Przedszkole Publiczne "BAJKOWE WZGÓRZE" w Skrzyszowie
Witam wszystkie Smerfy i ich Rodziców!
Doskonale zdaję sobie sprawę, że przerwa w pracy przedszkola to dla Was ciężki czas. Wiem, że dla wielu z rodziców zorganizowanie opieki dla dzieci nie jest rzeczą prostą. Poniżej znajdziecie Państwo propozycje zajęć i zabaw dla waszych pociech na każdy dzień.
W związku z zaistniałą sytuacją w celu ułatwienia naszej komunikacji lub jakichkolwiek pytań przesyłam Państwu swój adres e-mail:
1.klaudia_szramek@vp.pl
Zawsze możecie też do mnie napisać lub zadzwonić.
Jeśli macie ochotę podzielić się z nami zdjęciem lub filmikiem jak pracujecie wyślijcie je proszę do Nas.
RELIGIA
Pani Katechetka zaprasza chętne dzieci i ich rodziców do wspólnego spędzania czasu.
ANGIELSKI
Pani z angielskiego zaprasza do zabawy wszystkie chętne dzieci i ich rodziców :
Żeby pobrać darmowe materiały do nauki trzeba się zarejestrować jako rodzic i następnie zalogować na stronie, tutaj link: English Play Box
Tematyka tego tygodnia to "Lubię zwierzęta"- zakładka: poziom 2, rozdział 7, lekcja 1 i 2
BLOK TEMATYCZNY:"Duże i małe rodzodziny w akcji"
Dzień dobry drogie dzieci. Witam Was po weekendzie. W tym tygodniu poznamy RODZINĘ. Maj jest miesiącem, w którym obchodzimy Międzynarodowy Dzień Rodziny. Święto obchodziliśmy w piątek 15 maja. Z tej okazji wszystkim rodzinom życzymy wszystkiego najlepszego, dużo miłości i oczywiście dużo zdrowia.
Poniedziałek 18.05.2020r. Temat dnia: "Co to jest rodzina?" |
1.Na wstępie zapraszam Was do porannej zabawy - zatańczymy taniec Zygzaka. Zaproście do wspólnej zabawy Waszych rodziców:
2. "Co to jest rodzina" Rodzicu zadaj pytania swojemu dziecku i poproś, aby swobodnie na nie odpowiedziało pełnymi zdaniami. - Co to znaczy być rodziną? - Z ilu osób może składać się rodzina? - Co trzeba zrobić, żeby być rodziną? - Co łączy osoby w rodzinie?.
Brawo - myślę, że wszystkim udało sie odpowiedzieć na pytania.
3. Drogie dzieci przyjrzyjcie się napisowi RODZINA, podzielcie go na sylaby, spróbuje wyodrębnić pierwszą i ostatnią głoskę oraz wymieńcie litery, które znacie w tym wyrazie.
RODZINA
4. Posłuchajcie opowiadania "Portret Reksia" I. Landau
„ Reksik „ Pewnego dnia mama z Iwonką wyszły na spacer. Po drodze, jak zwykle, mijały bardzo dziwny sklep. Nazywał się antykwariat i sprzedawano tam różne stare rzeczy. Iwonka popatrzyła na wystawę i zobaczyła coś absolutnie wspaniałego. To był obrazek. Prawdziwy portrecik namalowany przez prawdziwego malarza. A na portreciku był piesek. Takiej uroczej, mądrej i miłej mordki nie miał żaden ze znajomych piesków Iwonki. Owszem, Goliat cioci Ani był prześliczny, Ramzesik cioci Marysi był cudowny, Kora cioci Basi była wspaniała, ale ten piesek z obrazka był… Nie, Iwonka nie umiała określić, co ją w nim tak zachwyciło. I dlaczego wydaje jej się, że go dobrze zna. Czuła jednak, że musi, po prostu musi go mieć. - Mamusiu - powiedziała - popatrz tylko! - Na co? - Na tego pieska. Mama spojrzała najpierw w lewo, potem w prawo, potem przed siebie, a potem za siebie. - Nie widzę tutaj żadnego psa! - Mamusiu, jak to? Przecież tu jest! Na obrazku! Jaki cudowny! No tak. Rzeczywiście. Pani Aldona podeszła do wystawy, przyjrzała się portrecikowi i poczuła się jakoś dziwnie. Wydawało jej się, że zna tego pieska i że on chce jej coś powiedzieć. Że o coś ją prosi. Ale to przecież było zupełnie niemożliwe… − No, owszem, ładny zwierzak - zgodziła się z córeczką. - Chodźmy, w parku czeka ciocia Basia z Jacusiem. - Ale mamusiu… − Iwonka nie ruszała się z miejsca. - Chcesz tu zostawić tego pieska? - Nie pieska, tylko portrecik - westchnęła mama - i oczywiście, że go zostawię. A co, mam rozbić szybę i go zabrać? Iwonka spojrzała