Przedszkole Publiczne "BAJKOWE WZGÓRZE" w Skrzyszowie
Drodzy Rodzice ! Przedszkolacy!
Kochane Dzieci, drodzy Rodzice w związku z sytuacją zagrożenia w naszym kraju będziemy dla Was prowadzić nauczanie zdalnie. Na naszej stronie internetowej znajdziecie dostępne materiały i zadania do wykonania w domu. Materiały są przygotowane zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Zachęcamy do odwiedzania naszej strony i szczerze namawiamy do czynnej pracy każdego dnia.
Działajcie, pracujcie, bawcie się dobrze i do szybkiego zobaczenia.
Pamiętajcie: Każdego dnia mamy dla Was nowe, fantastyczne pomysły.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt telefoniczny lub
Jeśli macie ochotę podzielić się z nami zdjęciem lub filmikiem jak pracujecie wyślijcie je proszę do Nas.
RELIGIA
Pani Katechetka zaprasza chętne dzieci i ich rodziców do wspólnego spędzania czasu.
ANGIELSKI
Pani z angielskiego zaprasza do zabawy wszystkie chętne dzieci i ich rodziców :
Żeby pobrać darmowe materiały do nauki trzeba się zarejestrować jako rodzic i następnie zalogować na stronie, tutaj link: English Play Box
Tematyka tego tygodnia to "Na wsi"- zakładka: poziom 3, rozdział 7, lekcja 3 i 4
Blok tematyczny: "Mali odkrywcy"
Poniedziałek 01.06.2020r. Temat dnia: "Dzień Dziecka" |
Kochane Gumisie! Posłuchajcie proszę tego nagrania: Przekazuję Wam dyplom, jeśli macie możliwość wydrukujcie! |
||
Wtorek 02.06.2020r. Temat dnia: "Dziecięce nastroje" |
Dzień dobry moi kochani, witam Was bardzo serdecznie, w tym tygodniu poznamy wiele ciekawych rzeczy. Mam nadzieję, że codziennie odkryjemy coś nowego.
1. Powitamy się piosenką, myślę że szybko się jej nauczycie i codziennie z radością zaśpiewacie. Posłuchajcie i wykonujcie polecenia które usłyszycie.
2. Posłuchajcie wiersza pt. ”Jestem dzieckiem”
„Jestem dzieckiem” Jestem dzieckiem i lubię się bawić. Bardzo chętnie poznaję świat. Mam przyjaciół i ważne sprawy, Chociaż jeszcze niewiele mam lat. Tak jak każdy chcę być szczęśliwy, Mieć malutkie i wielkie marzenia. I codziennie z radością oglądać Jak nasz świat bardzo szybko się zmienia. Chcę mieć prawo do nauki, spokoju, Bezpieczeństwa w szkole i w domu. Chcę też wierzyć, że nigdy nic złego Nie stanie się nikomu.
Odpowiedzcie na pytania: - Co lubi robić dziecko? - Czego pragnie? - Jakie prawa chce mieć dziecko? - W co chce wierzyć?
3. Przygotujcie proszę z wyprawki następujące karty: - sześciolatki, karta nr 8 „Kostki emocji” - pięciolatki, karty nr 40 „Pajacyki”(tylko buzie)
a teraz posłuchajcie wiersza D. Gellner „Zły humorek:
4. Jakie emocje towarzyszyły dziewczynce w tym wierszu, popatrzcie na Waszą kartę przedstawiającą buźki, która z nich wskazuje: smutek, złość, radość, zdziwienie? Pomyślcie kiedy dzieci przeżywają takie emocje i czy warto się złościć?
5. Jako zadanie bardzo proszę aby sześciolatki wycięły kostki emocji z karty, poprosiły mamę lub kogoś starszego o niepotrzebne pudełko np. po kremie i ponaklejały wybrane buźki z emocjami po jednej na każdej stronie pudełka. Kiedy już kostka będzie gotowa zaproście do zabawy domowników, jedna osoba rzuca kostką, a pozostałe pokazują za pomocą gestów lub mimiki emocje jakie są na kostce. 6. Pięciolatki natomiast posklejają pajacyki i również mogą się zabawić z domownikami np. układamy je odwracając w stronę dywanu, każdy losuje jednego pajacyka i pokazuje emocje widoczne na jego buzi lub wymyśla krótkie opowiadanie dlaczego pajacyk jest smutny, wesoły, zdziwiony, zły itd. 7. Pożegnamy się wesołą piosenką i życzę miłego dnia i udanej zabawy. |
||
Środa 03.06.2020r. Temat dnia:"Poznajemy wszechświat" |
Dzień dobry moi kochani, dzisiaj poznamy Układ Słoneczny, którego częścią jest Ziemia. Jest tak nazywany, ponieważ wszystko co się w nim znajduje, krąży wokół Słońca. Poznamy osiem planet Układu Słonecznego: Merkury, Wenus, Ziemia, Mars, Jowisz, Saturn, Uran i Neptun. Nasz Układ Słoneczny jest częścią galaktyki nazywanej Drogą Mleczną. Droga Mleczna zaś sąsiaduje z innymi potężnymi galaktykami, a co dalej znajduje się we Wszechświecie, badają naukowcy.
