Biuletyn Informacji Publicznej

Przedszkole Publiczne "BAJKOWE WZGÓRZE" w Skrzyszowie

Podgląd wersji strony

 Drodzy Rodzice! Kochane Dzieci!

Ze względu na sytuację w kraju musimy wszyscy zostać w domach :( To ciężki czas dla wszystkich- dla Was i dla Nas. My bardzo za Wami tęsknimy i mamy nadzieję, że wkrótce się zobaczymy :) Od dziś specjalnie dla Was będziemy dodawać tutaj propozycje zadań i zabaw, które możecie wykonać w domku :) Nadal zachęcamy do czytania bajek i rozmawiania na temat ich treści :) Bawcie się tez w zabawy paluszkowe, lepcie z plasteliny i rysujcie:) pozdrawiamy Was gorąco!

Jeśli macie ochotę podzielić się z nami zdjęciem lub filmikiem jak pracujecie wyślijcie je proszę do Nas.

 

W razie pytań jestem do Państwa dyspozycji. Napiszcie do mnie lub zadzwońcie.

e-mail :

 

Pani z angielskiego zaprasza do zabawy wszystkie chętne dzieci i ich rodziców :

Żeby pobrać darmowe materiały do nauki trzeba się zarejestrować jako rodzic i następnie zalogować na stronie, tutaj link: English Play Box

 

Tematyka tego tygodnia to "Kształty" -zakładka: Lekcje cyfrowe, poziom 1, rozdział 8, lekcja 1 i 2

Zapraszam do śpiewania:
Piosenka na Dzień Dziecka :-) Children :-)

 

 

 Tematyka tego tygodnia:

Z końca świata, czy zza ściany

- to przyjaciel nasz kochany!

 

 

 

Poniedziałek - 01.06.2020

Temat dnia:

"Dzień Dziecka"

 

Kochane Biedroneczki !

Posłuchajcie proszę tego nagrania:

 

Przekazuję Wam dyplom, jeśli macie możliwość wydrukujcie!

Wtorek 02.06.2020

Temat dnia : "Dzieci całego świata"

 

Witajcie! Jak spędziliście wczorajszy dzień?

Mamy nadzieję, że dobrze się bawiliście!

 

1. „Dzieci świata” - wiersz W. Fabera

 

Posłuchajcie uważnie wiersza, a potem postarajcie się odpowiedzieć na pytania.

 

„ Dzieci świata”


W Afryce w szkole na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
Że gdzieś na świeci śnieg pada.


A jego rówieśnik Eskimos,
Tez w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie
Gorące pustynie i palmy.

Afryki, ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata,
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.

 

Przykładowe pytania:

    • Z czego śmiały się afrykańskie dzieci? Dlaczego?

    • W co nie wierzył Eskimos?

    • Co łączy dzieci na całym świecie?

 

2. „Dzieci z różnych stron” - praca z obrazkiem

 

Popatrz na ilustracje. Przedstawiają one dzieci, które mieszkają w różnych stronach świata. Czym różnią się dzieci? Co je łączy?

 

 

 

Postaraj się zapamiętać te słowa:

 

Nie patrz na to (i -jo)

w jakim kraju, jaki kolor (i-jo)

dzieci mają... i jak piszą na tablicy

to naprawdę się nie liczy!

 

Przecież wszędzie (i-jo)

każda mama, każdy tata (i-jo)

chce tak samo, żeby dziś na całym świecie

mogły żyć szczęśliwe dzieci!

 

 

3. „Kolorowe dzieci” - zabawa ruchowa z piosenką Majki Jeżowskiej

Słowa, które przed chwilą poznałeś to refren piosenki. Zatańcz dowolnie do niej i zaśpiewaj głośno refren.

Tutaj link: Kolorowe dzieci

 

 

4. „Kto gdzie mieszka?” - karta pracy

Spróbuj dopasować domki do dzieci z różnych stron świata. Powodzenia!

 

 

 

       

 

 

  • Inne propozycje na dziś:

 

a) zobacz filmik opowiadający o dzieciach z różnych stron świata i opowiedz rodzicom, co zapamiętałeś: Dzieci z różnych stron świata

 

b) wybierz sobie jedną z kolorowanek i pokoloruj jak najpiękniej (pamiętaj o prawidłowym chwycie kredek!)

