Przedszkole Publiczne "BAJKOWE WZGÓRZE" w Skrzyszowie
Witam wszystkie Smerfy i ich Rodziców!
Doskonale zdaję sobie sprawę, że przerwa w pracy przedszkola to dla Was ciężki czas. Wiem, że dla wielu z rodziców zorganizowanie opieki dla dzieci nie jest rzeczą prostą. Poniżej znajdziecie Państwo propozycje zajęć i zabaw dla waszych pociech na każdy dzień.
W związku z zaistniałą sytuacją w celu ułatwienia naszej komunikacji lub jakichkolwiek pytań przesyłam Państwu swój adres e-mail:
1.klaudia_szramek@vp.pl
Zawsze możecie też do mnie napisać lub zadzwonić.
Jeśli macie ochotę podzielić się z nami zdjęciem lub filmikiem jak pracujecie wyślijcie je proszę do Nas.
RELIGIA
Pani Katechetka zaprasza chętne dzieci i ich rodziców do wspólnego spędzania czasu.
ANGIELSKI
Pani z angielskiego zaprasza do zabawy wszystkie chętne dzieci i ich rodziców :
Żeby pobrać darmowe materiały do nauki trzeba się zarejestrować jako rodzic i następnie zalogować na stronie, tutaj link: English Play Box
Tematyka tego tygodnia to "Lubię zwierzęta"- zakładka: poziom 2, rozdział 7, lekcja 7 i 8
BLOK TEMATYCZNY: "Z wizytą w gospodarstwie wiejskim"
Poniedziałek 15.06.2020r. Temat dnia: "Odwiedzamy gospodarstwo wiejskie" |
Dzień dobry kochane dzieci, w tym tygodniu wybierzemy się w odwiedziny do wiejskiej zagrody... Przypomnimy sobie nazwy poszczególnych zwierząt i dowiemy się wiele ciekawych rzeczy na ich temat.
1. Na początek poranna gimnastyka, zapraszam do rozruszania Waszego ciała
2. Teraz obejrzyjcie proszę film edukacyjny "Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi"
3. "Gdzie mieszkam?" spróbujcie odpowiedzieć na pytanie i nazwać miejsca w których mieszkają poszczególne zwierzęta.
4." Sylaby na opak"- zabawa słowna. Analiza i synteza wyrazu.
5.Pora na piosenkę "Dziadek fajną farmę miał", śpiewajcie i naśladujcie odgłosu zwierząt
6. Otwórzcie teraz książki i wykonajcie zadania:
5 latki KP4 s. 50 - Zabawy ze zwierzętami - zabawa dydaktyczna rozwijająca orientację na kartce. Dzieci łączą produkt ze zwierzęciem, od którego pochodzi. Wskazują swoją prawą i lewą stronę ciała, a następnie górną i dolną część strony, kolorują zwierzęta zwrócone w określoną w poleceniu stronę.
4 latki KP4 s.
7. Świnka - zabawa konstrukcyjna. Jeśli macię ochotę zachęcam do wykonania świnki z rolki po papierze toaletowym. Pomalujcie ją różową farbą, wytnijcie dwa trójkąty i doklejcie je w górnej części rolki. Narysujcie markerem oczka, lub naklejcie ruchome jeśli macie. Doklejcie ogonek, może być ze wstążki, no i ryjek. Możecie skorzystać z filmiku i zrobić tym sposobem. Powodzenia!!!
To już wszytko na dzisiaj. Do jutra:)))
|
Wtorek 16.06.2020r. Temat dnia: "Jak mija dzień na wsi?" |
1. Witajcie Przedszkolaki! Dzień rozpoczniemy tradycyjnie od gimnastyki całego ciała.
2. „Jaka to pora? Spójrzcie proszę na poniższe ilustracje. Na każdej z nich znajduje się znajduje się niebo w różnych porach dnia. Zwróćcie uwagę na kolejne fazy wędrówki słońca po niebie.
