Przedszkole Publiczne "BAJKOWE WZGÓRZE" w Skrzyszowie
Drodzy Rodzice! Kochane Dzieci!
Ze względu na sytuację w kraju musimy wszyscy zostać w domach :( To ciężki czas dla wszystkich- dla Was i dla Nas. My bardzo za Wami tęsknimy i mamy nadzieję, że wkrótce się zobaczymy :) Od dziś specjalnie dla Was będziemy dodawać tutaj propozycje zadań i zabaw, które możecie wykonać w domku :) Nadal zachęcamy do czytania bajek i rozmawiania na temat ich treści :) Bawcie się tez w zabawy paluszkowe, lepcie z plasteliny i rysujcie:) pozdrawiamy Was gorąco!
Jeśli macie ochotę podzielić się z nami zdjęciem lub filmikiem jak pracujecie wyślijcie je proszę do Nas.
W razie pytań jestem do Państwa dyspozycji. Napiszcie do mnie lub zadzwońcie.
e-mail :
Pani z angielskiego zaprasza do zabawy wszystkie chętne dzieci i ich rodziców :
Żeby pobrać darmowe materiały do nauki trzeba się zarejestrować jako rodzic i następnie zalogować na stronie, tutaj link: English Play Box
Tematyka tego tygodnia to "Kształty" -zakładka: Lekcje cyfrowe, poziom 1, rozdział 8, lekcja 3 i 4
Tematyka Tygodnia:
Z końca świata, czy zza ściany
- to przyjaciel nasz kochany!
Poniedziałek - 01.06.2020 Temat dnia: "Dzień Dziecka" |
Kochane Krasnoludki! Posłuchajcie proszę tego nagrania: Przekazuję Wam dyplom, jesli macie możliwość wydrukujcie! |
||||||
Wtorek 02.06.2020 Temat dnia : "Dzieci całego świata" |
Witajcie! Jak spędziliście wczorajszy dzień? Mamy nadzieję, że dobrze się bawiliście!
1. „Dzieci świata” - wiersz W. Fabera
Posłuchajcie uważnie wiersza, a potem postarajcie się odpowiedzieć na pytania.
„ Dzieci świata”
Przykładowe pytania:
2. „Dzieci z różnych stron” - praca z obrazkiem
Popatrz na ilustracje. Przedstawiają one dzieci, które mieszkają w różnych stronach świata. Czym różnią się dzieci? Co je łączy?
Postaraj się zapamiętać te słowa:
Nie patrz na to (i -jo) w jakim kraju, jaki kolor (i-jo) dzieci mają... i jak piszą na tablicy to naprawdę się nie liczy!
Przecież wszędzie (i-jo) każda mama, każdy tata (i-jo) chce tak samo, żeby dziś na całym świecie mogły żyć szczęśliwe dzieci!
3. „Kolorowe dzieci” - zabawa ruchowa z piosenką Majki Jeżowskiej Słowa, które przed chwilą poznałeś to refren piosenki. Zatańcz dowolnie do niej i zaśpiewaj głośno refren. Tutaj link: Kolorowe dzieci
4. „Kto gdzie mieszka?” - karta pracy Spróbuj dopasować domki do dzieci z różnych stron świata. Powodzenia!
a) zobacz filmik opowiadający o dzieciach z różnych stron świata i opowiedz rodzicom, co zapamiętałeś: Dzieci z różnych stron świata
b) wybierz sobie jedną z kolorowanek i pokoloruj jak najpiękniej (pamiętaj o prawidłowym chwycie kredek!) Do jutra! |
||||||
Środa 03.06.2020 Temat dnia : "W Indiańskiej wiosce" |
Witajcie! Dziś zapraszam Was w dalekie strony i w dawne czasy... Pojedziemy odwiedzić indiańską wioskę! :)
1. „Jedzie pociąg po torze” - zabawa ruchowa ze śpiewem
Na pewno pamiętacie nasza zabawę z przedszkola: „Jedzie pociąg po torze”, podczas której naśladowaliśmy różne pojazdy. Ameryka daleko, więc musimy wsiąść w różne pojazdy, by dojechać na miejsce. Zapraszam do zabawy!