Kolorowanka dla Ciebie

Do jutra!

Środa 03.06.2020

Temat dnia : "W Indiańskiej wiosce"

 

Witajcie! Dziś zapraszam Was w dalekie strony i w dawne czasy... Pojedziemy odwiedzić indiańską wioskę! :)

 

1. „Jedzie pociąg po torze” - zabawa ruchowa ze śpiewem

 

Na pewno pamiętacie nasza zabawę z przedszkola: „Jedzie pociąg po torze”, podczas której naśladowaliśmy różne pojazdy. Ameryka daleko, więc musimy wsiąść w różne pojazdy, by dojechać na miejsce. Zapraszam do zabawy!

 

2. „W indiańskiej wiosce” - opowiadanie

 

Popatrzcie na ilustracje i posłuchajcie trochę o życiu Indian.

Indianie to rdzenni, czyli pierwsi mieszkańcy Ameryki. Tworzyli oni plemiona, na których czele zawsze stał wódz. Każde plemię miało swoją nazwę: np. Czarne Stopy, Apacze, Szoszoni. Różnili się oni ubiorem, każde indiańskie plemię posiadało też swój odrębny i unikatowy pióropusz, wykonany z różnych ozdób i pióra różnych ptaków.

 

Każda indiańska rodzina miała własne „mieszkanie”. Nie był to jednak dom, w jakim my mieszkamy. „Mieszkania Indian” nazywamy tipi lub wigwam. Tipi to taki namiot z drewnianych patyków, pokryty zazwyczaj skórami zwierzęcymi, np. skórami bizonów. Namiot ten Indianie zabierali ze sobą, kiedy zmieniali miejsce pobytu. Natomiast wigwam zbudowany był z młodych drzew, pokrytych korą, matami trzcinowymi albo skórami zwierząt. Była to chata nieprzenośna.

 

 

 

Indianie kochali przyrodę. Uważali, że jest ona częścią nas. Dlatego nie niszczyli jej, kiedy nie musieli. Poważnie też podchodzili do polowań. Najczęściej polowali na ogromne bizony. Używali przede wszystkim samodzielnie zrobionych łuków, włóczni i toporków. Wieczorami po polowaniach, siadali oni wokół ogniska, śpiewali i tańczyli.

 

 

3. „Taniec Indian” - zabawa ruchowa z elementami ćwiczeń ortofonicznych

 

Zatańcz teraz indiański taniec: Indiański taniec - link

Kiedy muzyka przestanie grać (rodzic daje pauzę), dziecko - Indianin wydaje okrzyk (za rodzicem).

Przykładowe okrzyki: A szo!, A sze!, A szu!, Pa pa!, Pa pe!, Pa py!, Ka tu!, Ka te!, Ka ta!

 

4. „Indiański pióropusz” - praca plastyczno-techniczna

 

Wykonaj swój indiański pióropusz. Jeśli masz, możesz wykorzystać gotowe piórka. Jeśli nie masz takich piór, wykonaj je z papieru. Koniecznie pochwal się swoim dziełem!

 

Tutaj przykłady:

 

5. „Taniec z Miczitanką” - zabawa ruchowa

 

Miczitanka to imię małej, indiańskiej dziewczynki. Ona też przygotowała pióropusz. Spróbujcie zatańczyć taniec, starajcie się dobrze wykonywać ruchy tak, by się nie pomylić. A będzie coraz szybciej! Powodzenia!

 

Tutaj link: Miczitanka :-)

(od 00:54)

 

Taka mała Miczitanka mi się spodobała (pokazujemy coś małego)

Takie wielkie pióro miała (pokazujemy coś wielkiego)

ona taka mała (znów pokazujemy coś małego)

Taka mała (coś małego), z takim piórem (coś wielkiego)

z takim piórem (coś wielkiego), taka mała (coś małego)

 

 

Z indiańskim pozdrowieniem!

Do jutra!

