Przedszkole Publiczne "BAJKOWE WZGÓRZE" w Skrzyszowie
Witam wszystkie Smerfy i ich Rodziców!
Doskonale zdaję sobie sprawę, że przerwa w pracy przedszkola to dla Was ciężki czas. Wiem, że dla wielu z rodziców zorganizowanie opieki dla dzieci nie jest rzeczą prostą. Poniżej znajdziecie Państwo propozycje zajęć i zabaw dla waszych pociech na każdy dzień.
W związku z zaistniałą sytuacją w celu ułatwienia naszej komunikacji lub jakichkolwiek pytań przesyłam Państwu swój adres e-mail:
1.klaudia_szramek@vp.pl
Zawsze możecie też do mnie napisać lub zadzwonić.
Jeśli macie ochotę podzielić się z nami zdjęciem lub filmikiem jak pracujecie wyślijcie je proszę do Nas.
RELIGIA
Pani Katechetka zaprasza chętne dzieci i ich rodziców do wspólnego spędzania czasu.
ANGIELSKI
Pani z angielskiego zaprasza do zabawy wszystkie chętne dzieci i ich rodziców :
Żeby pobrać darmowe materiały do nauki trzeba się zarejestrować jako rodzic i następnie zalogować na stronie, tutaj link: English Play Box
Tematyka tego tygodnia to "Lubię zwierzęta"- zakładka: poziom 2, rozdział 7, lekcja 7 i 8
BLOK TEMATYCZNY: "Z wizytą w gospodarstwie wiejskim"
Poniedziałek 15.06.2020r. Temat dnia: "Odwiedzamy gospodarstwo wiejskie" |
Dzień dobry kochane dzieci, w tym tygodniu wybierzemy się w odwiedziny do wiejskiej zagrody... Przypomnimy sobie nazwy poszczególnych zwierząt i dowiemy się wiele ciekawych rzeczy na ich temat.
1. Na początek poranna gimnastyka, zapraszam do rozruszania Waszego ciała
2. Teraz obejrzyjcie proszę film edukacyjny "Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi"
3. "Gdzie mieszkam?" spróbujcie odpowiedzieć na pytanie i nazwać miejsca w których mieszkają poszczególne zwierzęta.
4." Sylaby na opak"- zabawa słowna. Analiza i synteza wyrazu.
5.Pora na piosenkę "Dziadek fajną farmę miał", śpiewajcie i naśladujcie odgłosu zwierząt
6. Otwórzcie teraz książki i wykonajcie zadania:
5 latki KP4 s. 50 - Zabawy ze zwierzętami - zabawa dydaktyczna rozwijająca orientację na kartce. Dzieci łączą produkt ze zwierzęciem, od którego pochodzi. Wskazują swoją prawą i lewą stronę ciała, a następnie górną i dolną część strony, kolorują zwierzęta zwrócone w określoną w poleceniu stronę.
4 latki KP4 s.
7. Świnka - zabawa konstrukcyjna. Jeśli macię ochotę zachęcam do wykonania świnki z rolki po papierze toaletowym. Pomalujcie ją różową farbą, wytnijcie dwa trójkąty i doklejcie je w górnej części rolki. Narysujcie markerem oczka, lub naklejcie ruchome jeśli macie. Doklejcie ogonek, może być ze wstążki, no i ryjek. Możecie skorzystać z filmiku i zrobić tym sposobem. Powodzenia!!!
To już wszytko na dzisiaj. Do jutra:)))
|
Wtorek 16.06.2020r. Temat dnia: "Jak mija dzień na wsi?" |
1. Witajcie Przedszkolaki! Dzień rozpoczniemy tradycyjnie od gimnastyki całego ciała.
2. „Jaka to pora? Spójrzcie proszę na poniższe ilustracje. Na każdej z nich znajduje się znajduje się niebo w różnych porach dnia. Zwróćcie uwagę na kolejne fazy wędrówki słońca po niebie.
