważka, kret, ślimak, dżdżownica, konik polny.
5. Ułóżcie (6-latki) z liter alfabetu ruchomego (powycinane litery z wyprawki) następujące wyrazy: komar, motyl, osa, kret, bocian.
Brawo! Świetnie Wam poszło!
6. Posłuchajcie teraz wesołej piosenki pt. "Bal na łące".
Kiedy świeci słoneczko, świerszcze stroją skrzypeczki do wiosennej poleczki.
Dylu - dylu już grają,
A trzy małe biedronki
Poproście rodzica o kolorową apaszkę i słuchając raz jeszcze piosenki wymyślcie do niej dowolne ruchy. Wiem, że potraficie świetnie tańczyć.
7. Praca plastyczna pt. "Majowa łąka". Narysujcie kredkami ołówkowymi, świecowymi lub pastelami trawę, kwiaty, owady i zwierzęta. Zadbajcie o szczegóły i dokładność wykonania pracy. Opowiedzcie, co narysowaliście.
Miłej pracy! |
Wtorek 12.05.2020r. Temat dnia: "Łąkowe rachunki" |
1. Witajcie! Na dzień dobry zapraszam Was do porannej gimnastyki, oczywiście przy muzyce.
2. Dzisiaj proponuję Wam zabawę z "Matematyczną gąsienicą". Do zabawy potrzebne będą: narysowana i wycięta głowa gąsienicy oraz kolorowe kółka z cyframi (brzuszki gąsienicy). Gąsienica do pobrania na dole strony.
3. Zabawa dydaktyczna "Prawda czy fałsz?" - określcie prawdziwość poniższych zdań:
- Na łące rośnie wysoka trawa, a w niej są biedronki, koniki polne, motyle. - Pszczoły zbierają nektar z kwiatów i robią z niego lizaki. - Wiosną na łące dzieci lepią bałwana. - Po łące przechadza się bocian i szuka żabek na śniadanie. - A żabki chowają się przed nim w trawie i wołają kra, kra. - Zwiastunami wiosny są: śnieg, spadające liście. - Są trzy pory roku. - Wiosną niedźwiedzie zapadają w sen zimowy. - Wiosną z ciepłych krajów przylatują wróbelki. - Krokusy, przebiśniegi i pierwiosnki to pierwsze wiosenne kwiaty.
4. Ćwiczenia gimnastyczne - "Magiczne koło". Kochani, mam dla Was super koło, na którym znajdują się ćwiczenia. Wystarczy wejść na stronę poniżej. Kliknijcie w przycisk "Zakręć", a następnie wykonajcie zadanie, które wylosowaliście. Życzę udanej zabawy i pamiętajcie o tym, że ruch to zdrowie! |
Środa 13.05.2020r. Temat dnia:"Gutek - Obserwator Przyrody". Zapoznanie z literą g,G. |
1. Witajcie! Na dzień dobry poranna gimnastyka, oczywiście przy muzyce.
2. Posłuchajcie wiersza Magdaleny Kiełbasy pt. "Gutek - Obserwator Przyrody".
"Gutek - Obserwator Przyrody"
Wiosenne słońce pięknie przygrzewa, więc mały Gutek po podwórku biega. Dziś spacer na łąkę planuje, do plecaka aparat i lupę pakuje... Bo ten Gutek to prawdziwy obserwator przyrody, uwielbia takie "zielone" przygody! Podczas nich spotyka zwierzęta, nowe kwiaty poznaje - taka wiedza w życiu naprawdę się przydaje! Kiedyś Gutek widział na łące gniazdo skowronka i całą rodzinkę małego gawronka. Dziś więc Gutek też ostrożnie łąkę przeczesuje i nagle "coś" długiego i zielonego znajduje... To nie wąż, a Gutka zachwyca... To piękna mała gąsienica! Gutek lupę przykłada, gąsienicę ogląda z każdej strony. Zdjęcie pstryka i jest bardzo zadowolony! Bo wie przecież doskonale, że wkrótce zobaczy motyle wspaniałe! Bo przecież z tej gąsienicy motyl będzie i jemu Gutek też zrobi zdjęcie!