zaskoczona na mamę. Dorośli czasem mówią dziwne rzeczy. - Mamusiu, przecież to jest sklep. - I co z tego? - W sklepie się kupuje! To jest bardzo drogi sklep - powiedziała mama. - Ten portrecik pewnie kosztuje dużo pieniędzy. - A skąd wiesz, jeśli nie zapytałaś? Wejdźmy! Mamusiu, tak bardzo cię proszę… Mama kiwnęła głową. No dobrze, zapytać można. Wobec tego obie panie weszły do środka. Pan sprzedawca od razu do nich podszedł i od razu odpowiedział, że obrazek kosztuje tyle i tyle złotych albo tyle i tyle euro, co panie wolą. Mama wolałaby, żeby ten obrazek był tańszy. I żeby ten piesek nie patrzył na nią z taką prośbą w oczach. I żeby jej się nie wydawało, że bez tego obrazka po prostu nie może wyjść ze sklepu. Iwonka czuła to samo. - Mamusiu, niedługo będą moje imieniny - stwierdziła. - Ja niczego już nie chcę, tylko ten obrazek! Powiedz dziadkom i wszystkim, że kupiłaś tego pieska też od nich! I mama, sama się sobie dziwiąc, kupiła obrazek, a potem obie panie przyniosły go do domu. A wieczorem przyszła babcia, zobaczyła pieska i o mało nie usiadła na podłodze… Dobrze, że obok stał fotel. - Aldono! - zawołała. - Na litość boską! Skąd to masz? Przecież to mój Reksik! Znajomy malarz namalował jego portret, kiedy miałam dziesięć lat. W albumie są moje zdjęcia z Reksiem! Nieraz je widziałyście! A potem, podczas przeprowadzki, obrazek zaginął. Bardzo się tym martwiłam… Babcia zdjęła portrecik ze ściany i odwróciła go. Na płótnie był napis: „Mój ukochany Reksik, rok 1960”. Piesek na portreciku szeroko się uśmiechał. Był bardzo zadowolony. Może kiedyś opowie Iwonie, co się z nim działo przez te wszystkie lata, od czasu kiedy wypadł z ciężarówki przewożącej meble dziadków do nowego mieszkania? Może opowie coś o chłopcu, który go znalazł? Teraz portrecik wisi u Iwonki w pokoju i bardzo możliwe, że jej się kiedyś to wszystko przyśni. A jeśli nie, to Iwonka sama ułoży opowiadanie o losach Reksika.
Po wysłuchaniu opowiadania rodzice wyjaśnijcie dziecku niezrozumiałe słowa i zadajcie dziecku pytania: - Jaki sklep mijały mama z Iwonką? - Co można kupić w antykwariacie? - Co szczególnie spodobało się Iwonce? - Dlaczego spodobał się Iwonce portret pieska? - Dlaczego mama nie chciała na początku kupić portretu? - Z jakiej okazji Iwonka chciała, aby mama kupiła portret? - Jaką historię opowiedziała babcia o piesku? - Jak myślisz, dlaczego piesek na obrazku był zadowolony? - Co świadczyło o tym, że babcia bardzo kochała Reksika? - W jaki sposób odnosiły się do siebie mama, babcia i Iwonka?.
Rodzice zwróćcie uwagę dziecku , że psa należy traktować jak członka rodziny, a w relacjach rodzinnych należy darzyć się szacunkiem.
5. Zapraszam Was teraz do zabawy "Gimnastyka rączek" Gimnastyka rączek
6. "Zwierzątko przyjacielem rodziny" - praca plastyczna.
Dzieciaczki spróbujcie namalować , portret swojego zwierzaka. Kto nie ma zwierzaczka w domu to może namalować swoje wymarzone zwierzątko.
7. Zadanie dla 5 latków KP4 s. 32 Zadanie dla 4 latków KP4 s. 22-23
Do zobaczenia jutro.
|
Wtorek 19.05.2020r. Temat dnia:"Czy wszystkie rodziny są takie same ?" |
1. Dzień dobry dzieci dzisiaj porozmawiamy o tym: "Czy wszystkie rodziny są takie same?". Na początku zacznijmy od przypomnienia sobie Tańca Zygzaka 2. Zabawa słowna "dom" . Opowiedzcie swoim rodzicom, co oznacza słowo "dom". Przyjrzyjcie się uważnie obrazkom. Waszym zadaniem jest wybranie ilustracji, która pasuje do wyrazu "DOM" i kojarzy się Wam z Waszym domem. DOM Dom na wsi Dom jednorodzinny Blok Kamienica w mieście Sala przedszkolna Flaga Mapa Polski
3. "Co to jest drzewo genealogiczne" - Czy wiesz, co to jest drzewo genealogiczne? - Jak myślisz , czy rosną na nim liście? - Do czego może służyć?.
