Przedszkole Publiczne "BAJKOWE WZGÓRZE" w Skrzyszowie
Drodzy Rodzice ! Przedszkolacy!
Kochane Dzieci, drodzy Rodzice w związku z sytuacją zagrożenia w naszym kraju będziemy dla Was prowadzić nauczanie zdalnie. Na naszej stronie internetowej znajdziecie dostępne materiały i zadania do wykonania w domu. Materiały są przygotowane zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Zachęcamy do odwiedzania naszej strony i szczerze namawiamy do czynnej pracy każdego dnia.
Działajcie, pracujcie, bawcie się dobrze i do szybkiego zobaczenia.
Pamiętajcie: Każdego dnia mamy dla Was nowe, fantastyczne pomysły.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt telefoniczny lub
Jeśli macie ochotę podzielić się z nami zdjęciem lub filmikiem jak pracujecie wyślijcie je proszę do Nas.
RELIGIA
Pani Katechetka zaprasza chętne dzieci i ich rodziców do wspólnego spędzania czasu.
ANGIELSKI
Pani z angielskiego zaprasza do zabawy wszystkie chętne dzieci i ich rodziców :
Żeby pobrać darmowe materiały do nauki trzeba się zarejestrować jako rodzic i następnie zalogować na stronie, tutaj link: English Play Box
Tematyka tego tygodnia to "Na wsi"- zakładka: poziom 3, rozdział 7, lekcja 1 i 2
Witajcie dzieciaki!
Wypoczęci i gotowi do zajęć? Myślę, że tak! To zaczynamy...
W tym tygodniu w dalszym ciągu będziemy rozmawiać o roślinach i zwierzętach żyjących na łące.
Poniedziałek 18.05.2020r. Temat dnia: "Spotkanie z pszczołą Mioduszką" |
1. "Rytmiczna rozgrzewka...w podskokach" - poranna gimnastyka przy muzyce.
2. Rozwiążcie zagadki.
Pasiasta, wśród kwiatów lata dookoła. Dzięki niej masz miodek. Wiesz już, kto to? ...!
Z kwiatka na kwiatek, na kwiatek z kwiatka,
Mocno boli, gdy ukłuję
3. Obejrzyjcie film edukacyjny i odpowiedzcie na kilka pytań:
- Dlaczego mówimy "pracowity jak pszczółka"? - Co pszczoły zbierają z kwiatów? - W jaki sposób pszczoły pomagają roślinom? - Jak nazywa się specjalny zbiorniczek do którego pszczoła zbiera nektar?
Miód wytwarzany jest przez pszczoły z nektaru kwiatów. Owady pobierają go do specjalnego zbiorniczka zwanego wolem miodowym i zanoszą do ula. Tam dokonują przeróbki nektaru, wzbogacają go w enzymy i odparowują nadmiar wody. Gdy miód jest gotowy, zasklepiają komórki woskiem. Miód jest dla pszczół pokarmem, a ponieważ pszczoły są bardzo pracowite, to gromadzą go tyle, ile zdołają. Człowiek przekonał się, że miód jest zdrowy, dlatego korzysta z zapasów pszczół, a w zamian troskliwie się nimi opiekuje i tworzy im odpowiednie warunki do życia. Owady, pobierając nektar, zapylają kwiaty i dzięki temu mamy owoce.
Teraz zajrzyjcie do ula i zobaczcie, jak to wszystko wygląda od wewnątrz. Posłuchajcie uważnie i wytłumaczcie kim jest TRUTEŃ lub KRÓLOWA, jaka jest ich rola w ulu?
Filmik "Z kamerą wśród pszczół" cz. 1
4. Omówienie budowy pszczoły miodnej - popatrzcie na budowę pszczółki. Pamiętajcie, że na obrazku nie widać jej całej, dlatego jeśli będziecie chcieli policzyć ilość nóżek czy skrzydełek to każde widoczne na obrazku ma swoją parę.