2. „W indiańskiej wiosce” - opowiadanie
Popatrzcie na ilustracje i posłuchajcie trochę o życiu Indian. Indianie to rdzenni, czyli pierwsi mieszkańcy Ameryki. Tworzyli oni plemiona, na których czele zawsze stał wódz. Każde plemię miało swoją nazwę: np. Czarne Stopy, Apacze, Szoszoni. Różnili się oni ubiorem, każde indiańskie plemię posiadało też swój odrębny i unikatowy pióropusz, wykonany z różnych ozdób i pióra różnych ptaków.
Każda indiańska rodzina miała własne „mieszkanie”. Nie był to jednak dom, w jakim my mieszkamy. „Mieszkania Indian” nazywamy tipi lub wigwam. Tipi to taki namiot z drewnianych patyków, pokryty zazwyczaj skórami zwierzęcymi, np. skórami bizonów. Namiot ten Indianie zabierali ze sobą, kiedy zmieniali miejsce pobytu. Natomiast wigwam zbudowany był z młodych drzew, pokrytych korą, matami trzcinowymi albo skórami zwierząt. Była to chata nieprzenośna.
Indianie kochali przyrodę. Uważali, że jest ona częścią nas. Dlatego nie niszczyli jej, kiedy nie musieli. Poważnie też podchodzili do polowań. Najczęściej polowali na ogromne bizony. Używali przede wszystkim samodzielnie zrobionych łuków, włóczni i toporków. Wieczorami po polowaniach, siadali oni wokół ogniska, śpiewali i tańczyli.
3. „Taniec Indian” - zabawa ruchowa z elementami ćwiczeń ortofonicznych
Zatańcz teraz indiański taniec: Indiański taniec - link Kiedy muzyka przestanie grać (rodzic daje pauzę), dziecko - Indianin wydaje okrzyk (za rodzicem). Przykładowe okrzyki: A szo!, A sze!, A szu!, Pa pa!, Pa pe!, Pa py!, Ka tu!, Ka te!, Ka ta!
4. „Indiański pióropusz” - praca plastyczno-techniczna
Wykonaj swój indiański pióropusz. Jeśli masz, możesz wykorzystać gotowe piórka. Jeśli nie masz takich piór, wykonaj je z papieru. Koniecznie pochwal się swoim dziełem!
Tutaj przykłady:
5. „Taniec z Miczitanką” - zabawa ruchowa
Miczitanka to imię małej, indiańskiej dziewczynki. Ona też przygotowała pióropusz. Spróbujcie zatańczyć taniec, starajcie się dobrze wykonywać ruchy tak, by się nie pomylić. A będzie coraz szybciej! Powodzenia!
Tutaj link: Miczitanka :-) (od 00:54)
Taka mała Miczitanka mi się spodobała (pokazujemy coś małego) Takie wielkie pióro miała (pokazujemy coś wielkiego) ona taka mała (znów pokazujemy coś małego) Taka mała (coś małego), z takim piórem (coś wielkiego) z takim piórem (coś wielkiego), taka mała (coś małego)
Z indiańskim pozdrowieniem! Do jutra! |
||||||
Czwartek 04.06.2020 Temat dnia : "W kraju kwitnącej wiśni" |
Witajcie! Dziś odwiedzimy azjatyckie strony! Zapraszam do... Japonii :)
1. „Jedzie pociąg, a w pociągu dzieci” - zabawa ruchowa ze śpiewem
Kochani! Wsiadamy najpierw do magicznego pociągu, który przeniesie nas wprost do Japonii. Śpiewajcie piosenkę i wykonujcie takie ruchy, jakie pamiętacie z przedszkola :)
2. „Aika - mała Japonka” - wiersz Magdaleny Kiełbasy Posłuchajcie uważnie wiersza i postarajcie się odpowiedzieć na pytania:
„Aika - mała Japonka”
Jestem Aika - mała Japonka w mej szafie znajdziesz lśniące kimonka. Kłaniam się pięknie na powitanie, bo takie są w moim kraju zwyczaje.
Uwielbiam trzymać kolorowe wachlarze, (chętnie Wam je wszystkie pokażę). I jak to bywa w pięknej Japonii biorę udział w herbacianej ceremonii. A gdy się spotykam z koleżankami, zawsze składamy razem origami. Z papieru tworzymy przeróżne cuda - spróbuj i ty, na pewno Ci się uda!
Pochwalę się też z ogromną dumą, że mój braciszek trenuje sumo. Ja znów pilnie ćwiczę karate a do spania mam wygodną matę.