Wskażcie proszę ilustrację, na której wschodzi słońce. Jak nazywa się ta pora dnia? (RANO) Następnie wskażcie i nazwijcie tę, na której słońce jest wysoko ponad linią horyzontu. (POŁUDNIE) Spróbujcie teraz wybrać ilustrację przedstawiającą POPOŁUDNIE - kiedy słońce znajduje się już bliżej linii horyzontu, ale jest jeszcze dobrze widoczne. A teraz wskażcie i nazwijcie tą porę dnia, kiedy słońce chowa się za horyzontem. (WIECZÓR) Powiedzcie teraz , co znajduje się na ostatniej ilustracji? (NOC) Czym różni się od pozostałych? Zastanówcie się, proszę, z czym związane sią zmiany pory dnia (podpowiedź jest umieszczona na obrazkach) i dlaczego mają one miejsce?
3. „Pora na…” Będą Wam potrzebne ilustracje przedstawiające pory dnia (wschód słońca, górowanie słońca w południe, wędrówka słońca ku zachodowi, zachód słońca, noc). Poproście rodziców o pomoc. Następnie należy rozmieścić obrazki w różnych miejscach w pokoju. Na hasło konkretnej czynności, którą wykonuje się o danej porze dnia, musicie odnaleźć odpowiednią ilustrację. Możecie zauważyć, że niektóre czynności wykonuje się o różnych porach dnia (np. mycie zębów - rano i wieczorem, jedzenie obiadu - niektórzy jedzą w południe a inni dopiero po południu) a inne są charakterystyczne wyłącznie dla jednej pory dnia (np. sen, popołudniowa drzemka).
4. „ Z wizytą w gospodarstwie” Otwórzcie proszę wasze karty pracy 4 - latki - strona 34 i 35 Znajdźcie i otoczcie pętlą zwierzęta przedstawione na dole strony. Opowiedzcie, co robią zwierzęta. Pokolorujcie białe części obrazka według własnego pomysłu. Spróbujcie, proszę, naśladować odgłosy zwierząt przedstawionych na ilustracji. 5 - latki - strona 48 i 49 Opowiedzcie, jak wygląda wiejska zagroda, nazwijcie jej mieszkańców oraz ich domy. Spróbujcie odnaleźć śmieszne sytuacje i opowiedzcie o nich.
5. „Dzień na wsi” A teraz zapraszam Was do zobaczenia krótkiego filmiku, w którym poznacie dziewczynkę, która pokaże Wam, jak spędziła dzień na wsi. Miłego oglądania! https://www.youtube.com/watch?v=FwXD7-gK1iU
6. . „Prawa - fałsz” Teraz zadam Wam pytania. Waszym zadaniem będzie odpowiedzieć na nie czy są prawdziwe czy fałszywe. Możecie do tego zadania wykorzystać lizaki z uśmiechnięta miną - tak i ze smutną - nie. - Czy owca beczy? - Czy kogut znosi jajka? - Czy kogut pieje a kura gdacze? - Czy świnia ma rogi? - Czy na wsi można zobaczyć wysokie wieżowce? - Czy na wsi można zobaczyć lasy, pola, łąki? - Czy krowa daje mleko?
7. Na koniec przesyłam Was wesołą piosenkę „Bo na wsi”
|
Środa 17.06.2020r. Temat dnia: "Poznajemy zwierzęta małe i duże" |
Witajcie, kolejny dzień i kolejne zadania dla Was:) mamynadzieję, że jesteście zdrowi i aktywnie oraz bezpiecznie spędzacie ten czas! 1. Pora na poranną gimnastykę, więc ruszamy
2. Posłuchajcie wiersza pt. „Na wiejskim podwórku”- S. Kraszewskiego.
Spójrzcie na poniższy rysunek rodziców i dzieci zwierząt hodowlanych
3. " Co to za zwierzę"- zabawa słuchowa.
Rozpoznawanie odgłosów wydawanych przez zwierzęta wiejskie, na podstawie efektów dźwiękowych.