5. Ćwiczenie logorytmiczne - poruszajcie się zgodnie z tekstem wierszyka.
Zrób do przodu cztery kroki i rozejrzyj się na boki. Tupnij nogą raz i dwa, ta zabawa nadal trwa. Teraz w lewo jeden krok, przysiad, i do góry skok. Zrób do tyłu kroków trzy, by koledze otrzeć łzy. Klaśnij w ręce razy pięć, na klaskanie też masz chęć! Wokół obróć się, raz dwa, piłka skacze hop-sa-sa. Ręce w górę i na boki, zrób zajęcze cztery skoki. Gdy się zmęczysz, poleż sobie, i wyciągnij w górę nogę.
6. "Wesołe pszczółki" - praca plastyczna. Do naszej pracy plastycznej potrzebujemy: - papier w kolorze żółtym, czarnym i czerwonym, - papier śniadaniowy, - plastikowa wstążka do prezentów (ew. czarny papier), - niebieski mazak, korektor w pisaku, nożyczki i dziurkacz, klej.
Z czarnego papieru wycinamy kółka. Dziurkaczem wycinamy z czerwonego papieru noski pszczółek, a korektorem dorysowujemy oczka i buzię.
Na żółtym papierze przyklejamy wąskie paseczki koloru czarnego.
Potem z tej kartki wycinamy elementy w kształcie owalu.
Z papieru śniadaniowego wycinamy kształt skrzydełek, zaznaczamy niebieskim mazakiem krawędź (wtedy są lepiej widoczne).
Na koniec wszystko razem sklejamy wkładając między główkę, a tułów w paseczki kawałek rozerwanej na pół wstążeczki do prezentów by imitowała nam czułki pszczółki :)
7. Praca w kartach zadaniowych:
6-latki: Dzieciaki w akcji cz. 4, str. 67; 5-latki: Dzieciaki w akcji cz. 4, str. 47.
Dla chętnych:
Ciekawostki o pszczołach - Pszczoła żądli tylko raz, potem umiera - pozbywając się żądła, wykrwawia się. - Pszczoła często myli ludzi z kwiatami, dlatego atakuje "bez powodu". Najczęściej wabią ją do ludzi zapachy słodkich perfum oraz kolorowe ubrania. - Pszczoły miodne żyją w rojach. W jednym roju żyje około dwudziestu tysięcy pszczół choć zdarza się, że nawet do stu tysięcy. Jest wśród nich jedna królowa, setki trutni i tysiące robotnic. - Podczas jednego "kursu" po nektar pszczoła odwiedza 50 - 100 kwiatów. - Pszczoły nie rozpoznają koloru czerwonego.
|
Wtorek 19.05.2020r. Temat dnia: "Co słychać na łące?" |
1. "Rytmiczna rozgrzewka... w podskokach" - poranna gimnastyka przy muzyce.
2. "Mieszkańcy łąki" - opowieść ruchowa połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi.
Zastanówcie się, jakie odgłosy zwierząt można usłyszeć na łące. Zapraszam Was do wysłuchania opowiadania i do zabawy w naśladowanie zachowań i dźwięków wydawanych przez mieszkańców łąki.
"Na pięknej majowej łące stał bocian i rozglądał się dokoła. Stanął na jednej nodze i głośno zaklekotał… Stanął na drugiej nodze i odezwał się ponownie… Wtem ujrzał w trawie małego ślimaka. Poruszał się powoli. Dźwigał na plecach swój domek, omijając zręcznie przeszkody. Nagle usłyszał jakiś szelest. Przestraszył się i schował do skorupki. To żabka go przestraszyła. Skakała szybko, jakby przed kimś uciekała. Zawołała głośno do swoich towarzyszek…, wskoczyła do strumyka i zniknęła. Odezwały się inne żaby… i też ukryły się pod wodą. Widziała to wszystko pszczoła, która siedziała na kwiatku. Słychać było wyraźnie jej głos… Wzbiła się wysoko w powietrze i, kołując, spoglądała na łąkę. Potem usiadła na najpiękniejszym kwiatku, jaki wypatrzyła, zabzyczała radośnie i zabrała się do zbierania pyłku. A potem odleciała do ula."
