Przedszkole Publiczne "BAJKOWE WZGÓRZE" w Skrzyszowie
Drodzy Rodzice ! Przedszkolacy!
Kochane Dzieci, drodzy Rodzice w związku z sytuacją zagrożenia w naszym kraju będziemy dla Was prowadzić nauczanie zdalnie. Na naszej stronie internetowej znajdziecie dostępne materiały i zadania do wykonania w domu. Materiały są przygotowane zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Zachęcamy do odwiedzania naszej strony i szczerze namawiamy do czynnej pracy każdego dnia.
Działajcie, pracujcie, bawcie się dobrze i do szybkiego zobaczenia.
Pamiętajcie: Każdego dnia mamy dla Was nowe, fantastyczne pomysły.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt telefoniczny lub
Jeśli macie ochotę podzielić się z nami zdjęciem lub filmikiem jak pracujecie wyślijcie je proszę do Nas.
Blok tematyczny:
RELIGIA
Pani Katechetka zaprasza chętne dzieci i ich rodziców do wspólnego spędzania czasu.
Kochane Dzieci !
Zbliża się Święto Bożego Ciała - 11.06.2020 czwartek
„Boże Ciało” - czcimy Jezusa ukrytego w Białym Chlebie.
W Boże Ciało Jezus odwiedza wsie i miasta. W tym dniu przygotowuje się cztery ołtarze. Podczas procesji Ksiądz stawia na nich monstrancję z Ciałem Jezusa. W czasie procesji dziewczynki sypią kwiaty przed Jezusem. Robią to, aby okazać Mu Miłość.
Zapraszam Was na film : Uroczystość Bożego Ciała
ANGIELSKI
Pani z angielskiego zaprasza do zabawy wszystkie chętne dzieci i ich rodziców :
Żeby pobrać darmowe materiały do nauki trzeba się zarejestrować jako rodzic i następnie zalogować na stronie, tutaj link: English Play Box
Tematyka tego tygodnia to "Na wsi"- zakładka: poziom 3, rozdział 7, lekcja 7 i 8
Witajcie dzieciaki!
Zaczynamy nowy tydzień, a z nim nowe zabawy i zajęcia.
W tym tygodniu będziemy przede wszystkim eksperymentować i doświadczać.
Zachęcam Was do wykonywania prostych eksperymentów :)
Blok tematyczny: "Nasze eksperymenty".
Poniedziałek 08.06.2020r. Temat dnia:"Wszendobylskie powietrze" |
1. Na początek zapraszam Was do zabawy muzyczno-ruchowej pt. "Pięta - kciuk".
2. Posłuchajcie wiersza L. J. Kerna "Piotruś i powietrze".
Był pewien chłopiec w różowym swetrze, dlatego tylko, proszę mamusi,
mamusia światło zgasiła.
Odpowiedzcie na poniższe pytania: - Czym Piotruś chciał zostać? - Dlaczego chciał zostać powietrzem? - Jakie czynności wykonywał chłopiec jako wiatr?
3. Zabawy badawcze z powietrzem - doświadczenia służące udowodnieniu, że powietrze istnieje, chociaż jest niewidoczne.
Gdzie jest powietrze?
Magiczny balonik
Wstawiamy pustą odkręconą plastikową butelkę na 20 minut do zamrażalnika. Po jej wyjęciu na szyjkę zakładamy balonik i wstawiamy butelkę do naczynia z gorącą wodą. Balonik magicznie się sam nadmuchuje. Wytłumaczenie i komentarz dla dziecka - zimne powietrze zajmuje mniej miejsca, jego podgrzewanie powoduje, że część powietrza z butelki pod wpływem ciepła rozszerza się również do balonika. Sprężanie i rozprężanie pod wpływem temperatury.
4. "Samolot" - praca plastyczno-techniczna z wykorzystaniem techniki origami. Wykonane samoloty możecie ozdobić wg własnego pomysłu.
Linki do filmików instruktażowych jak składać samolot:
Zachęcam do zabawy samolocikami na świeżym powietrzu. Wprawiając samolociki w ruch możemy obserwować ich lot w powietrzu.
Miłego dnia!
|
Wtorek 09.06.2020r. Temat dnia:"Jak powstaje papier?" |
1. Witajcie! Na dzień dobry zapraszam Was do zabawy muzyczno-ruchowej.
2. "Tajemnice drzewa" - pogadanka.
Wszyscy wiemy, jak wygląda drzewo i znamy jego budowę (liście i gałęzie tworzące koronę drzewa, pień pokryty korą oraz korzenie). Potrafimy także dokonać podziału drzew na liściaste i iglaste. Wiemy również co daje drzewo dla ludzi i dla przyrody (drzewo jako mieszkanie dla zwierząt, schronienie przed słońcem, drzewo żywiciel - dające owoce). A czy wiecie jak powstaje papier?
