Biuletyn Informacji Publicznej

Przedszkole Publiczne "BAJKOWE WZGÓRZE" w Skrzyszowie

Podgląd wersji strony

Drodzy Rodzice! Kochane Dzieci!

Ze względu na sytuację w kraju musimy wszyscy zostać w domach :( To ciężki czas dla wszystkich- dla Was i dla Nas. My bardzo za Wami tęsknimy i mamy nadzieję, że wkrótce się zobaczymy :) Od dziś specjalnie dla Was będziemy dodawać tutaj propozycje zadań i zabaw, które możecie wykonać w domku :) Nadal zachęcamy do czytania bajek i rozmawiania na temat ich treści :) Bawcie się tez w zabawy paluszkowe, lepcie z plasteliny i rysujcie:) pozdrawiamy Was gorąco!

Jeśli macie ochotę podzielić się z nami zdjęciem lub filmikiem jak pracujecie wyślijcie je proszę do Nas.

 

W razie pytań jestem do Państwa dyspozycji. Napiszcie do mnie lub zadzwońcie.

e-mail :

 

Pani z angielskiego zaprasza do zabawy wszystkie chętne dzieci i ich rodziców :

Żeby pobrać darmowe materiały do nauki trzeba się zarejestrować jako rodzic i następnie zalogować na stronie, tutaj link: English Play Box

Tematyka tego tygodnia to "Kształty" -zakładka: Lekcje cyfrowe, poziom 1, rozdział 8, lekcja 1 i 2

 

 

18.05.2020 - 22.05.2020

 

TEMATYKA TYGODNIA: 

Na majową łąkę pobiegniemy wraz,

bo dla mamy kwiaty nazbierać czas!

 

 

 

 

Poniedziałek - 18.05.2020

Temat dnia: "Majowa łąka"

Witajcie po weekendowej przerwie! Rozmawialiśmy już o zwierzętach gospodarstwa domowego, o zwierzętach sawanny - teraz czas poznać zwierzęta majowej łąki :) I to właśnie o łące będziemy rozmawiać w tym tygodniu! Serdecznie zapraszamy do zabawy!

 

1. „Witaj boćku” - utrwalenie piosenki

 

Pamiętacie piosenkę „Witaj boćku!”? Przypomnijcie ją sobie teraz i zatańczcie do niej.

Tutaj link: Witaj boćku :-)

 

 

2. „Na łąkę” - opowieść ruchowa

 

Zapraszamy Was teraz na spacer... na łąkę.

Ruszamy! Do naszej łąki będzie trzeba dojechać na rowerze. Połóżcie się na plecach, ugnijcie nogi w kolanach i pedałujcie tak, jakbyście jechali na rowerze. Podjeżdżamy pod wielką górę. Pedałujemy więc baaaardzo powoli. Góra jest wysoka! A teraz... z górki na pazurki! Pedałujcie jak najszybciej się da! Szybko! Jeszcze szybciej! Super! Dojechaliście na łąkę! Jaka ona piękna - musimy zrobić zdjęcie... Pstryk! Zobacz jest na łące zielona i pachnąca trawa. Połóżcie się na brzuchu, przyłóżcie do oczu lornetki (zróbcie je z rączek) i obserwujcie jakie zwierzęta uda Wam się zaobserwować. Ale uwaga! Lornetka działa tylko wtedy, gdy Wasze łokcie są uniesione i nie dotykają podłogi. Patrzcie uważnie... O! Jest - pierwsze zwierzę! To mała, zielona żabka. Poskaczcie teraz tak jak ona - 5 wysokich skoków! I pozdrówcie ją jej językiem: kum, kum, kum. Gotowe? To połóżcie się teraz i znów weźcie do ręki lornetki. Pamiętajcie, że łokcie muszą być uniesione. Rozejrzyjcie się na boki: na lewo, na prawo... I... jest! Kolejne zwierzę! To pająk! Usiądźcie teraz i podeprzyjcie się rękami. Teraz unieście bioderka i start! Spróbujcie szybciutko przejść na około pokoju - tak jakbyście byli pająkami! Kiedy Wam się to uda, zabierzcie znów lornetki i zacznijcie obserwować. Musicie bacznie patrzeć... O! Jest! Na kwiatku siedzi piękny motyl z kolorowymi skrzydłami! Wstańcie teraz i naśladujcie lot motyla - ręce szeroko na bok i mocno machajcie nimi do góry i w dół! Brawo! Cudne z Was motyle. Jednak to nie koniec naszej obserwacji... Patrzcie znów przez lornetkę... Widać coś? Hmmm... Jeszcze chwilka i... jest! To piękny ślimaczek! Przyłóżcie palce do główki - to będą czułki ślimaka... Spróbujcie teraz się czołgać... Ślimak, ślimak pokaż rogi - dam ci sera na pierogi! Brawo! Ale z Was cudne ślimaczki! Na pewno też pięknie zamienicie się w biedroneczki: z ugiętych rąk zróbcie skrzydełka i zakręćcie się wkoło raz w jedną, a raz w druga stronę! Super! Ale się zrobiło późno - czas wracać do domu. Wsiądźcie znów na rower: połóżcie się na plecach i pedałujcie nogami. Dziękujemy za wspaniałą wycieczkę!