Ryżu zjadam pełne miseczki, lecz zamiast łyżki, mam drewniane pałeczki. Sushi to mój przysmak, skosztować musicie koniecznie, kiedy mnie tylko odwiedzicie! Przykładowe pytania:
3. „Ryżowe zabawy” - zabawy sensoryczne i ruchowe z wykorzystaniem ryżu
a) Poproś mamusię o nieugotowany ryż. Wsypcie go do miski. Dotknij ziarenek, spróbuj chwycić ziarenko między dwa paluszki. Powiedz jak wygląda ryż: jaki ma kolor, jaki ma kształt, czy jest twardy, czy miękki?. b) Nabierz ryż na łyżkę. Spróbuj przejść po pokoju tak, by nie spadło ani jedno ziarenko ryżu. c) Teraz to samo zadanie, ale z utrudnieniem. W tle rodzic załączy Ci piosenkę o Japonii (tutaj link:Japonia ), ale od czasu do czasu zastopuje ją. Kiedy melodia będzie grała, tańcz z ryżem na łyżce, a kiedy przestanie - zatrzymaj się. Staraj się nie zgubić żadnego ziarenka. d) Wsyp ponownie ryż do miski. Spróbuj teraz na nim coś narysować. Ciekawe czy rodzice zgadną, co narysowałeś :) e) Weź kubek. Spróbuj przesypać ryż z miski do kubka i odwrotnie. Staraj się nie rozsypać ryżu. f) A teraz zobacz jak ryż pięknie przeleci przez lejek. Weź do ręki trochę ryżu i wsypuj do lejka. Przesyp w ten sposób cały ryż.
4. „Japoński wachlarz” - praca plastyczno-techniczna, origami
Aika - bohaterka naszego wiersza, pochwaliła się, że ma wiele kolorowych wachlarzy. Powiedziała też, że uwielbia składać origami - czyli tworzyć różne rzeczy z papieru. Zapraszam Was teraz do zrobienia wachlarza z papieru. Przygotujcie kolorową kartkę, możecie ją ozdobić. Następnie składajcie ją w harmonijkę. Potem zegnijcie na pół i połączcie dwa końce tak, by powstał wachlarz. Gotowe! Możecie też zrobić bardziej skomplikowany wachlarz, np. pawia - tutaj link: Praca plastyczna
* Inne propozycje na dziś:
a) spróbuj swoich sił w origami. Tutaj parę propozycji: |
||||||
Piątek 05.06.2020 Temat dnia : "W odwiedzinach u afrykańskich dzieci" |
Witajcie! Byliśmy już w Ameryce i Azji. Czas więc na Afrykę!
1. „Koła autobusu” - zabawa ruchowa ze śpiewem
Dziś naszym środkiem lokomocji będzie autobus. Przypomnijcie sobie naszą zabawę i zatańczcie ją! Tutaj link: Zabawa ruchowa
2. „Murzynek Bambo” - wiersz Juliana Tuwima
Posłuchajcie wiersza o pewnym chłopcu z Afryki, który miał na imię Bambo. Spróbujcie potem odpowiedzieć na kilka pytań. Tutaj link:Murzynek Bambo
Przykładowe pytania:
3. „Afrykanin” - poznanie wyglądu, cech charakterystycznych
Popatrz na ilustracje. Przedstawiają one afrykańskie dzieci.
Spróbuj opisać chłopca lub dziewczynkę: jak wyglądają, w co są ubrani.
4. „A ram zam zam” - zabawa rytmiczno-ruchowa
Pamiętacie piosenkę: A ram zam zam? Zatańczcie ją teraz!
5. „Afrykańskie rytmy” - zabawa rytmiczna
Zobaczcie jak na bębnach grają Afrykanie: Bębny i Afrykanie
Weźcie z kuchni dwa garnki. Odwróćcie je - to będą Wasze bębny. Zabawcie się w „rytmiczne echo”. Rodzic wystukuje rytm, który dziecko odtwarza i odwrotnie.
Przykładowe rytmy: a) bam bam bam b) bam bam bam c) bam bam bam bam d) bam bam bam bam itd.
6. „Afrykańska sztuka” - praca plastyczno-techniczna
Jeśli masz jeszcze ochotę wykonaj jedną z proponowanych prac plastyczno-technicznych: Afrykańska praca plastyczna
Do poniedziałku!
|
Miłej zabawy!
W tym miejscu znajdziecie zajęcia z poprzednich tygodni.