4.Otwórzcie teraz książki
5 latki KP4 s. 51 - Małe i duże zwierzęta w zagrodzie - zabawa matematyczna
4 latki KP4 s. 36 - Nazwij zwierzęta i ich młode
5. A teraz zakręćcie kołem i podejmijcie wyzwanie
6. Na koniec dla utrwalenia zaśpiewajcie ponownie piosenkę "Dziadek fajną farmę miał"
Do zobaczenia! |
Czwartek 18.06.2020r. Temat dnia:"Kto mieszka na wsi?" |
1. Dzień dobry! Pamiętacie, że ruch to zdrowie? Nie pozostaje nam zatem nic innego, jak dzień rozpocząć od gimnastyki. 2. „Wieś czy miasto?” Przyjrzyjcie się poniższym ilustracjom. Pierwsza z nich przedstawia krajobraz wsi, a druga to miasto.
Czy widzicie jakieś różnice? Na wsi możemy podziwiać więcej zieleni, są łąki, pola, lasy. W mieście możemy zobaczyć pojedyncze drzewa, chyba, że wybierzemy się do parku. Ludzie, którzy mieszkają w miastach, często wybierają się do parku, żeby odpocząć. Można tam spacerować po małych alejkach, odpocząć na ławce, schronić się w cieniu drzew, czy nacieszyć oczy zieloną trawą. Na wsi buduje się domy jednorodzinne, dlatego są mniejsze niż w mieście, ponieważ w miastach znajdują się bloki i wieżowce, gdzie mieszka więcej niż jedna rodzina. Na wsi jeździ mniej samochodów, natomiast w miastach często lubią tworzyć się korki samochodowe, ponieważ jest ich bardzo dużo. Na wsi jest mniej różnych sklepów, a w mieście buduje się wielkie galerie handlowe. Na wsi możemy spotkać dużo różnych zwierząt, natomiast w mieście zwierząt jest dużo mniej. Można spotkać gołębie czy psy na spacerze ze swoimi właścicielami. Jakie zwierzęta można spotkać na wsi? Poproszę, abyście teraz wyciągnęły swoje wyprawki i otwarły ją na stronie: - 4 - latki: 53 - 54 i wykonały zadanie wypychając i składając zwierzątka z wiejskiej zagrody. - 5 - latki: 99 - 103 i wykonały makietę. Powodzenia! 3. „Wiejska zagroda” Do tego zadania będzie potrzebna pomoc rodziców. Poproście ich, aby napisali na osobnych kartkach nazwy różnych zwierząt, które można spotkać na wsi (KOT, PIES, KROWA, KACZKA, KOŃ, KURA, KOGUT, GĘŚ, OWCA, ŚWINIA). Złóżcie karteczki na pół i wrzućcie do pudełka. Teraz zaczynamy losowanie. W wylosowanym kolejno wyrazie określcie głoskę w nagłosie, czyli pierwszą literę, a następnie podzielcie dany wyraz na sylabę i spróbujcie naśladować dźwięki jakie wydobywa z siebie konkretne zwierzę. Udanej zabawy! 4. „Wiejskie życie” Posłuchajcie uważnie wiersza Aleksandry Wojtyły „Wiejskie życie” i spróbujcie odpowiedzieć na pytania: - Co prócz zwierząt można zobaczyć na wsi? - Co można usłyszeć będąc na wsi? - Dlaczego mała Zosia płakała? - Dlaczego indyki się napuszyły? - Co to znaczy napuszyć się? Aleksandra Wojtyła Wiejskie życie 5. „Na wiejskim podwórku” Teraz zaczynamy biegać po dywanie w tempie podanym na tamburynie (klaskanie). Zatrzymujecie się i na hasło: Krowy - chodzicie na czworakach i naśladujecie przeżuwanie trawy. Na hasło: Koniki - biegacie, zatrzymujecie się i grzebiecie kopytkiem. Na hasło: Koguty - machacie skrzydełkami i naśladujecie pianie koguta. Na hasło: Gęsi - powoli spacerujecie, ruszacie skrzydłami i naśladujecie gęganie gęsi.
|
Piątek 19.06.2020r. Temat dnia: |
Miłej zabawy!
Poniżej znajdziecie zajęcia z poprzednich tygodni.