Odpowiedzcie na pytania: - Kto występuje w wierszu? - Gdzie poszedł Gutek? - Co zobaczył na łące?
3. Z pewnością domyślacie się, że dzisiaj poznajemy literę "g, G".
Podzielcie słowa: gawron, gniazdo, Gutek na sylaby i głoski.
- Czy znacie inne słowa rozpoczynające się głoską "g"? - Czy znacie słowa, w których głoska "g" występuje w środku? - Jakie słowa kończą się na głoskę "g"?
4. Spójrzcie jak wygląda mała i wielka, drukowana i pisana litera "g, G".
5. W poprawnym pisaniu litery "g, G" pomoże Wam filmik
Na kartce z bloku napiszcie niebieską kredką lub mazakiem (spółgłoska) kilka liter "g, G".
6. Zabawa muzyczna "Na łące" - teraz się trochę poruszajcie, słuchajcie uważnie poleceń oraz muzyki, do której będziecie wykonywali określone ruchy:
klap, klap, klap - klaszczemy tup, tup, tup - tupiemy hop, hop - podskakujemy bęc - siadamy na dywanie
7. Praca w kartach zadaniowych:
6 - latki: Dzieciaki w akcji cz. 3, str. 36 - 37; 5 - latki: Dzieciaki w akcji cz. 3, str. 61.
Owocnej pracy! |
Czwartek 14.05.2020r. Temat dnia: "Niezwykły świat motyli" |
1. Na początek zapraszam Was do porannej gimnastyki, oczywiście przy muzyce.
2. Spójrzcie na obrazek - przyjrzyjcie mu się uważnie. Co na nim widzicie?
![]()
A teraz powiedzcie, czy łatwo było dostrzec tego motylka wśród kwiatów?
3. Zanim zobaczymy motyle w ogrodzie czy na łące, poznajmy ich tajemnice. Wysłuchajcie wiersza Doroty Gellner pt. "Gąsienica - tajemnica".
"Gąsienica - tajemnica"
Idzie ścieżką gąsienica, kolorowa tajemnica. Do widzenia! Do widzenia! Gdy ochłodzi się na dworze, będę spała jak w śpiworze! Już się niby nic nie dzieje, kokon się na wietrze chwieje... Gąsienica w środku śpi, A na wiosnę - patrzcie teraz!
Pewnie już wszyscy wiecie, że chodzi właśnie o motyla.
Odpowiedzcie na kilka pytań: - Co robiła zimą gąsienica? - W czym przespała zimę? - Co stało się z gąsienicą, kiedy nastała wiosna? - W co zamieniła się gąsienica?
4. Poniżej znajdziecie filmik, który zilustruje Wam etapy rozwoju motyla (jajo, gąsienica, poczwarka, postać dorosła). Obejrzyjcie go dokładnie i spróbujcie opowiedzieć jego treść własnymi słowami.
Niesamowite te przeobrażenie, prawda?
5. Teraz chciałabym zaproponować Wam "Taniec motyli". Obejrzyjcie nagranie załączone poniżej i zaproście domowników do wspólnej zabawy. Spróbujcie razem zatańczyć ich piękny taniec.
6. Na zakończenie przygotujcie jeszcze kolorowy papier, nożyczki, klej, ołówek, flamastry i rolkę po papierze toaletowym. Wykonamy swojego pięknego motyla.
Krok 1 Na rolce po papierze toaletowym narysujcie buźkę motyla. Rolkę możecie także okleić kolorowym papierem.
Krok 2 Z kolorowego papieru wytnijcie czułki oraz skrzydła o dowolnym kształcie. Rodzicu, przygotuj dziecku szablon tych skrzydeł.
Krok 3 Skrzydła możecie ozdobić w dowolny sposób: cekinami, guzikami, rysując różne wzorki czy przyklejając różne kształty z kolorowego papieru.
Przyklejcie czułki i skrzydła do rolki. GOTOWE!!!