1. Powitamy się piosenką, myślę że szybko się jej nauczycie i codziennie z radością zaśpiewacie. Posłuchajcie i wykonujcie polecenia które usłyszycie.
2. Zobaczcie obrazek poniżej, przedstawia on Układ Słoneczny. Posłuchajcie filmu edukacyjnego i postarajcie się zapamiętać jak najwięcej. Film Edukacyjny - Układ Słoneczny - Ile planet jest w przedstawionym Układzie Słonecznym? - Czym jest Słońce? - Którą planetą od Słońca jest Ziemia? - Która planeta jest najmniejsza? - Na której planecie jest najwyższa temperatura? - Na której planecie istnieje życie?
3. Na orbicie - ćwiczenie mięśni grzbietu. Przedszkolaki leżą przodem, na brzuchu, na podłodze. Obie ręce wyciągają przed siebie i trzymają w nich piłkę lub inny przedmiot. Podnoszą głowę i odrywają klatkę piersiową od podłoża, delikatnie ją unosząc wraz z rękami. Następnie opuszczają. Ćwiczenie powtarzają kilkakrotnie.
4. Posłuchajcie teraz piosenki i podsumujcie zdobyte wiadomości
5. Przygotujcie karty pracy i uzupełnijcie: - sześciolatki: karty pracy cz. 3, str 50 (tylko pierwsza część zadania czyli przykleić brakujące fragmenty ilustracji), 54, 55, 56, 57 (proszę przeczytać tekst na stronie 54) ; - pięciolatki: karty pracy cz. 3, str 36, 37, 38, 39, 40;
6. Pożegnamy się wesołą piosenką i życzę miłego dnia i udanej zabawy. |
||
Czwartek 04.06.2020r. Temat dnia:"Podróż po świecie" |
Dzień dobry moi kochani, jeżeli macie w domu globus to przygotujcie go na dzisiejsze zajęcia, jeżeli nie to będziemy się posługiwać przedstawioną poniżej mapą.
1. Powitamy się piosenką, myślę że szybko się jej nauczycie i codziennie z radością zaśpiewacie. Posłuchajcie i wykonujcie polecenia które usłyszycie.
2. Moi kochani na pewno każdy z Was wie jak wygląda globus i do czego służy. Globus to model Ziemi w ogromnym pomniejszeniu. Na globusie powierzchnia Ziemi jest odtworzona dokładnie, czyli tak narysowana, że zarysy lądów i oceanów znajdują się w tych samych miejscach co na kuli ziemskiej i ich wzajemne położenie jest takie samo jak w rzeczywistości. Wszystkie wymiary są jednakowo zmniejszone, czyli przedstawione w skali.
3. Teraz wybierzemy się w podróż z muchą bohaterką opowiadania M. Terlikowskiej „Chodzi mucha po globusie”. Usiądźcie wygodnie patrzcie na globus lub mapę poniżej, na której chorągiewkami są zaznaczone miejsca w których była nasza podróżniczka.
4. Odpowiedzcie na pytania: - W jaką podróż wybrała się Mucha? - Jakie kontynenty odwiedziła? - Jakie spotkała tam zwierzęta? - Gdzie postanowiła zostać i dlaczego?
5. Przygotujcie karty pracy i uzupełnijcie: - sześciolatki: karty pracy cz. 3, str 46, 47, 48 dla chętnych dzieci str. 91; - pięciolatki: karty pracy cz. 3, str 26, 27, 34, 35; 6. Pożegnamy się wesołą piosenką i życzymy miłego dnia i udanej zabawy. |
||
Piątek 05.06.2020r. Temat dnia : |
Miłej zabawy!
Poniżej znajdziecie zajęcia z poprzednich tygodni.