Czwartek 04.06.2020

Temat dnia : "W kraju kwitnącej wiśni"

 

Witajcie! Dziś odwiedzimy azjatyckie strony! Zapraszam do... Japonii :)

 

1. „Jedzie pociąg, a w pociągu dzieci” - zabawa ruchowa ze śpiewem

 

Kochani! Wsiadamy najpierw do magicznego pociągu, który przeniesie nas wprost do Japonii. Śpiewajcie piosenkę i wykonujcie takie ruchy, jakie pamiętacie z przedszkola :)

 

2. „Aika - mała Japonka” - wiersz Magdaleny Kiełbasy

Posłuchajcie uważnie wiersza i postarajcie się odpowiedzieć na pytania:

 

„Aika - mała Japonka”

 

Jestem Aika - mała Japonka

w mej szafie znajdziesz lśniące kimonka.

Kłaniam się pięknie na powitanie,

bo takie są w moim kraju zwyczaje.

 

Uwielbiam trzymać kolorowe wachlarze,

(chętnie Wam je wszystkie pokażę).

I jak to bywa w pięknej Japonii

biorę udział w herbacianej ceremonii.

A gdy się spotykam z koleżankami,

zawsze składamy razem origami.

Z papieru tworzymy przeróżne cuda

- spróbuj i ty, na pewno Ci się uda!

 

Pochwalę się też z ogromną dumą,

że mój braciszek trenuje sumo.

Ja znów pilnie ćwiczę karate

a do spania mam wygodną matę.

 

Ryżu zjadam pełne miseczki,

lecz zamiast łyżki, mam drewniane pałeczki.

Sushi to mój przysmak, skosztować musicie

koniecznie, kiedy mnie tylko odwiedzicie!

Przykładowe pytania:

  • Skąd pochodzi Aika?

  • W co ubierają się Japonki? (podziel na sylaby wyraz: kimono (ki-mo-no))

  • Co często w ręku mają Japonki?

  • Jakią sztukę walki trenuje brat Aiki, a jaką Aika?

  • Na czym śpi Aika?

  • Co chętnie zjada Aika?

 

 

 

3. „Ryżowe zabawy” - zabawy sensoryczne i ruchowe z wykorzystaniem ryżu

 

a) Poproś mamusię o nieugotowany ryż. Wsypcie go do miski. Dotknij ziarenek, spróbuj chwycić ziarenko między dwa paluszki. Powiedz jak wygląda ryż: jaki ma kolor, jaki ma kształt, czy jest twardy, czy miękki?.

b) Nabierz ryż na łyżkę. Spróbuj przejść po pokoju tak, by nie spadło ani jedno ziarenko ryżu.

c) Teraz to samo zadanie, ale z utrudnieniem. W tle rodzic załączy Ci piosenkę o Japonii (tutaj link:Japonia ), ale od czasu do czasu zastopuje ją. Kiedy melodia będzie grała, tańcz z ryżem na łyżce, a kiedy przestanie - zatrzymaj się. Staraj się nie zgubić żadnego ziarenka.

d) Wsyp ponownie ryż do miski. Spróbuj teraz na nim coś narysować. Ciekawe czy rodzice zgadną, co narysowałeś :)

e) Weź kubek. Spróbuj przesypać ryż z miski do kubka i odwrotnie. Staraj się nie rozsypać ryżu.

f) A teraz zobacz jak ryż pięknie przeleci przez lejek. Weź do ręki trochę ryżu i wsypuj do lejka. Przesyp w ten sposób cały ryż.

 

4. „Japoński wachlarz” - praca plastyczno-techniczna, origami

 

Aika - bohaterka naszego wiersza, pochwaliła się, że ma wiele kolorowych wachlarzy. Powiedziała też, że uwielbia składać origami - czyli tworzyć różne rzeczy z papieru. Zapraszam Was teraz do zrobienia wachlarza z papieru. Przygotujcie kolorową kartkę, możecie ją ozdobić. Następnie składajcie ją w harmonijkę. Potem zegnijcie na pół i połączcie dwa końce tak, by powstał wachlarz. Gotowe! Możecie też zrobić bardziej skomplikowany wachlarz, np. pawia - tutaj link: Praca plastyczna

 

* Inne propozycje na dziś:

 

a) spróbuj swoich sił w origami. Tutaj parę propozycji:

  • lisek: Origami 1

  • piesek: Origami 2

     

 

Piątek 05.06.2020

Temat dnia :

 

 

 

 

 

 

Miłej zabawy!

W tym miejscu znajdziecie zajęcia z poprzednich tygodni.

 

 

 

 

Zamknij
Drukuj