Wskażcie proszę ilustrację, na której wschodzi słońce. Jak nazywa się ta pora dnia? (RANO) Następnie wskażcie i nazwijcie tę, na której słońce jest wysoko ponad linią horyzontu. (POŁUDNIE) Spróbujcie teraz wybrać ilustrację przedstawiającą POPOŁUDNIE - kiedy słońce znajduje się już bliżej linii horyzontu, ale jest jeszcze dobrze widoczne. A teraz wskażcie i nazwijcie tą porę dnia, kiedy słońce chowa się za horyzontem. (WIECZÓR) Powiedzcie teraz , co znajduje się na ostatniej ilustracji? (NOC) Czym różni się od pozostałych? Zastanówcie się, proszę, z czym związane sią zmiany pory dnia (podpowiedź jest umieszczona na obrazkach) i dlaczego mają one miejsce?
3. „Pora na…” Będą Wam potrzebne ilustracje przedstawiające pory dnia (wschód słońca, górowanie słońca w południe, wędrówka słońca ku zachodowi, zachód słońca, noc). Poproście rodziców o pomoc. Następnie należy rozmieścić obrazki w różnych miejscach w pokoju. Na hasło konkretnej czynności, którą wykonuje się o danej porze dnia, musicie odnaleźć odpowiednią ilustrację. Możecie zauważyć, że niektóre czynności wykonuje się o różnych porach dnia (np. mycie zębów - rano i wieczorem, jedzenie obiadu - niektórzy jedzą w południe a inni dopiero po południu) a inne są charakterystyczne wyłącznie dla jednej pory dnia (np. sen, popołudniowa drzemka).
4. „ Z wizytą w gospodarstwie” Otwórzcie proszę wasze karty pracy 4 - latki - strona 34 i 35 Znajdźcie i otoczcie pętlą zwierzęta przedstawione na dole strony. Opowiedzcie, co robią zwierzęta. Pokolorujcie białe części obrazka według własnego pomysłu. Spróbujcie, proszę, naśladować odgłosy zwierząt przedstawionych na ilustracji. 5 - latki - strona 48 i 49 Opowiedzcie, jak wygląda wiejska zagroda, nazwijcie jej mieszkańców oraz ich domy. Spróbujcie odnaleźć śmieszne sytuacje i opowiedzcie o nich.
5. „Dzień na wsi” A teraz zapraszam Was do zobaczenia krótkiego filmiku, w którym poznacie dziewczynkę, która pokaże Wam, jak spędziła dzień na wsi. Miłego oglądania! https://www.youtube.com/watch?v=FwXD7-gK1iU
6. . „Prawa - fałsz” Teraz zadam Wam pytania. Waszym zadaniem będzie odpowiedzieć na nie czy są prawdziwe czy fałszywe. Możecie do tego zadania wykorzystać lizaki z uśmiechnięta miną - tak i ze smutną - nie. - Czy owca beczy? - Czy kogut znosi jajka? - Czy kogut pieje a kura gdacze? - Czy świnia ma rogi? - Czy na wsi można zobaczyć wysokie wieżowce? - Czy na wsi można zobaczyć lasy, pola, łąki? - Czy krowa daje mleko?
7. Na koniec przesyłam Was wesołą piosenkę „Bo na wsi”
|
Środa 17.06.2020r. Temat dnia: "Poznajemy zwierzęta małe i duże" |
Witajcie, kolejny dzień i kolejne zadania dla Was:) mamynadzieję, że jesteście zdrowi i aktywnie oraz bezpiecznie spędzacie ten czas! 1. Pora na poranną gimnastykę, więc ruszamy
2. Posłuchajcie wiersza pt. „Na wiejskim podwórku”- S. Kraszewskiego.
Spójrzcie na poniższy rysunek rodziców i dzieci zwierząt hodowlanych
3. " Co to za zwierzę"- zabawa słuchowa.
Rozpoznawanie odgłosów wydawanych przez zwierzęta wiejskie, na podstawie efektów dźwiękowych.
4.Otwórzcie teraz książki
5 latki KP4 s. 51 - Małe i duże zwierzęta w zagrodzie - zabawa matematyczna
4 latki KP4 s. 36 - Nazwij zwierzęta i ich młode
5. A teraz zakręćcie kołem i podejmijcie wyzwanie
6. Na koniec dla utrwalenia zaśpiewajcie ponownie piosenkę "Dziadek fajną farmę miał"
Do zobaczenia! |
Czwartek 18.06.2020r. Temat dnia: |
|
Piątek 19.06.2020r. Temat dnia: |
Miłej zabawy!
Poniżej znajdziecie zajęcia z poprzednich tygodni.