Miłej zabawy! Czekam na zdjęcia Waszych prac. Dla chętnych: Rozwój motyla
Sudoku - do pobrania na dole strony. |
Piątek 15.05.2020r. Temat dnia : "Biedroneczki są w kropeczki" |
1. Drogie dzieci, zapraszam Was do porannej gimnastyki, oczywiście przy muzyce.
2. Rozwiążcie zagadki, a dowiecie się co będzie tematem dzisiejszych zajęć.
Piegowata dama po liściach chodzi od rana.
Ten dobrze nam znany robaczek ma bardzo szykowny kubraczek,
W kropki ma spódnicę, chętnie zjada mszyce.
3. "Pożyteczne biedronki" - pogadanka.
Biedronka - pospolicie nazywana też "bożą krówką" - należy do rodziny chrząszczy. Zanim osiągnie dojrzałą postać, przechodzi przez stadia przeobrażenia (jak motyle).
Czy wiesz, że mama - biedronka może złożyć nawet 700 żółtych owalnych jajeczek, po 40 sztuk na spodzie liści czy gałązek. Czasem może je jednak złożyć w nieco innym miejscu np. na ścianie czyjegoś domu. Filmik "Rozwój biedronki".
Nieprawdą jest sądzenie, że ilość kropek wskazuje na wiek biedronki, co najwyżej może wskazywać z jakim gatunkiem mamy do czynienia.
W Polsce występuje około 80 gatunków biedronek.
Biedronka i jej larwy odżywiają się głównie mszycami, które są szkodnikami roślin, dlatego uważana jest za jednego z największych sojuszników rolnika i ogrodnika. Dorosła biedronka może zjadać 50 mszyc dziennie!
Filmik "Biedronka polująca na mszyce". Przed deszczem zarówno larwy jak i dojrzałe osobniki (imago) chowają się pod liśćmi.
4. Posłuchajcie piosenki "Biedronka Lola i deszczowy berek", zachęcam do śpiewania.
"Biedronka Lola i deszczowy berek"
Biedronka Lola spod parasola patrzy jak pada deszcz. I z kropelkami, ponad polami, chce w berka bawić się.
Ref.: Skaczą kropelki kap, kap. - Złap nas, biedronko, złap, złap. Bębnią w parasol bam, bam. - Już was kropelki mam. x2
Skończył się deszczyk, a Lola jeszcze w łapkach parasol ma, bo wietrzyk z drzewa kropelki zwiewa i w berka można grać.
Ref.: Skaczą kropelki kap, kap...
Teraz się trochę poruszajcie. Słuchając zwrotek kołyszcie się z nogi na nogę, a podczas refrenów wykonujcie określone ruchy:
Skaczą kropelki kap, kap - podskakujemy - Złap nas, biedronko, złap, złap - tupiemy Bębnią w parasol bam, bam - klaszczemy - Już was kropelki mam.
5. Zabawa matematyczna z rymowanką "Mała biedroneczka". Do zabawy potrzebne będą: sylweta biedronki oraz siedem małych, czarnych kółek (kropki biedronki). Dziecko kładzie kółka-kropki na sylwecie biedronki. Rodzic czyta kilka razy rymowankę, a dziecko odkłada tyle kropek, ile zgubiła biedronka.
Rymowanka "Mała biedroneczka"
Mała biedroneczka siedem kropek miała, usiadła na listku, gdzie pszczoła brzęczała. I ta biedroneczka tak się wystraszyła, że w zielonej trawie *jedną kropkę zgubiła. Ile teraz kropek ma? Policzymy raz i dwa. * dwie, trzy, cztery... (podają rodzice)
Kochani, możecie te czynności (odkładanie /zabieranie) zapisać w postaci działań matematycznych, np:
7 - ..1... = ...6...
7 - ..3... = ...4...
Dla chętnych (wybór dowolny):
- Biedronka z origami ORIGAMI - Biedronka z łupiny orzecha ORZECH - Biedronka z papieru, wersja 3D PAPIER |
Miłej zabawy!
Poniżej znajdziecie zajęcia z poprzednich tygodni.