 

A teraz... Wymień zwierzęta, które spotkaliśmy na łące!

Podziel ich nazwy na sylaby.

 

3.„Bystre oko” - szukanie różnić między obrazkami

 

Będąc na łące zrobiłeś/ zrobiłaś zdjęcie. Popatrz na nie teraz (ilustracja poniżej). Ja zrobiłam zdjęcie troszkę później - i coś się na łące zmieniło. Czy widzisz różnice między obrazkami? Czym one się różnią?

Postaraj się znaleźć jak najwięcej różnic (wszystkich jest 10).

Na końcu znajdziecie odpowiedzi :)

 

 

4. „Moja łąka” - praca plastyczna

 

Jeśli masz ochotę, wykonaj teraz własną łąkę. Pomaluj na zielono całą kartkę (wykonuj ruchy pionowe: góra - dół). To będzie trawa. Odstaw kartkę na bok aż wyschnie. W tym czasie poszukaj w gazetach, czasopismach różnych kwiatów i zwierzątek, które można spotkać na łące. Wytnij je ostrożnie i naklej na zieloną trawę, którą namalowałeś wcześniej. Gotowe!

 

 

* Inne propozycje na dziś:

 

a) może gdzieś blisko Twojego domu jest jakaś łąka? Wybierz się na spacer!

 

b) zobacz film i spróbuj odgadnąć zagadki:

Film Edukacyjny

 

 

 

Do jutra!

 

Wtorek 19.05.2020

Temat dnia : "Piękne chwile i motyle"

 

Dziś będziemy podziwiać piękne motyle! Serdecznie zapraszamy do zabawy!

 

1.„Rozgrzewka z Kubusiem” - zabawa ruchowa na powitanie

 

Dziś zaczniemy od małych ćwiczeń :) Rób to co Kubuś!

Tutaj link: Ćwicz z Kubusiem

 

2. „Kolorowe motyle” - wierszyk Magdaleny Kiełbasa

 

Jakiego owada naśladowaliście podczas ćwiczeń z Kubusiem?

Oczywiście, że motyla! To teraz posłuchajcie uważnie wierszyka.

 

Kolorowe motyle

 

Nad łąką motyle wesoło latają,

a jakie piękne kolory mają!

Pierwszy motylek jest czerwony,

drugi maleńki i cały zielony.

Trzeci szybko macha niebieskimi skrzydłami,

a czwarty - żółty chowa się pod kwiatkami.

Piąty motylek jest najpiękniejszy chyba,

bo na swych skrzydłach wszystkie kolory ukrywa!

Wszystkie pięknie nad łąką latają

i swą urodą nas zachwycają!

 

Przykładowe pytania:

  • Gdzie latały motyle?

  • Jakie kolory miały poszczególne motyle? Jeśli nie pamiętasz - popatrz na ilustracje. Przelicz motylki i nazwij kolory.

 

 

3. „Z kwiatka na kwiatek” - zabawa ruchowa z elementem skoku

 

Motylki uwielbiają latać wśród kwiatów. Zamień się teraz w motylka. Rozłóżcie na podłodze (nie za daleko od siebie) kartki papieru w kolorze: czerwonym, zielonym, niebieskim i żółtym (jeśli nie macie mogą to być skarpetki albo inne części garderoby) :) Teraz skaczcie obunóż na kartkę w takim kolorze, jak mówi rodzic np. na czerwoną, na zieloną, na żółtą itd.