Drzewa w lasach spełniają jeszcze jedną, bardzo ważną rolę. To dzięki nim w przedszkolu i w domu możemy rysować obrazki na kartkach, czytać i oglądać ulubione książki i komiksy, składać samoloty z papieru i układać puzzle! Otóż papier, który jest do tego potrzebny, produkuje się właśnie z drzew, a dokładnie z drewna. Kiedy drzewo jest już wystarczająco duże, drwale ścinają je ponad korzeniami. Następnie odcinają wszystkie gałęzie i same pnie drzew przewożą do fabryki papieru, czyli papierni. Tutaj w fabryce ściąga się korę i takie drewno sieka się na drobne kawałki. Powstaje masa, do której dodaje się różne składniki, m.in. barwnik, który decyduje, jaki kolor będzie miał papier. To wszystko jest mieszane w bardzo dużym naczyniu, które nazywamy kadzią. Taka masa papiernicza jest następnie rozkładana na olbrzymich sitach, gdzie schnie i jest rozwałkowywana. Gotowy papier zwijany jest w duże bele. Takie bele można pociąć na arkusze papieru.
3. "Jak powstaje papier?" Obejrzyjcie krótkie filmiki i odpowiedzcie na poniższe pytania:
- Kto ścina drzewa w lesie? - Gdzie przewożone są pnie? - Co się dzieje z drewnem w papierni?
A teraz spójrzcie na ilustracje i opowiedzcie, co dzieje się na poszczególnych obrazkach.
Ścinanie drzewa w lesie.
Pień bez kory rozdrabniany na drobne kawałki.
Mieszanie masy papierowej w kadzi.
Rozkładanie masy na sitach i prasowanie.
Zwijanie papieru w bele.
4. Przygotujcie różne kawałki papieru (kartka z bloku rysunkowego, technicznego, z zeszytu, bibuła, papier toaletowy, ręcznik papierowy, chusteczka higieniczna itp.) i określcie ich cechy (gładki, szeleści, daje się składać, pomarszczony itp.) oraz zastosowanie (do nosa, do rysowania, do pisania itp.). Wniosek: Są różne rodzaje papieru, który ma wiele zastosowań. Im grubszy papier, tym trudniej go przerwać i uformować.
5. Eksperymenty z papierem.
Siła papieru
Papier utrzymuje wodę
6. "Papiernia" - zabawa relaksacyjna (dziecko w parze z rodzicem). Połóżcie się na brzuchu, a rodzic wykona Wam teraz masaż.
"Papiernia" Natalia Łasocha
Wczesnym rankiem idź do lasu (palce wskazujące rodzica na przemian "spacerują" po plecach dziecka), drwal tam drzewa tnie (krawędzią dłoni delikatnie kreślimy linię w poprzek pleców). Potem wielką ciężarówką do papierni jadą pnie (pięść jednej dłoni przesuwa się wzdłuż pleców). Duży kawał drewna weź i długo nie czekaj (chwytamy dziecko za ramiona), na drobne kawałki porządnie go posiekaj (krawędzie obu dłoni delikatnie stukają po plecach - od góry do dołu i z powrotem). Dodaj barwnik, jaki chcesz, jeszcze klej i woda (delikatnie dotykamy szyi, a następnie jednego i drugiego ucha), w wielkiej kadzi to wymieszaj i masa gotowa (palcem wskazującym kreślimy koła na plecach). Teraz trudne jest zadanie, lecz się nie poddawaj, na podłużnych sitach tę masę rozkładaj (palce obydwu dłoni przesuwamy od góry do dołu pleców). Dużo cierpliwości teraz potrzebujesz, masa schnie, a ty ją dzielnie po trochu wałkujesz (całą powierzchnią obu dłoni gładzimy plecy od góry do dołu). Kiedy papier już gotowy, zwiń go w wielkie bele, taki papier co dzień ma zastosowań wiele ("masażysta" delikatnie turla dziecko po dywanie).
7. Praca w kartach zadaniowych:
6 - latki: Dzieciaki w akcji cz. 4, str. 18, 19, 20; 5 - latki: Dzieciaki w akcji cz. 4, str. 14, 15, 16, 17.
Owocnej pracy! |
Środa 10.06.2020r. Temat dnia: "Sól św. Kingi" |
1. "Pięta - kciuk" - zabawa muzyczno-ruchowa.
2. "O czym będziemy rozmawiać?" - zagadki słowne.
Wydobywa się ją z ziemi, lecz kupuje w sklepie. Gdy jej dodasz do potrawy, to smakuje lepiej. W Wieliczce się wszędzie z nią spotkasz i w morzu też jest, rozpuszczona. Nie kwaśna, nie gorzka, nie słodka, no, jakże nazywa się ona? (sól)
Choć podobna jest do cukru, inaczej smakuje. Mama często jej używa, gdy obiad gotuje. (sól)
3. Materiał filmowy "Skąd się wzięła sól w Wieliczce?"
Odpowiedzcie na pytania: - Z jakiego kraju pochodziła królewna Kinga? (Węgry) - Co było skarbem królewny Kingi? - Dla kogo ten skarb był przeznaczony?