3. Zabawa matematyczna "Kodowanie: pszczoły i ule". Karta pracy do pobrania na dole strony. Nie mając możliwości wydruku możecie wskazać palcem lot pszczoły do ula.
4. Planszowa gra matematyczna "Pszczela droga do ula". W miarę możliwości zaproście do gry wszystkich domowników:)
5. Teraz zapraszam Was do ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem skakanki. Zachęćcie do ćwiczeń rodzeństwo lub rodziców!
6. Wyciągnijcie karty pracy i uzupełnijcie:
- 6-latki cz. 4, str. 12, 16, 62;
- 5-latki cz. 4, str. 13, 46.
Owocnej pracy! |
Środa 20.05.2020r. Temat dnia: "Kwiaty z majowej łąki" - zapoznanie z literą f,F. |
1. Witajcie! Na dzień dobry zapraszam Was do "Rytmicznej rozgrzewki... w podskokach".
2. Posłuchajcie wiersza Magdaleny Kiełbasy pt. "Kwiaty z majowej łąki".
"Kwiaty z majowej łąki"
Franek i Felicja po majowej łące biegają, pięknych kwiatów tam szukają... Widzieli chabry, widzieli stokrotki - zrobimy bukiet dla mamy Dorotki! Nagle Felicja fioletowy kwiatek zauważyła i na jego widok aż zaniemówiła... Po chwili Franka zawołała i kwiat ten mu pokazała! Tak się fioletowym fiołkiem zachwycili, że oboje zgodnie postanowili, że nie zerwą kwiatka żadnego tylko dla mamy zrobią coś innego... Kiedy przyszli do domu farby wyciągnęli, potem usiedli i malować zaczęli... Po chwili obrazki były gotowe, a na nich piękne kwiaty kolorowe! - Mamusiu! To dla Ciebie tą majową łąkę malujemy, bo najlepsze kwiaty Tobie dać pragniemy! Zobacz, tu są maki, chabry i stokrotki i najpiękniejsze fioletowe fiołki!
Odpowiedzcie na pytania: - Kto występuje w wierszu? - Gdzie poszły dzieci? - Co robiły na łące? - Jakie kwiaty rosły na łące? - Jak nazywa się fioletowy kwiatek z wiersza?
3. Z pewnością domyślacie się, że dzisiaj poznajemy literę "f, F".
Podzielcie słowa: fiołek, farby, Franek, Felicja na sylaby i głoski.
- Czy znacie inne słowa rozpoczynające się głoską "f"? - Czy znacie słowa, w których głoska "f" występuje w środku?
4. Spójrzcie jak wygląda mała i wielka, drukowana i pisana litera "f, F".
W poprawnym pisaniu litery "f, F" pomoże Wam filmik Jak poprawnie napisać literkę f,F
Na kartce z bloku napiszcie niebieską kredką lub mazakiem (spółgłoska) kilka liter "f, F".
5. Teraz zapraszam Was do zabawy muzyczno-ruchowej "Taniec kwiatów". Poproście rodzica o kolorową apaszkę i tańczcie swobodnie w rytm muzyki.
6. Praca w kartach zadaniowych:
6-latki: Dzieciaki w akcji cz. 3, str. 52, 53; 5-latki: Dzieciaki w akcji cz. 3, str. 63.
KWIATY Z MAJOWEJ ŁĄKI:
CHABER BŁAWATEK
STOKROTKA
FIOŁEK
MAK POLNY a także
DZWONEK RUMIANEK POSPOLITY
MNISZEK LEKARSKI
JASKIER
KONICZYNA ŁĄKOWA |
Czwartek 21.05.2020r. Temat dnia: |
|
Piątek 22.05.2020r. Temat dnia : |
Miłej zabawy!
Poniżej znajdziecie zajęcia z poprzednich tygodni.