 

4. „Liczymy kolorowe motyle” - ćwiczenie doskonalące liczenie oraz utrwalające nazwy kolorów.

 

Nad łąkę przyleciały jeszcze inne motyle. Popatrz na ilustrację i policz ile jest czerwonych, ile niebieskich, ile żółtych, ile zielonych a ile kolorowych motyli. Których jest najwięcej? Których najmniej?

 

 

 

 

 

5. „Motylek” - praca plastyczno-techniczna

 

Stwórz własnego motyla! Tutaj wiele ciekawych pomysłów:

Pomysły na wykonanie motylka

 

* Inne propozycje na dziś:

 

a) zagraj w „Motylkowe memory”: Motylkowe memory

b) narysuj sam/ sama motylka (rysowane wierszyki): Narysuj sam motylka

 

Do jutra!

Środa 20.05.2020

Temat dnia : "Biedroneczki są w kropeczki"

 

Dziś troszkę pośpiewamy! Serdecznie zapraszamy do zabawy!

 

1. „Wiosenna gimnastyka na łące” - zabawa ruchowa

 

Zakręć kołem i wykonaj ćwiczenia: Wykonaj ćwiczenia

 

 

2. „Biedroneczka” - piosenka

 

Posłuchajcie uważnie piosenki o biedronce. 

„Biedroneczki”

 

1. Znasz zwierzątko ze skrzydłami
i czarnymi kropeczkami?

Ref. Tak, znam dobrze biedroneczki,

są czerwone i w kropeczki

 

2. Znasz zwierzątko jak okruszek,

jeszcze mniejsze niż paluszek?

Ref. Tak, znam dobrze biedroneczki,

są czerwone i w kropeczki

 

3. Znasz zwierzątko, co do nieba

frunie po kawałek chleba?

Ref. Tak, znam dobrze biedroneczki,

są czerwone i w kropeczki.

 

 

Przykładowe pytania:

  • o jakim owadzie jest piosenka?

  • jak wyglądają biedronki?

  • po co fruną biedronki do nieba?

 

Posłuchajcie piosenki kilka razy i zaśpiewajcie ją.

 

3. „Biedroneczki na listeczki” - zabawa ruchowa z piosenką

 

Załączcie piosenkę jeszcze raz i śpiewając biegajcie po pokoju i naśladujcie machanie skrzydełkami. Kiedy rodzic zastopuje piosenkę (pauza) przykucnijcie - tak jakby biedronka lądowała na listku. Powtórzcie zabawę kilka razy.

 

4. „Kropeczki biedroneczki” - utrwalenie wyglądu koła

 

Popatrzcie na wygląd biedronki. Jest cała czerwona a na skrzydełkach ma kropeczki - kółka. Pamiętacie jak wygląda koło? Tutaj obrazek dla przypomnienia :)

 

Spójrzcie na poniższe obrazki. Gdzie ukryło się koło?

 

 

Rozejrzyjcie się po pokoju i znajdźcie przedmioty w kształcie koła...

 

  • Inne propozycje na dziś:

     

a) „Biedroneczka w ogródku” - praca plastyczna

 

Poszukaj większych kamieni. Następnie pomaluj je tak, aby powstała z nich biedronka. Możesz też zrobić inne owady. Pomysł na biedronkę

 

b) narysuj biedronkę (rysowane wierszyki):

Rysowane wierszyki

 

c) możesz też poprosić rodziców lub rodzeństwo o masażyk relaksacyjny:

Biedroneczka mała po trawce biegała. - delikatnie poruszają palcami w różnych kierunkach,
Nóżkami tupała, - naprzemiennie uderzają w plecy otwartymi dłońmi,
rączkami machała. - masują je obiema rękami,
Potem się ślizgała - przesuwają zewnętrzną stroną dłoni do góry,
do góry i w dół. - wewnętrzną w dół,
W kółko się kręciła - rysują rękami koła w przeciwnych kierunkach,
i piłką bawiła. - delikatnie uderzają pięściami,
Gdy deszcz zaczął padać, -stukają palcami wskazującymi z góry na dół,
pod listkiem się skryła - rysują obiema rękami kształt liścia,
i bardzo zmęczona spać się położyła - przesuwają złączone dłonie w jedną i w drugą stronę.

 

Do jutra!