4. "Solne rzeźby" - zabawa z elementem dramy. Dziecko tworzy parę z rodzicem lub rodzeństwem. Jedna osoba to rzeźbiarz, a druga to bryła soli. Rzeźbiarz w dowolny sposób modeluje rzeźbę. Następuje zmiana ról.
5. Wirtualna wycieczka do kopalni soli w Wieliczce. Wycieczka do kopalni soli - Zapraszam
6. Zabawy badawcze z solą.
"Jak Kopciuszek" Do przeprowadzenia eksperymentu potrzebujemy: talerzyk, sól, pieprz, plastikową łyżkę. Przebieg: Mieszamy sól z drobno zmielonym pieprzem. Następnie plastikową łyżkę pocieramy o wełnę i przykładamy do mieszanki. Czarne ziarenka pieprzu "podskoczą" do łyżki i zostaną oddzielone. Wniosek: Plastikowa łyżka naładowana jest elektrycznie w skutek pocierania o wełnę. Ładunek elektryczny przyciąga ziarna pieprzu, ponieważ ziarna pieprzu są lżejsze od soli.
Doświadczenie z krystalizacją soli Potrzebne materiały do wykonania doświadczenia: sól kuchenna, gorąca woda, nitka, szklanka oraz patyczek (kredka). Zawiązujemy na patyczku (kredce) nitkę. Następnie wlewamy gorącą wodę do szklanki i wsypujemy sól jednocześnie mieszając, tak aby powstał roztwór nasycony (taki, w którym więcej soli nie da się rozpuścić). Nitkę zawiązaną na patyczku możemy teraz zanurzyć w solance. Przygotowane doświadczenie należy odstawić w bezpiecznym miejscu o temperaturze pokojowej. Po 3 - 4 dniach na nitce będą się osadzać małe kryształki soli. Wniosek: Stopniowe parowanie wody doprowadziło do krystalizacji soli.
7. "A ram sam sam" - zabawa przy muzyce.
8. Praca w kartach zadaniowych:
6 - latki: Dzieciaki w akcji cz. 4, str. 21, 22, 23; 5 - latki: Dzieciaki w akcji cz. 4, str. 11, 12.
Do zobaczenia w piątek! |
Czwartek 11.06.2020r. |
Święto Bożego Ciała - dzień wolny od zajęć dydaktyczno - wychowawczych |
Piątek 12.06.2020r. Temat dnia :"Zabawy z wagą" |
1. Witajcie kochani! Na dzień dobry zapraszam Was do zabawy muzyczno-ruchowej.
2. Rozwiążcie zagadkę.
Bardzo jest dokładna, stoi sobie w sklepie. A co ile waży, pokaże najlepiej. (waga)
3. Zapoznanie z różnymi rodzajami wag.
waga kuchenna
waga sklepowa
wagi szalkowe
waga łazienkowa
waga lekarska
- Do czego (w jakim celu) używamy wagi? - Gdzie możemy się spotkać z wagą? (kuchnia, łazienka, sklep, gabinet lekarski...)
4. Jak działa waga szalkowa? - krótki film edukacyjny.
5. Poznanie zasad ważenia wagą szalkową:
6. Wykonanie prostej wagi szalkowej. Pomoce: wieszak, dwa jednakowej wielkości woreczki foliowe (reklamówki).
Wykonanie: Na brzegach wieszaka mocujemy (zawiązujemy lub przyklejamy taśmą klejącą) woreczki foliowe. Waga gotowa.
Przygotujcie różne przedmioty: klocki, lalki, misie, samochodziki... Do jednej reklamówki włóżcie przedmiot do zważenia (np. misia). Będziemy go ważyć wykorzystując jednostkę "klocek" (odważnik). Te wrzucane do drugiej reklamówki pozwolą określić ile klocków waży Wasz miś (ramiona wagi muszą być równe). Zważcie, ile klocków waży lalka, samochodzik, mała piłka...
A teraz sprawdźcie, co jest cięższe: miś czy lalka; mały samochodzik czy 5 klocków... (zwróćcie uwagę na ramiona Waszej wagi).
Kochani, ważcie do woli. Wykorzystujcie wszelkiego rodzaju przedmioty domowego użytku, zabawki.
7. Zapraszam Was do ćwiczeń gimnastycznych w dwójkach.
Możecie ćwiczyć z rodzicem lub rodzeństwem.
Udanej zabawy! |
Miłej zabawy!
Poniżej znajdziecie zajęcia z poprzednich tygodni.