Swoich najbliższych można poznać na różne sposoby. Jednym z nich jest tworzenie drzewa genealogicznego, będącego odzwierciedleniem naszych więzi rodzinnych. Choć jest to tylko prosty obraz, może okazać się świetnym wstępem do poznania historii naszej rodziny. Bliższego poznania rodziców i dziadków: kim są, gdzie pracują, co kochają robić, jakie maną pasje i zainteresowania.
4. "Moje drzewo genealogiczne" stwórzcie swoje własne drzewo genealogiczne. Albo: Narysujcie serce. W środku serca spróbujcie narysować swoją rodzinę lub przyklejcie zdjęcie. Opowiedzcie też o swoich uczuciach związanych z rodziną. A teraz spróbujcie dzieci dokończyć zdania - Kocham moich rodziców, bo… - Kocham moich dziadków, bo… - Lubię mój dom, dlatego że… - Pomagam rodzicom w… - Moja babcia jest najlepsza w… - Mój dziadek lubi robić… 5. Na zakończenie zapraszam Was do zabawy Rytmiczna rozgrzewka w podskokach.6. Zadanie dla 5 latków - KP 4 str. 33 Powodzenia. Pozdrawiamy Was bardzo serdecznie.
|
Środa 20.05.2020r. Temat dnia: "Rodzina jest najważniesza" |
1. Witajcie dzieci! Dzień dobry rodzice! Żeby dobrze nam się pracowało rozruszajmy nasze ciało. Zapraszam Was do zabawy SKACZEMY, BIEGNIEMY "Malowanie na plecach" zapraszam do zabawy mamę, tatę, siostrę lub brata. Będziemy nawzajem "malować" sobie na plecach różne przedmioty i odgadywać - co to jest?. Zacznijmy od prostych form, jak np. piłka, kwiatek, dom, przechodząc później do bardziej skomplikowanych jak np. bałwan, samochód, żaglówka.
2. " Relacje w rodzinie" zabawa słowna .
Dzieci spróbujcie odpowiedzieć na pytania: - Jak można zadbać o relacje w rodzinie? - Co jest ważne we wzajemnych kontaktach między jej członkami? - Czy myślenie tylko o sobie może prowadzić do dobrych relacji?.
Rodzice możecie zadawać pytania pomocnicze, tak aby dziecko samodzielnie doszło do wniosku, że w rodzinie bardzo istotne jest wspólne spędzanie czasu wolnego, relacje oparte na wzajemnym szacunku, okazywanie sobie uczuć, szanowanie domowników i nieprzeszkadzanie im w pracy lub wypoczynku, wspólna zabawa, kultywowanie świąt i tradycji rodzinnych.
3. Posłuchajcie wiersza "A ja rosnę!" N. Usenko Był raz sobie w pewnym mieście mały chłopczyk, który nosił bardzo śmieszne majtki w kratkę. Lubił samochody, klocki, różne gry i dobranocki. Rósł i rósł, aż wreszcie został… moim dziadkiem!
Była sobie raz dziewczynka z kucykami. Była taką roztargnioną, małą gapcią… Ciągle sobie coś śpiewała, malowała, rysowała. Rosła, rosła, aż została… moją babcią!
A mój tata był maluchem - budowniczym. Ciągle stawiał z klocków zamki oraz wieże. Wyrósł, został architektem, robi projekt za projektem i buduje piękne domy… w komputerze!
Moja mama, gdy malutką dzidzią była, misie wciąż bandażowała i leczyła. Aż została… kim? Zgadniecie? Panią doktor! Leczy dzieci! Wszyscy lubią ją, bo jest okropnie miła!
A ja rosnę w dzień i w nocy! Lubię psy i samochody, umiem skakać i rysować, szybko biegać i jeść lody. Jeszcze nie wiem, kim zostanę. Może ktoś mi coś podpowie? Jak wyrosnę z nowych butów, będę duży i się dowiem!!!
Dzieci odpowiedzcie na pytania: - Kim został chłopiec, który nosił śmieszne majtki w kratkę? - Kto był gapcią w wierszu? - Jaki zawód wykonuje tata budowniczy? - Kogo w dzieciństwie leczyła mama chłopca? - Co lubi robić chłopiec, który opowiada w wierszu?.
4. Zaprasza Was do zabawy Dźwięki wysokie i niskie w podskokach
5. Mam dla Was zadanie specjalne.
Waszym zadaniem jest przytulić mocno mamę, tatę, brata lub siostrę. Poproś rodziców i zadzwoń do babci, dziadka, cioci, wujka i zapytaj jak się czują, powiedz im, że bardzo ich kochasz i przy okazji opowiedz im jak minął Ci dzień.
6. Zadanie dla 5 latków KP4 s. 34 Zadanie dla 4 latków KP4 s. 24
Do jutra. |
Czwartek 21.05.2020r. Temat dnia: |
|
Piątek 22.05.2020r. Temat dnia: |
|
Miłej zabawy!
Poniżej znajdziecie zajęcia z poprzednich tygodni.