Czwartek 21.05.2020

Temat dnia : "Jak to ślimak i zając w wyscigu brali udział"

 

Dziś zapraszam Was do posłuchania historii o tym, jak ślimak spotkał na łące wiosnę. Serdecznie zapraszamy do zabawy!

 

1. „Robaczku stop” - zabawa ruchowa

 

Pamiętacie naszą zabawę: „Robaczek” jeszcze z przedszkola? Pobawcie się w nią teraz.

 

 

2.„Ślimak i zając” - wiersz J. M. Miklaszewskiej

 

Posłuchajcie teraz bardzo uważnie wierszyka: 

„Ślimak i zając” - J.M. Miklaszewska

 

Raz ślimak z zającem
w ogrodzie się spotkali,
obaj mieli chęć na sałatę,
co rosła w oddali.


Ten ją schrupie,
kto pierwszy do niej doleci - rzecze zając.
OK - mówi ślimak - obleci.

Na znak zgody
głowami pokiwali
i do zawodów
się przygotowali.

Sroka dał sygnał terkotliwą nutą,
ślimak ruszył pierwszy, lecz bardzo powoli,
zając z uśmiechem pogardliwym
nadal na mecie stoi.

Dam fory tej powolnej,
ślimaczej osobie,
niech ma czas o zwycięstwie
pomarzyć sobie.

A ja tymczasem
napiję się herbaty,
świetną podają tuż za rogiem,
u wiewióry Honoraty.

Jak pomyślał,
tak zrobił.
A ślimak sunie powoli,
i dziwi się, że zając
jeszcze go nie dogonił.

Może chory?
Może go skoki bolą?
- pyta sam siebie ślimak,
idąc powoli drogą.

Już coraz bliżej zagon kapusty,
nęci zapachem zielone warzywo,
ślimaczek już przy główce staje,
wciąga noskiem aromat
- jak miło!

Zając, pijąc herbatę, zobaczył ślimaka,
wyskoczył oknem, biegnie co tchu,
niestety, spóźnił się nieborak.
A ślimak? Wygrał i najadł się za dwóch.

 

 

Przykładowe pytania:

  • jakie zwierzęta brały udział w wyścigu?

  • jaka była nagroda za wygranie wyścigu?

  • do kogo na herbatę udał się zając?

  • kto wygrał wyścig? Dlaczego?

 

Popatrz! Mimo tego, że zając był pewien swej wygranej (jest przecież dużo szybszy niż ślimak) przegrał wyścig! Ślimak chociaż powolny, cały czas szedł, nie robił żadnych przerw i dzięki temu został zwycięzcą. Ty też jeśli czegoś naprawdę będziesz chciał i będziesz dzielnie do tego dążyć - osiągniesz cel!

 

3. „Ślimak i zając” - zabawa ruchowa z melodią

 

Posłuchaj teraz melodii. Kiedy będzie grała wolno - będziesz ślimaczkiem (pełzaj jak on), jeśli zaś szybko - zamień się w zajączka (skacz obunóż).

 

4. „Jak wygląda ślimak?” - zapoznanie z wyglądem ślimaka

 

Popatrz teraz na zdjęcie. To ślimak.

 

 

 

Na głowie ma on dwa czułka (zrób teraz dwa czułka z twoich paluszków i przystaw do głowy).

Porusza się kurcząc i rozkurczając nogę. Na nodze ma też muszlę, do której się chowa np. wtedy gdy czuje zagrożenie.

 

5. „Ślimak” - lepienie z plasteliny

 

Ulep teraz ślimaka z plasteliny. Tutaj pomocny link: Ślimak

 

* Inne propozycje na dziś:

 

a) Naucz się wierszyka: Ślimak, ślimak wystaw rogi :) Wierszyk

 

b) wyjdź na podwórko i poszukaj ślimaków (pamiętaj lubią one wilgotne i zacienione miejsca). Przyjrzyj się im: jak wyglądają, jak się poruszają (uważaj, by nie zrobić im krzywdy!)

 

        c) narysuj ślimaka (rysowane wierszyki):

Rysowane wierszyki

 

Do jutra!

 

Piątek 22.05.2020

Temat dnia :

 

 

Miłej zabawy!

W tym miejscu znajdziecie zajęcia z poprzednich tygodni.

 

 

Zamknij
Drukuj